GossameR

Alla inlägg under maj 2009

Av M J - 30 maj 2009 16:36


Lägg alla låtar du har på din dator på en spellista

Ställ in "random" och tryck "nästa låt"

tada..there you have your answers

here's mine:


1.Hur mår du idag?

Paper Planes

2. Kommer du att komma långt i livet?

Strong

3. Hur ser dina vänner på dig?

Vinternoll2

4. Kommer du att gifta dig?

Stay another day

5. Vilken är ditt livs temasång?

A little bit of love

6. Vilken är din livs historia?

I will follow him

7. Hur var gymnasiet?

The oh of pleasure

8. Hur kan du fortsätta i livet?

Closing time

9. Hur kommer morgondagen se ut?

Buy me a rose

10 Vad är det bästa med dina vänner?

Cats in the cradle

11. vad kommer att hända nästa vecka?

Common Pleasure

12. Vilken sång beskriver dig bäst?

Livrädd med stil

13. Hur går ditt liv?

Beautiful Lier

14. Vilken sång kommer att spelas på din begravning?

Håll mitt hjärta

15. Hur ser världen på dig?

Have you waited long?

16. Kommer du att ha ett lyckligt liv?

Ensammast i Sverige

17. Vad tänker dina vänner om dig egentligen?

Cool

18. Vilken sång beskriver den personen du är attraherad av?

Someone elses song

19. Vad skulle du vilja säga till den nästa generationen?

Hurt

20. Har du en mörk hemlighet?

Walking Away

21. Trånar människor efter dig i hemlighet?

Stay here tonight

22. Hur kan du göra dig själv glad?

Childlike Wildlife

23. Kommer du att få barn?

My Favorite Mistake

24. Vad är goda råd för dig?

How do you Do

25. Hur kommer du bli ihågkommen?

Midnight Prayer

26. Vilken är din dags sång?

Detox

oOoOo


Kan ett eko växa sig starkare

och fortsätter det då i all evighet?


Av M J - 29 maj 2009 23:52


Sanningen är att jag borde gå och sova

jag borde ha sovit för länge sen

Kunde skylla på att jag inte är trött

men sanningen är ögonlocken är helt slut

Jag borde verkligen ligga i min säng

Men nej..det gör jag inte

(som att ni inte hade räknat ut det då)


----


Traskat en kvälls med vännen..as usual

även denna kväll bjöd vackra vyer

vinden har vänt och lugnat sig lite

det var värme som smekte mina kinder där jag gick

vattnet låg stilla och fåglarna gjorde sig redo för natten

rofyllt..och ändå lite gnagande..

Vandrade förbi dansparken..jag vet inte vad jag ska tycka

å ena sidan

jaa...trevligt att folk roar sig genom hela livet

att det inte ska vara förbehållet ungdomen

å andra sidan

växer folk aldrig upp?


jag pratar inte hemförsäkring och pensionssparande

jag pratar förstånd..folkvett

för man möter ständigt skaror med överförfriskade människor

och dom äcklar mig allihop..äcklar och väcker förakt

jag hoppas jag nått längre om 10 år

och att håller fast vid det om 20 år

å att det blir mitt mantra om 30 år

att det stannar hos mig tills jag skiljs ifrån det

----


I helgen är det jobb..as usual

jobb jobb och jobb

och kanske lite träning

jag har tappat

tappar hela tiden

och nu pratar jag muskler och kondition

så gratulera mig icket!

tack


---


and maybe one day we will meet

and maybe talk and not just speak


jag har slut på idéer

sanningen är att jag inte förstår

har aldrig förstått och kommer inte göra det

ändå rycker jag till vid varje rörelse

och försöker begripa

men det är omöjligt

för jag tror inte du vet det själv


Vem är du?


inte vem var du?

inte vem vill du vara?

inte vem försöker du vara?


utan den svåraste fråga av dom alla


vem är du?


i djupet av ditt hjärta

i grunden av din själ


oOo



Av M J - 28 maj 2009 17:24


japp...då har jag å vännen vart å spanat på våra nya domäner

eller ja..nya å nya..men nu har vi plötsligt rätt att vara där

och rätt att göra något...snart iaf =)

Kikade runt, studerade, tittade, funderade

finns många planer, vet knappt vart man ska börja..

Jag tror iaf att plan A är att röjja undan lite

få det lite mer öppet runt själva stugan

å så ett litet staket mot den stora vida skogen


Det suger

men jag är LIVRÄDD för björnar

har aldrig sett en

någon morbid del av mig vill gärna se en

men jag är så rädd att jag ska se en

var femte meter pallnitade jag

såg mig omkring och komenderade:

"Skall vännen!"

å vännen vovvade...lydig som han är (nåja)


men så kan vi inte hålla på

vi måste ta tjuren vid hornen..

ibland tänker jag att en natt i sovsäck ute i det fria

det skulle göra susen..

Eller så blev det spiken i kistan

man vet inte så noga

Nä, nu måste vi bli modiga!


å så måste vi skola om alla stackars små växter

som piper efter ny jord..


vi råkade förresten jaga upp en uggla

en jorduggla tror vi bestämt det var

vacker liten sak..

ugglor i profil..dom är ju helt underbara

ser lite ut som nån huggit skallen av dom

men på det mest charmerande vis :)


Av M J - 28 maj 2009 14:05


10 års olycklig kärlek tycks nu se sitt slut

vi kommer nog få varandra till sist

den kommer bli min

MIN!


det älskade lilla slottet..


eller ja..inte min min

man kan kanske säga att vi förlovar oss

och det räcker långt

man kan vara förlovade ett helt liv

finns inget som talar mot det

lycka är vad det är

---


Ledig idag, svårt att släppa jobbet

något innombords som säger "skynda" &

"du måste hinna" önskar jag bara kunde slappna av

Det blir en sväng till den svart/vita

där är allt enkelt..och vår komunikation går bättre å bättre

den flyter kan man säga..det är så fantastiskt :)

Av M J - 26 maj 2009 23:11


det var en såndär sagolikt vacker kväll ikväll

med regnmoln tungt hängandes i söder

och en himmel som brann i nordväst

av en sol som inte vill släppa greppet

om det vi kallar för dag

och där vandrade vi längs vattnet

det sagolika vattnet..jag och vännen

den sagolika vännen..


två stackars änder hade satt sig vid strandkanten för att vila

inte var dom inställda på att det skulle komma närmare 40 kg hund

å dom kastade sig i vattnet hals över huvud

Vännen ville väl inte vara sämmre, och någonstans i stundens hetta

så glömde han nog att dom där kvackande prylarna har vingar

så även han dök i och simmade för allt vad tassarna höll

Själv stod jag på strandkanten och skrattade så mycke att jag 

inte ens förmådde att få fram hans namn...

När han så insåg sitt mission impossible så vände han tillbaka..


nu sitter vi här i soffan, jag och min blöta kamrat..

men det gör ingenting..han är så vacker

..han är så viktig..


----


ute är det Vår...på grännsen till sommar..

denna vår har bjudit sig från sin bästa sida

på ett sätt man sällan ser vårar göra

det får en att känna de som om sommaren redan är över

någonstans gjorde det ingenting om det var så

jag har bjudits allt man kan önska av den varma vindarnas tid

och allt som bjuds mig framöver, ska jag ta emot

med största tacksamhet..


Det här är tiden på året då jag lider av att vara inomhus

de grämmer mig..vad som helst vore bättre

under den här årstiden kunde jag bo i en kartong

bara jag fick vara lite närmre verkligheten...

----


Kanada  börjar forma sig i tanken

saskatchewean

det är nog det som är målet nu

det känns som att någonstans där ute

finns platsen jag ska kalla hemma

platsen som låter mig landa andas och vara

för den jag är

Allt jag begär är min frihet


---


jag tänker att när jag får tid

då ska jag ta 5 stora kartonger

och sen ska jag studera varje  pryl i mitt hem

och stilla ställa frågan

Vad betyder det här för mig?

Jag tror jag fort skulle fylla dom alla..

det är inte mycke vi behöver

mer än mat i magen, luft i våra lungor

frihet i vår själ...och kärlek i våra hjärtan

och kanske ett par torra strumpor


oOoOoOoOoOoOo


jag önskar någon förstod..


oOoOoOoOoOoOo


imorgon är det fotbollsfinal

jag säger så

för jag vet inte riktigt vad det är för match

eller vilka som spelar

inte heller vet jag vem jag håller på

min tanke är att jag ser en stund

å sen hejjar jag på dom som verkar bäst

för egentligen hörde jag

nåntingboll ÖL och CHIPS

jag tror det blir enn trevlig kväll :)



Av M J - 26 maj 2009 12:49


jag är klart ovan att inte ha med mig vännen då jag kör bil

det stod klart efter 10 minuters samtal med ett tomt baksäte

det sitter liksom i märgen att jollra med honom samtidigt som jag kör

"ska vi åka en liten sväng, på äventyyyj?"

Ja ni vet..

 ---

Förra veckan bjöd på..ja..lite blandat bjöd den på

vart grilläventyr på onsdagen

Jag, Bror, Sandra, Lor, hennes andra hälft

och såklart dom fyrbenta

Vi bjöds på en underbart vacker kväll

vindstilla och varmt, och då vi suttit ett tag kom dimman inrullandes

vid bergets fot som ett täcke som sakta svepte in landskapet

det var med andra ord perfekt


Vid tolv beslutade vi oss för hemfärd eftersom jag ville hinna få lite sömn

jag hade någon idé om att  vi skulle ta en sväng ut runt ängarna..

väl där fann vi något mycket spritmarinerat, som bestämt sig för att sova lite liggandes i ett grusigt dike..eftersom det var typ 5 grader så tyckte väl vi att det kanske var en mindre bra idé..

Efter många om och men, och många samtal till polis och ambulans

så blev han tillslut upplockad å jag kan tänka mig att han spenderade

resten av sitt sovande i ett...ja..lite mindre och lite mer låst utrymme..


jag säger bara en sak...dagens ungdom...


Av M J - 18 maj 2009 23:14


jag kan inte hjälpa det..

i vissa (många) situationer så faller det mig naturligt

att gå mot trycket...mot strömmen..göra tvärtom mot vad jag blir tillsagd

man kunde tycka det skulle hjälpa mig i medlingen med min svart/vita vän

men icket..det tog  mig 20 minuter att bryta ner nått jag byggt på i 2 mån

såå..gör om gör rätt...nothing else to do


Boken jag läser formar sig till en religion..

skriven av en indian, fylld av visdom från första till sista sida

Det är INTE min rätt att åka till hans hem 1 timme och dagen

och förvänta mig att jag skulle vara hans boss och bäste vän.

Nej...det kräver tid och kärlek..å nu har jag konkurens

det är en hel del hångel med rino..

---


utöver min nyfunna religion så är det brottning på schemat

brottning med tomheten..

ibland stör den mig inte alls..ibland skaver den som bara luft kan göra

Är det någon som sett "the shawshank redemption"?

isåf vet ni...det behövs en plan, en hel del mod och vilja

samt eventuellt en matsked...


rekreation och personlig utveckling

någonting...snart


mest av allt vill jag bara vara ute..

Av M J - 15 maj 2009 12:36


sommarn är här..eller något åt det hållet..

termometern visar 17 grader i skuggan, solen skiner

maskrosor blommar, gräset börjar vara grönt

och träden skimmrar i ljusgröna nyanser

det är liv mina vänner

---

har inte så mycket att skriva

det händer så lite

och så händer det massor

som jag inte kan skriva något om

som är mitt..mitt eget

som jag inte vill dela alls

...


men det är ganska lugnt nu

det är vädrat och städat

och på det stora hela så får jag väl kalla det harmoniskt

kurs nästa helg, som jag ser fram emot så...


jag ska gå å jobba

istället för att sitta här och ordbajsa

inte för att det verkar vettigare

utan för att det helt enkelt är så man gör


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards