GossameR

Alla inlägg under september 2009

Av M J - 30 september 2009 23:59


om allt alltid var så enkelt

lätt

okomplicerat


om allt aldrig var svart eller vitt

men genomskinligt

oviktigt

men viktigt


självklart och onåbart

men alltid alltid där

som stjärnorna ovanför vår hydda


akta dig för att lägga så många järn i elden

att den tillslut slocknar

 

jag aktar mig

är försiktig

för en gångs skull

ska jag vara så jävla försiktig


jag lovar

mig själv

och ingen annan

Av M J - 28 september 2009 20:05



jag tror jag har en riktig plan den här gången

till och med en tidsplan

den ska renskrivas

eventuellt oxå lamineras

huggas i sten

skrivas i stjärnorna


den ska följas

den ska banne mig följas

vad den däremot inte ska är delas

den ska förbli min min min

ni får helt enkelt se på

åskadare är ni

sitt där!

*pekar*


jag har sagt upp mig från mitt jobb

fast jag är inte så säker på att jag är uppsagd

det är känns lite så

you can check out any time you like

but you can never leave

 

men vi får väl se :)

man kan säkert jobba 150% oxå

eller?


Av M J - 27 september 2009 14:18


ni vet ibland när man får ett meddelande

ett mail

ett brev

med information man aldrig ville ha

då raderar man

för finns det inte nerskrivet

då har de aldrig hänt

det finns inte

borta allt är bra


men varför så  brottom?


tänk om du läst en gång till

tänk om du inte missat det där ordet

tänk om du inte raderat det på en gång

tänk om du sett

tänk om du förstått


vad otroligt annorlunda mitt liv hade varit

vad mycke enklare allt vore

lungt..fridfullt


men hey..


det drabbade aldrig Dig

eller hur?

Av M J - 22 september 2009 21:28


är det?

var det någonsin?


nej

ja

kanske

vet inte



alltså jag är så dålig på allt sånt där

för jag kan så lätt slå av och på

fast inte alltid när jag vill

på gott och ont


det fanns en tid då det kändes enkelt

som nått jag kunde göra

så känns det inte nu..inte alls..


---


skulle avboka en sjukhustid jag hade idag

ringde igår fm. möttes av en telefonsvarare..


hej och välkommen till "valfritt sjukhus"

du kan göra följande 5 val

För tidsbokning, tryck 1

För avbokning av befintlig tid, tryck 2


and so on..

trycker såklart [2]


för att få en tid då vi kan ringa upp dig

tryck 1

 

trycker [1]


det finns inga tider då vi kan ringa dig

vänligen återkom nästkommande vardag

 

alltså...jaa...

men bättre system måste det väl finnas?

Å när man har en tid kl 7 på morgon

hur ska man hinna ringa då?

hur jag än gör så kommer det sitta en stackars doktor där

med tår i ögat och stetoskop runt halsen

men ingen patient..


hur tänkte dom?





Av M J - 22 september 2009 14:28


det är för enkelt

allt är för enkelt

eller så är det för komplicerat

jag vet inte vilket


eller så är jag helt enkelt bara för lat

det kan gott och väl vara så det är


mest av allt så har jag ingen jävla aning

 

om vad jag vill

vem jag är

vart jag ska

å varför det ska vara så..

petigt hela tiden


ibland har jag anledningar som inte en enda ekvation i världen kan reda ut

ibland håller jag mig med teorier som jag inte ens tror på själv

och allt för ofta säger jag saker jag inte menar

gör sånt som inte är jag

mest irriterande är det

när jag gör precis ingenting

jag glider med

som en död fisk i strömmen


jag vet att man inte kan åka ifrån sina problem

iaf inte dom allra flesta

men ibland behäver man nog åka ifrån allt det där

som gör en till den man är

sudda ut tavlan

och dra sina egna streck


någon som har en tavelsudd?


Av M J - 21 september 2009 23:29


Varför ska jag välja typ av inlägg du vill skriva

det finns bara ett alternativ?

skippa

tack


ja jag e grinig idag

trött seg febrig och grinig

eller egentligen mest luddig

på ett helt nytt vis


...


vart ute å vandrat med barnen

alltid lika spännande med våra kvällspromenader

ni förstår

det skedde en dödsolycka här för ett par veckor sen

kurre skulle hoppa över vägen och så

*BANG*

överkörd av en bil

en timme senare har han förflyttat sig till vägkanten

ytterligare några timmar senare så saknar han lite päls

lite...hrm..vävnad..och eventuellt vissa organ..

så fortsätter det dag efter dag, det försvinner en bit av kurre

det spännande i den här historien är att man vet aldrig exakt vart han är

han har en tendens att flytta på sig...dead or not

så man vet aldrig vart den lille gynnarn är

och man ser honom inte i mörkret

ergo

man vet aldrig när den där stunden är kommen

stunden då man tvingas bända upp ett hundgap

å peta ut en ekorre ev tvivelaktig karaktär..


det är ett spännade liv jag lever..


Av M J - 21 september 2009 02:03

 

 

Du har inte valt några kategorier för din blogg.

Klicka på kategorier i menyn till vänster och kryssa för

de kategorier som stämmer in på din blogg.

 

Nej...jag har ju inte det

och troligen kommer jag få leva med att klicka [ok] på den

resten av mitt bloggliv

för vadå kategori?

Är det här min dagbok?

Nej...det skulle jag inte påstå

Är det en blogg om sport?

knappast...

Mat?

Resor?

Mode?

Nej

Nej

Nej


jag har inte en jävla aning om vad den här bloggen ska i för "kategori"

och ärligt talat bryr jag mig inte, den bara är..

precis som jag


sängdags för länge sen nu

till och med orion har lagt sig


gonatt vänner!

Av M J - 20 september 2009 13:31

man kan väl då riskfritt påstå att det är dåååligt med uppdatering här

hell...jag har inte ens använt sidan sen den fick sin extrem makeover

sanningen att säga så gjorde det mig lite förvirrad

som att gå till jobbet å när man sen kommer hem

har någon målat ens svenne röda fasad i någon modern färg som heter typ "asfaltsgrå" eller "lattebrun"

va fan...bor jag verkligen här?

sen låter man tiden gå lite

å tänker

jaja, det kanske ser rätt fräscht ut ändå

 

så jag är tillbaka..iaf för idag

sitter i min soffa läser lite bloggar

tänker "hur kommer det sig att alla andra verkar ha ett liv?"

tänker "nä nu måste det fan hända nått"

här sitter jag i soffan å hånglar med två blandrashundar

medans livet pågår där ute

(missförstå mig rätt, I love my babies)

men jag kunde ju ta dom med mig

vi kunde hänga på irland hedar

vandra längs norges fjordar

eller bara sakta ta oss över västkustens klippiga stränder

vi kunde se nått nytt

vi kunde leva liiite mer


Imorse vaknade jag..eller ja...vid lunch vaknade jag

(jobbade till 0300, cut me some slacks folks)

och jag tänkte

jaha, det är såhär det känns

när man inte längre bryr sig

jag kunde vara precis vart ssom helst

jag kunde andas luft som renade mitt inre som en doppe yes i en flottig ungsform

I could be anywhere


det surarr tankar som

plugga

res

lev

upplev



jag svär åt folk som beter sig underligt

som finns där och försvinner

folk som beter sig precis som jag

ibland är man så förbannat skenhelig

förlåt..

man är alltid så förbannat skenhelig..

 

filosofi kanske...jag tänker ju ändå så jävla mycke underligt

kanske lika bra att få csn bidrag på samma gång?


vet inte..


om livet bara ville vara lite mer triss


plötsligt händer det..


ja något annat än ond bråd död


fuck it

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards