GossameR

Alla inlägg under mars 2016

Av M J - 12 mars 2016 13:03


Saker..

Varför inbillar man sig att man behöver dem så mycket?
Så mycke att de tillslut känns som att dom äger en.

Saker som helt saknar sentimentalt värde
blanka föremål vi samlat på oss likt skator.
Saker som trängs i skåp
Samlar damm
Förökar sig
Lägger sig som skavande sandkorn runt våra tankar.

Som att livet blir bättre om man bara har
om man hade
om man kunde
om man fick

När man egentligen bara borde..

De verkar så enkelt
De är nog så enkelt
Allt man behöver är mod.

Av M J - 2 mars 2016 20:49


när världen blir så högljudd

att man inte längre hör vad man tänker...


facebook - inaktiverad


sinnesro..för en stund..lättnad


ljudet av telefon *pling* 


Har av nån anledning börjat kännas som en kniv

...stress...


vill bara att allt ska vara tyst...stilla...

för det skaver...oljudet...


Om någonting vill jag ha en skog, vingslag

ljudet av hovar och tassar mot knarrande snö

hö som tuggas, vinden i träden, en eld som sprakar...


kanske en vår

med en älv som precis vaknat

och isen som brutits till skärvor

och spelar sin melodi mot strandkanten

doften av jord där liv vaknar


nått nytt

en början

nått enkelt


telefonen är avslagen

de kommer den få fortsätta vara

så länge de bara går...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards