GossameR

Alla inlägg under augusti 2009

Av M J - 31 augusti 2009 11:23


jaha

då var 4 veckors frihet över

det gör inte så mycket

faktiskt

ska bli rätt skönt med ramar igen

kanske lite ordning

vem vet


vargarna slåss på hallmattan

vem som vinner vete tusan

en är stor

men den andra är tjurig

å antagligen glutenallergiker


det vart en trevlig söndag kväll

lite mycke alkohol kanske

men underligt trevligt bra sällskap

allt är så enkelt ibland

det gör allt så...

enkelt


å så är stjärnorna tillbaka

dom allra flesta

det e ju oxå ett plus i kanten


vi dansar sakta mot höst

jag tror det är en bra sak

Av M J - 30 augusti 2009 17:03


jag har inga ord att dela med mig av

så ni får lite musik ist

luleåmusik

lyssna

njut

det är bra


tvättäkta dänga


hej

Av M J - 29 augusti 2009 18:20


jag är så tröööööött på den här platsen

just nu

just idag


går runt här å tänker

"jag vill åka hem nu"

men vadå hem?

vart fan är hem?




Av M J - 12 augusti 2009 02:56


eller "förstörd version av"


mina vänner det är officiellt


Läs aldrig boken först!


Sett Twilight med T

herregud

å NEJ

han är inte snygg

inte någonstans

Tjejen som spelar Bella (sorry minns inte namnet) gör en god insats

utöver det känns hela produktionen som någon vampyrvariant av Dawsons Creek..nu när jag tänker efter ser ju snubben till och med ut som han..iah!

Allt är liksom lite B och så tunt och genomskinligt

Jasper figuren bjuder dock på ett skratt

ser ut osm en korsning mellan Edward Scissorhand och Martin Rollinski

att han dessutom verkar glömt galgen kvar i skjortan gör inte det hela mindre roande..fast jag antar å andra sidan att det inte riktigt var det dom siktade på?


where's my hanger?



any ho..har ni inte sett den så gör det inte

keep up the good work!

det är inte en förlust

tro mig


---


imorn (tekniskt sett idag, varför sover jag inte?) ska det trimmas gräs

blir skoj tror jag..även om vädret verkar bjuda på regn


men man är ju ingen sockerbit så of to work then ;)


kvällen blir nog oxå bra...det e grymish å va ledig

man hinner göra så mycke onödigt

typ skapa sommarminnen ;)



Åskovädrena har varit obetalbara

det tackar jag för

efter två år

var det precis vad som behövdes



vill inte ha dom där två ögonen i min tanke

gudarna vet vart min styrka kom ifrån då

men nu?

varför kan jag inte bara glömma och vandra vidare..


skrivandet jaa...

nä, än har vi inte vågat lägga penna mot pappret

men vi har köpt ett papper

eller ja..en hel bok med papper..

så det går iaf  inte bakåt..eller?

Av M J - 10 augusti 2009 17:56


en dag åker den här datorn rakt in i en vägg

eventuellt kommer jag sedan stampa på den

kanske avsluta med ett glas cola

bara för att

suck


börjar om då...

 ----


jaa...slåttet har vi varit till idag

Nodin gjorde sin jungfrufärd kan man säga

trodde faan vi skulle slarva bort han där ett tag

gräset var högre än jag minns

men vi kom vi såg vi gick

det mesta var sig likt

bara lite mer gräsigt

lite mer invuxet

Det behövs krafttag där ute

det gör det

typ imorn

känns som det är allt eller inget

och inget har vi sysslat med länge

så jag antar vi får pröva nya vägar

typ snart


Innan vi åkte ut sprayade jag barnen med myggspray

speciellt spray för deras sort av barn

det är ett bra spray

håller borta både mygg, fästingar och guldfiskar

ja det står så på flaskan

typ

eller ja..det står


"Använd ej i närheten av akvarium"


Vad tusan står det så för?

Är det en självklarhet att hundägare oxå äger ett akvarium

för  i såf har jag missat något

och om det nu är så

är det där dom hänger när det ska sprayas?

eller är det en allmän rekomendation

men isåf kunde jag komma på mycke annat

mycke vettigare som kunde stått

typ

"använd ej i närheten av livsmedel"

det står det inte

det står


"akta huden"

(läser man fort står det hunden å då får man problem)

vems hud ska jag då akta?

min eller hundens?

å är det inte precis dit det ska?

på huden

är det inte där myggen hänger helst?


I'm confused...


---


Halv sex imorse var det badtime för vännen

ÄNTLIGEN

Nodin hoppade oxå i

av pur lycka

sen kom han på att han aldrig simmat förut

då var han inte lika lycklig

upp tog han sig iaf

sen glömde han allt och hamnade där igen

i det blöta

och panikplaskade sig mot stranden

men jag tror det blir badanka även av honom

i sinom tid så tror jag det..


---


pratade med strulpelle P igår

de var trevligt

jag hade nästan glömt han

det är dumt

jag finner nöje i  vårt svammel

det får gärna stanna

livet tar en på underliga stigar

men vänner e väl alltid bra att ha..


maaat

Av M J - 9 augusti 2009 22:36


..jag kan förlora mig i..


det är så varmt så varmt..just nu drömmer jag om 20 minusgrader

eller iaf en kall sjö att svalka mig i

----


kvällen igår vart riktigt trevlig

över förväntan

det är ju aldrig fel


---


som ett frågetecken står jag

fattar ingenting

vad händer?

sårad och ledsen

och fullständigt oförstående

 mest av allt har jag tröttnat på den eviga förlåtelsen


---


Även GUNNAR är utläst

trevlig bok

gillar han bob, det är intressanta tankegångar..

 här närmast blir det nog Det andra könet

av Simone de Beauvoir

pocket på 840 sidor

lär väl hålla mig sysselsatt en bit in på hösten


---


idag har vi legat på gräset

det har varrit olidligt varmt

och det har snöat

björkfrön

som bits på filten

vi har läst och läst

men vi har inte fått bada

det sörjer vi lite


----


börjar ana vad det är som vill skrivas

vilka ord som vill födas på ett papper

men jag vet inte vart man finner modet

för samtidigt som allt vill ut i dagsljus

så innebär det besök på platser jag trodde jag lämnat

för alltid, förträngt, skulle slippa...

det betyder att jag måste öppna allt igen

gräva fram det ur mitt inre

och jag vet helt enkelt inte hur man härdar ut?






Av M J - 8 augusti 2009 09:52


det är underligt

varje gång vi passerar blommorna i trappen

så tycks det saknas några blad

det ser liksom ut som nån kraschlandat i den

hard case of bladlöss..vem vet..jag har mina aningar

jagade just upp grabbarna grus till oss

får huvudvärk av å ha den lille noden här

allt är liksom bitbart


ikväll är det utgång

å jag är kluven som vanligt

jag vet precis hur less jag kommer vara

hur jag kommer ångra att jag alls gått dit

samtidigt sådär vedervärdigt förväntansfull

för vad?


Idag är det bokbyte..

har precis avslutat Marianne Fredrikssons

"Den som vandrar om natten"

läsvärt, rekomenderas

men ett varningens finger, den är dock ganska tung

och inget för den som inte känner för att hamna i djupa grubblerier

om människans existens, men där är ju jag varje dag,

för mig var det lite som att hänga med en vän.

men nu är den avslutad och mitt nya äventyr skiljer sig nog en del


"GUNNAR en rolig bok om tråkiga saker"


skriven av Bob Hansson..bådar gott mmm :)


Nytt glädjeämne:


Morrissey


det är underbart!


I samband med en av festivalerna i närområdet

så skrev en journalist i en av våra dagstidningar

en artikel om Erik Hassle, nått om att man inte

kan se sig som en framgångssaga efter en producerad låt

vilket jag fullt håller med om (tycker någon han är bra?)

hur som helst, över den kammen drogs även John ME

Dvs Mattias Edlund från Motorhomes..visserligen är

"love is my drug" hans första i soloprojektet

men någonstans kan man ändå inte jämföra honom med

en rookie (ja piska mig då) som Hassle?

Det märks att det är semestertider även host tidningarna..

Roligaste hitills måste ändå varit aftonbladet som hade samiskan med bland utdöende dialekter..hahahaha


uhm...sol nu




Av M J - 6 augusti 2009 20:15


man passerar så mycket fantastiskt här i livet

som i tisdags på väg hem från jokkmokk


"barnloppis"


står det på en skylt..

jag vet inte..luggsliten 3 åring 50 kr?

det här är bara några mil efter en stor skylt vid vägen


"STUGOR"


då undrar man ju genast..jahaaa

stugor säger ni..är det då till salu

eller är det kanske uthyres?

Är skylten till för att underlätta för brevbäraren

eller är det helt enkelt en lokal kuriositet?


på blocket snubblade jag över följande


Jag har 40 st svarvade stolpar

som är 62cm långa och 95 mm breda

pris 25 kr styck


det är sånt här som sprider ett leende över mina läppar..

började de månne med att killen svarvade en lite stolpe,

fattade tycke för sin sysselsättning och gjorde 39 till av bara farten

sen stog han där å tänkte "fan vad många det blev, vad gör jag nu?"

eller är det en utstuderad affärsplan? kanske är det helt enkelt ett klassiskt felköp, vad vet jag...för mig är det iaf humor..å alldeles här på min egen tröskel, livet blir kanske det man gör det till...eller?



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards