GossameR

Alla inlägg under augusti 2008

Av M J - 31 augusti 2008 11:02


..att jag är nog det största svinet av alla. 

Av M J - 31 augusti 2008 10:47

Jag är ju faktiskt en rätt klok tjej, tänk om jag någon gång skulle lyssna på mig själv och mina åsikter, så vore det ju iaf en som gjorde det.

Men nej, dumheten går tydligen före.


Nu får det hur som helst vara nog, en gång för alla!

ska hitta en symbol och leva med den, efter den.

ta bäste vännen, lyssna på eddie och känna gräset under mina fötter

För för mig är det viktigt.


Ledig imorn, som att vinna på lotto :)


skulle kunna skriva så mycket om kvällen igår

för jag var överallt och ingenstans

men det är oviktigt, det är en parentes i mitt liv

en kort en och en som jag lika gärna kunde vara utan 


Hösten tuffar på, finns inget härligare än en lång promenad

fylla sina lungor med den kalla höstluften

lyssna till lövens prasslande

känna den tunga lite söta doften av en sommar på väg mot sitt slut


"det är ett träd som storögt ser sommaren försvinna"

lite edit åt folket kan ju inte skada? 


Av M J - 29 augusti 2008 22:12


eeey!

vad är det med er?

kom igen nu!

chansa!

ni kan vinna fiiina priser

och kunskaper

och kanske tillochmed självaktning ;-)

Och omröstningen finner ni på er hööögra sida *pekar vackert*


Tack för er medverkan!

Av M J - 29 augusti 2008 21:51

om mindre än 4 månader blir jag ytterligare ett år äldre

det är hemskt...turning into an old woman...snart halvvägs till 50 och vad har man egentligen åstadkommit...tragiskt om det ska ta ett halvt liv innan man finner sig själv och kan börja leva..tänk om man föddes med manual? det hade ju varit helt suveränt..eller inte..om vi redan hade svaren vad vore då meningen med att ställa frågan? nä just det, så livet kanske har en mening ändå, att finna meningen..men det var inte det jag tänkte dagens inlägg skulle handla om..det kommer komma mer än nog av sånt i framtiden anyway..


Nää..dagens inlägg handlar om att döma hunden efter håret, om att dra slutsatser, kort och gott om förutfattade meningar.. 

Jag erkänner att sådan är jag, en sån som tittar en gång och drar ALLA slutsatser efter det, gång på gång på gång motbevisas jag, får mina egna teorier som en välplacerad tårta i ansiktet..och ändå så fortsätter jag.

Idag träffade jag en ny människa..jaja visst, jag träffade nog många nya människor men nu syftar jag på en speciell..efter..tja..2 minuters kontakt så bestämde jag att nej, den här typen vill jag verkligen inte ha något att göra med..idiot, det är min bedömning. Sagt och gjort, mia ids (betyder orkar ifall jag har sörländska besökare) inte yttra ett ord, det är liksom över hennes värdighet (tydligen gör jag så med folk jag inte gillar (har jag fått höra) men så som situationen nu var så var jag mer eller mindre strandad och tillslut så blev de ju förstås så att jag pratade med idioten ialla fall (ok jag erkänner, tystnaden tråkade ut mig nå kopiöst) och se på fan det här var ju en RIKTIGT trevlig prick, vi rent av hade massa gemensamt..så summa sumarum...den enda idioten där torde varit..just det...moi.

Men tro nu inte att jag kommer lära mig något av detta, nej då nej då.

Jag kommer fortsätta se på er alla och dra mina egna slutsattser. Förlåt.


oooh life...


Jag har förresten slutat tro på spöken (ja jag trodde sånt fanns!)

det är skönt, inte lika rädd längre. Nu ska jag bara komma över

min tomteskräck och oron över vasstandade påskharar. Ja, jag behöver terapi. Imorn tror jag jag ska skriva ner sanningen om mig själv..så som jag känner den iaf, kanske hamnar slutprodukten här, vi får se.


tills vi möts igen!


Av M J - 28 augusti 2008 14:41

"Vår omåttligt populära självhäftande BH ger dig en naturlig push-up effekt och ökar din volym. Succén finns nu äntligen i Sverige. Kram"


Jaa kära vänner...då var vi där igen...Vad är egentligen viktigt här i livet?Trött på alla dessa jävla reklamer som vill få oss kvinnor att tro att skönhet är A och O...för visst är det väl så att så länge min hud är fräsch och len och benen nyrakade med senaste super hyveln och mitt hår luktar sommaräng så är livet bara uuuuunderbart..eller?

Nej, jag förespråkar inte att kvinnor ska ha hår under armarna och bränna sin bh..MEN..det måste få vara upp till var och en, måste finnas så mycket annat som kunde spela större roll..vi behöver inte alla dessa kläderskorsminkparfymmöblerhitecprylarbilarsmycken
hudkrämerochskit


det kommer inte göra någon skillnad i slutänden ser ni.Värtsa boven då det gäller unga tjejer och deras totalförvirring måste ändå vara alla dessa otäcka tidningar..ni vet cosmopolitan, veckorevyn å allt vad nu skiten heter..klart som fan man blir osäker när man hela tiden matas med artiklar som:


"första gången du ska göra nr 2 hemma hos din kille, så undviker du pinsamheter"


Var det någon som ens tänkte tanken innan? shit! nu ska jag fundera på det oxå..eller alla dessa "så kysser du rätt" få sidenlena ben"..alltså skämtar ni?det är väl för f** bara å kyssa! som att lära sig gå..det finns där naturligt. Ta det lugnt and go with it..tror inte det blir bättre om man ska börja fundera..suck..det här kanske är ointressant men "tjej tidningar" gör mig förbannad på ren svenska..förbjud dom!


feminist ja visst...nä inte särskilt alls..men kankse humanist

kalla mig vad ni vill..i don't give a shit!


Av M J - 27 augusti 2008 09:49

Varför slåss vi?

Varför anstränger vi oss alls?

Helt ärligt så vet jag inte, kanske för att vi är galna?


Den här löjliga kameleontentycks finna sig överallt och ingenstans.

Det gör mig så trött.


Tillåt mig lägga händerna för öronen och hysteriskt skrika en sång, det finns vissa saker jag helt enkelt inte vill höra.

Varför ska det snackas så mycke skit? Så mycke artig dynga.

Menar man inte vad man säger kan man lika gärna hålla käften.

Det duger fint åt mig.

Tystnad.

Tack.


Du från förr vandrar in i min tanke igen.

Tänk om jag fick se dig igen.

Tänk om vi bara kunde ta en kaffe.

Eller en promenad.

Tänk om vi bara kunde prata i timmar,

så som vi gjorde för länge sen.

Jag vill visa att jag är äldre nu

Att jag är mig själv

Att jag inte längre är så trasig.

I min fantasi finner vi att vi fortfarande har så mycket att säga varanadra.

I min fantasi är du fortfarande min vän.


Vet ni?

att vill man ha något får man gå ut och ta det.

Det är så fruktansvärt svårt att vinna något

om man aldrig är med och spelar och livet

är en spelplan, så varför inte kasta in ett par mynt?

Istället för att stå som åskådare?


my mission is the truth


 Din existens gör mig till en idiot

Det är sant.

Av M J - 26 augusti 2008 11:20

Att leva är enkelt

det är bara andetag efter varandra

det ena kan man säga

rätt likt det andra


 --------------------oOo--------------------


mycke funderingar på tält och gummistövlar

mycke funderingar på vad som räknas

inga funderingar på vem jag är

för det har jag räknat ut nu

att jag är jag


kommer aldrig bli någon annan

finns ingen annan jag vill vara

däremot har jag inte räknat ut vad jag är

men det kanske inte är så noga för

det gör ju aldrig någon skillnad

It would still be me

oOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoO


Ytterligare lite mer höst idag, sån där hög luft

lätt att andas, hösten är vacker.

Jag vet att jag kommer knöla ihop den

och kasta bort den på en sekund.

Det är idioti, för den är min bäste vän.

Och det är inte du. Du är inte ens min vän.

Ändå skulle jag förstöra så mycket för dig.


--------------------oOo--------------------


 I dagens tidning

Vilken är din mest dyrbara ägodel?

- Ja, det måste vara min två barn då..


Rätta mig om jag har fel men att kalla barn för ägodelar

är inte bra på något sätt. Visst är jag mina föräldrars dotter

men dom äger mig då fan inte. Vad är det egentligen för fel på folk?

--------------------oOo--------------------


Jag kommer nog aldrig bli onormal igen


--------------------oOo--------------------


Av M J - 25 augusti 2008 09:36

..lite kanske..


Hösten på gång..kan inte låta bli att mysa lite

alltid denna tanke om tjocktröjor

någon att dela magin

innan allt faller

som dom gula flarn

vi kallar löv


Jag förstår inte mig själv

så jag förstår inte

hur andra kan tro

att dom ska göra det?

Men jag är..inte olycklig

Nu är jag på fötter

och på väg ut i livet.

Så le och skratta med mig

det är allt jag vill ha.


Förresten tycker jag alla ska känna sig fria att mixa vilka språk dom vill

so what om jag vill kasta in lite engelska, spanska, franska. Alla språk har ändå lånat och snott av varandra, latinet är nog kanske mest våldtaget..for a reason i guess...so from me to you, feel free to mix it up!


De Rien!

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards