GossameR

Alla inlägg under augusti 2010

Av M J - 30 augusti 2010 00:09


nope, they don't!


för dom har lärt sig att det ger inget

så är det


-----------


Ok dag

trött dag

utmattande dag


Grannstaden igår..klart..ja..otrevligt

eller ja..men i förstår

SMET med folk

alla mer eller mindre klapp kanon

och alla med samma pick up line

"är du student eller?"


NEJ, jag är INTE student

inte heller är jag född 90

eller sugen på efterfest

låt mig va för faan!


folk..


Vart hos familjen i afton

har varit så snususelt dålig på att besöka dom

måste bli bättring för jag är alltid på bra humör då jag kommer därifrån


Av M J - 27 augusti 2010 11:22


är som en elefant i ett glashus

och tänk att just jag

kallade dom andra för elaka och bittra

när allt som sades var sant

who's looking stupid now?

Av M J - 26 augusti 2010 22:22

Jaha...då var man dryga tre veckor in i verkligheten dårå..

det lunkar liksom på...


----------------


var uppe i skogen med vännerna ikväll

skogen vi inte varit i sen i våras då snön låg klistrig och envis kvar över mossan

det kändes..märkligt...

det är en sådan ångestfylld skog, samtidigt som den är så befriande

vi har släpat så mycke ångest upp för det där berget

det är ett litet berg men vi har släpat många varv

vi har irrat vandrat stampat sprungit hasat

kastat oss åt höger å vänster gömt oss i skuggorna men ändå har den

dröjt kvar..sorgen och ångesten, i annan skepnad men lik väl där..

envis som den klistriga snön som listigt blev till vatten

och kröp ner under sten och mull

lät sig smekas av solens ömma värme

steg till skyn för att än en gång falla ner över oss som vandrar här

som släpar bär hasar och sliter..

snön kommer tillbaka..hur vi än vrider å vänder på det.


Så vad försöker jag säga?


Att jag funnit något stort för ett par dagar sen

mitt på min ö

med tassarna nerstuckna i myllan

och två kalla blöta men kärleksfulla nosar i min nacke

Jag såg allt så klart

vet vad jag måste göra


det är egentligen så enkelt så enkelt....



Å hur kan man inte älska något sånt här?


  

Av M J - 3 augusti 2010 22:50


jag VET att jag sa nått om jobb = pengar å bla bla bla

men idag tar jag tillbaka det!!

eller jaa..lite iaf...

jag fattar inte hur jag ska kunna återgå till fångenskap?

Alltså..inte för att jag gjort så mycket spännande

(ja inte ur er synvinkel iaf)

men man har liksom vant sig att hoppa fritt bland blommor och blad..


Igårkväll  vart det ett dopp i skogstjärnen

kvällssnack med haloumi å en kopp kaffe..mkt trevligt alltihop!


Är i full gång med LCHF:andet..so far so good

måste säga att av alla dieter jag joxat med så e detta än så länge en favorit

massa god mat å jag har ta mej tusan lyckats hålla mig från godis

å fika i jaa...en vecka tror jag, vet inte så säkert

å bara en sån sak då!

i normala fall borde jag kunnat ange dagar timmar å minuter sen jag sist

fick i mig socker..socker is the shit!

Skönt om vi kan gå skilda vägar nu bara, ja jag och sockret..


dagen idag har varit lugn, låste ut mig som vanligt

(minst 3 ggr i veckan annars mår man inte bra)

låste sen in mig igen efter att ha lånat brors nyckel

(som vanligt)

Varit i stallen å pratat med den röda å den bruna.

ätit massa mat

hängt på brors jobb

sett en livs levande hunk, norskt fabrikat

fått bror att spruta cider genom näsan

(tyvärr i samband med mr hunk)

Joggat en sväng å tittat aldeles för mkt på Friends..


Get a life!


jaa


fast jag är rätt nöjd med det jag har

det är liksom..soft


liiite grinig på strul pelle P bara..

fine att vi inte träffades så ofta

men jag gillade att ha möjligheten

så det är inte heeelt uppskattat att flytta 100 mil bort

just so you know!


Natt!  ;)

Av M J - 2 augusti 2010 13:40

Mjaha...nu ser saker underliga ut här igen..

måste verkligen besöka den här sidan oftare..

till mitt försvar spenderas väldigt lite tid vid datorn these days..

det är stall, hundar, slått och sängen..ev nån vän däremellan :)

 

vad händer då..joo

 

Gick precis just idag in på sista semesterveckan = Ångest!

Tror dock att jag sansat mig så pass att jag insett att jobbet är bra

jobbet ger pengar, pengar behövs just nu och ja..det kunde helt klart varit värre!

 

Har släpat offret till verkstaden idag..borde nog verkligen inte ha valt att

kalla min bil just offret...ibland misstänker jag att det var just därför den la av..

Nått med tändningen säger dom..vad återstår att se..

Bror utbrast i ett "oj! då jag hade de felet på hondan (ja eller nått annat bilmärke jag inte mins) så skulle det kosta 4000 å laga..kul!

4000 råkar vara exakt den summan jag inte har!

Så iofs även 400..

 

Jobbar på med Linsen, tänker dock inte ägna denna sida så mycket åt hästeriet

utan är man nyfiken på det så finns det på

www.urdverdandiskuld.bloggplatsen.se

 

Slåttet..älskade slåttet! det har äntligen..jaa

kommit på rätt köl =)

så nu är det full fart frammåt där

fönster ska sättas in, dörr ska få nya gångjärn

golvet läggas tillbaka, bro byggas, nytt golv läggas

det ska isoleras, läggas panel, sättas plåt

instaleras kamin, byggas utedass, sättas staket runt gården

grävas rabatter å jaa...listan går att göra huuur lång som helst

det gör mig lite lycklig =)

 

Köksträdgården är klar..iaf själva stommen..

sen ska det upp mer odlingsbänkar och byggas ett riktigt växthus

men det blir nästa sommars projekt! ;)

Här är iaf en liten före/efter bild!

 

  


fint va? =)

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards