GossameR

Alla inlägg under februari 2010

Av M J - 3 februari 2010 23:23


eller;


mörkrädd häst lämnar ryttare åt sitt öde

 

Man kan fort konstatera att snö är bra att ha

den är ljus mjuk och fluffig

inte så pjåkig som landnigsplats

Man kan oxå konstatera att jag borde vetat bättre

nog tusan vet jag ju att han tycker dom där cementprylarna ser ut som troll

och nog tusan förstog jag (innerst inne) att det kanske inte var en bra ide

Men ni vet hoppet...den där envisa känslan som tycks ha svårt att släppa taget

så vi kom vi såg och vi separerade

man kan lugnt säga att delar av sällskapet stack hem i förväg

andra mindre vigulära tog sig en promenad...


Det ljusa är att min balans kommer bli grym

och att jag fick en chans att tina mina stelfrusna tår

Väl tillbaka fan jag rymmarn bakom stallet

han såg egentligen rätt nöjd ut, tror väl jag det

hemma igen i ny rekord tid å allt =)


Oh well...vi tog en sväng till

det gick fint

men det känns inte som det var sista gången det här

de gör det inte..men man lär..så länge man överlever


och lor...du ska få nya tyglar, jag lovar ;)


Imorn är det en ny dag, fantastiskt eller hur?


Av M J - 3 februari 2010 11:54


ibland finner man sig i situationer då man  bara öööönskar

att man var en sån som ständigt bar på videokamera

som för någon dag sen då jag stod på coop och köade till kassan

framför mig står en kille i 18 års åldern och ska betala


Kassörskan - På summan?

Han - Eeeh..va?

Kassörskan - Ja vill du ha på  summan?

Han - *funderar* nej men jag har betalkort..

Kassörskan - Jo, men vill du ha ut pengar?

Han -  Men jag har ju mitt kort?

Kassörskan - Jo jo, men vill du ta ut pengar eller ska jag dra det på summan?

(här tittar han utforskande på henne å jag SVÄR man kan höra kugghjulen)

Han - Nej nu förstår jag  inte?

 

Jag biter mig i kinden, alla bakom mig biter sig i kinden

kassörskan biter sig antagligen blodig men alla lyckas hålla sig

och efter ett låååångt utlägg om hur endel människor ibland

väljer att dra kortet på ett högre belopp för att få ut kontanter

så ser man att poletten trillar ner..


Han - Nej, inga kontanter, på summan tack! :)

 

whyyyyyy gooooood hade jag inte en kamera?


för att jag inte äger någon kunde vara det enkla svaret..

borde jag kanske köpa en?


 

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards