GossameR

Alla inlägg under oktober 2010

Av M J - 31 oktober 2010 22:13


sådär ja..


ta sig hel och ren genom årets haloween sjöslag, check!


kanske kommer  en liten bild på årets look..kanske inte

det beror lite på hur hårt latmasken angriper..

Det var iaf en trevlig kväll med trevligt (ja i de stora hela) sällskap..

Den officiella rapporten är totalt kaos men jag måste säga att det var

då isåf inte något vi han märka av.


Idag har det blivit en tur till slåttet.

Har äntligen fått in fönsterrutan (hurra, inge mer regn inne!)

Dörren har numera TVÅ gångjärn och man måste spärra upp den

ist för att spärra igen den, innuti är det städat 

sommarprylarn är undanstoppade å snöspaden framplockad.

Så kom an ba kung bore! I'm ready! ;)


Har även blivit lite pyssel runt om, fåglarna har åter fått sina

automater fyllda med frön och ett litet fågelbord att dinera vid.

I går då jag som bäst står inne å fyller en automat ser jag plötsligt något i ögonvrån, vänder mig om å upptäcker att det sitter en liten talltita på fönsterkarmen INNE i stugan och jag svär på att om han bara hade kunnat

hade han med vingen pekat mot näbben å yttrat nått i stil med

feed meeee

 

Hörru! där kan du inte sitta

 ...sa jag och yfte ut den lilla gynnarn å de första han/hon gjorde var å sätta sig i björken utmed dom tomma nätpåsarna från talgbollarna å tjatteritjattra typ tills jag fått ut ny mat..glupska lilla flygfä =)

Passade även på att strö lite frön hos mössen utanför stugan, opassande enligt dom allra flesta men va faan..dom ska väl oxå leva å må väl? =)


Kvällen idag bjöd på en promenad i mörkret med man(n)en i mitt liv.

vi traskade runt uppe på kvarteren å hans fötter klipperiklappade på det mest rogivande vis mot asfalten,,,jag vet att jag sagt det förr men de där är ta mej tusan äkta kärlek...iaf från min sida ;P

När vi gick där sida vid sida med den syrerika höstluften i nosborrarna så slog det mig hur mycke jag har å tacka loreena för...

För om det inte vore för henne så hade nog inte mitt älskade älskade kakbarn funnits idag, å lets face it, utan honom kanske inte heller jag..

Å då hade de inte heller funnits någon Nood hos mig..

Som om det inte vore nog med det så var det ju även kära lor som övertalade mig att återta the redhed, jag fattar verkligen aldrig hur jag kunde tveka..

det finns INGEN som kunde vara mer rätt än han...ändå tvekade jag..


Så tack Lor..för utan dig hade det varit mycke mindre frid å kärlek i mitt liv :-*


Sov Gott världen!


Av M J - 20 oktober 2010 18:37


den där lilla rektangulära lådan högst upp oroar mig

rätt rejält..för det är inte ens lite så i det fördålda..

nej nej...

det är ett enda långdraget

gåinpåminblogg,sepåminabilder,skrivimingästbok,bli
minvän


herregud ge er!


---


dagen idag har varit ledig

tog mig upp i tid

städade det sista (jaja, nästan iaf)

vart ute med barnen i regnet

tyckt att himlen skiftat vackert i grått å blått

fikat med lisan på stan

handlat lite mat (weeei pengar!)

vart ute å vandrat med the red hed

å alltså det där det är kärlek..

jag blir så lycklig att jag inte vet vart jag ska ta vägen..

en del av mig önskar bara att jag kunde krypa in under skinnet på honom å bara vara han..för resten av mitt liv...så enkelt...


vi traskade upp till slåttet, diskuterade livet lite

kom fram till att allt vore så mycke enklare om vi bara fick klart

den där lilla brädhögen..då skulle vi gömma oss där ute för alltid..


thats a fact.


Av M J - 19 oktober 2010 23:10


ibland får jag liksom en känsla av att universum vill mig gott

bara att den glömmer min existens ibland

så man får göra sitt bästa för å påminna den

ja universum menar jag...


som idag vid 10 kaffet då jag satt å klagade

på att ingen nappat på min blocketannons

En timme senare har jag ett sms;


hej, har du kvar elaggregatet?

Isåf tar jag det, vart kan jag hämta?

 

poff så var det sålt..det gick ju enkelt...

man måste som sagt bara påminna ibland..

universum..om sin existens..

då löser sig allt..det e jag säker på..


nu hoppas jag bara att universum kan vara så go å berätta vad jag vill med mitt liv, eller iaf peka mig i rätt riktning..jag håller mina sinnen öppna :)


Annars händer inte så mycke..

jag håller på å målar en tomte svart

har tatt isär bokhyllan (de ska bli en löndörr;))

städat städat å städat..

å kommer ingen å hälsar på mig dom närmsta dagarna blir jag förbannad!

så här rent har det inte varit på länge..

kanske någonsin..vore ju trevlig om iaf EN person han se spektaklet ;)


Nu ska jag försöka knuffa undan halvblodshuskyn som kinesar på min kudde

å så bör jag nog plocka av grådvärgen hans pipleksak..

sen blir det nattro!


upp tidigt imorn..if you  snoze you lose..

så det så ;)


Av M J - 18 oktober 2010 17:54


sleeping mind, troubled bee

things that are there

and the things you don't see

your burden I may carry

your wings I can unfold

and though the path is hidden

I'm sure in time it'll show

so dance your dance

sing your song

and soner or later

the bee will find its home

Av M J - 17 oktober 2010 00:13


jag fattar det inte...

om man har en bil som inte fungerar som den ska

och man inser att man själv inte kan laga den

då lämnar man den väl till en bilmekaniker..

eller säljer den...

eller skrotar den..


inte fan sätter man sig ner å känner sorg över att den inte fungerar..

inte känner man sig usel som inte får den att gå

och inte hänger man kvar å hoppas att den ska starta helt av sig själv..


så vad är egentligen problemet?



men det var norrsken även ikväll

jag såg de dansa bakom molnen

lite enklare blev det allt

jag vet inte varför

det bara är så.

 


Av M J - 12 oktober 2010 20:17

 

less blir jag..


-hey girl,  how are u?

-fine.

-So...what's your name?

- we've been through this, still not telling..

-oh come on..so what's your phonenumber

-07034..(haha trodde ni de?)

-been through that too..you know the deal..

-I don't know what's with you..you seem so nice and bright and still..

still there's something else..

-pure evil?

-well i wouldn't say that but..

-ok, bye bye

 

Å kan ni tänka er...han kom tillbaka idag oxå! lucky me..


-hey girl, will you tell me today

-nope, don't think so!

-you know in my country, I'm a lawyer

what would you do with your life if you were married to a lawyer like me?

-eh..get a divorce?

-Is this cause I'm black?

 

Å alltså det här gör mig så otroligt förbannad...

 

NEJ det har inget å göra med din hudfärg

men de är klart att du ser de som den enda möjliga förklaringen..

här kommer några till du kanske skulle fundera över;


kanske det faktum att du är ungefär 25 år äldre?

att du är allmänt oatraktiv (ja i mina ögon iaf)

kanske har det nått å göra med ditt självsäkra sätt?

kanske att du ständigt klampar in å stör mig i mitt arbete?

å kanske...bara kanske...

så har det nått å göra med att du faktiskt antyder att jag är rasist..


I mina ögon är alla lika värda

å i mina ögon är du lika irriterande

oavsett om du är svart, vit, gul eller röd..

och att jag är tjej förändrar inte ett smack,

otroligt...men sant!



Av M J - 11 oktober 2010 21:52


Hähä


nu j***lar kan tanterna å farbröderna å alla andra gnällspikar snacka väder

tyvärr så är det väl inte så många av dom som faktiskt är ute å upplever skådespelet..skämtar inte när jag säger att det  blåser!

Det är så blåsigt att man på allvar tvivlar på sin bromsförmåga, just love it!

Plus att det snöar..det snöar upp det snöar ner

hit å dit, sideways and slideways and...

jag blir helt uppe i varv..gåå ut gååå ut allihopa!


jag menar NU!


 


any ho...dagen...


Vaknade 05.45 av att en av grådvärgarna stod lutad över mig i sängen och sa nått i stil med; "vjoff"

jag svarade med nått vackert så som; "vad glor du på" och "försvinn"

detta hjälpte föga...grådvärgen försvan visserligen, men bara för att gå å ge ytterdörren en omgång, satte mig spikrakt å tittade tvivlande på honom..

Liknande saker har hänt förr ska ni veta och det har allt som oftast slutat med att jag får en blöt teddybjörn med reducerat antal kroppsdelar i nyllet..

hycklare mummlade jag å försökte somna om..

Vjoff! sa grådvärgen

Gå å sov.. mummlade jag


 å de gjorde han..eller försökte..

han la sig utmed mig å darrade som ett litet (grått) asplöv

behöver du ut? frågade jag

Ja vad fan tror du?! svarade han

ok...det gjorde han inte...men han hade tusan gjort det om han kunnat..


Så upp fort som bara den, på med täckisar å flis å ut på promenad

Här någonstans vaknade jag på riktigt å insåg att jag faktiskt var ur sängen i tid för en gångs skull...lovely!


Sen har dagen rullat, jobbat en snutt å sen åkt ut till slåttet å städa bort sommarn, lite trist å vemodigt men samtidigt mysigt å lets face it, ganska rogivande, dom sista kryddorna har plockats in å torkats.

Det lilla drivhuset är inplockat så oxå utemöblerna.

Landet vänt å..eh...omrört...vad man nu kallar det =)

Känns skänt ha det gjort iaf..


Försökt fila lite på skoljobb men det går sådär..

mitt problem är att allt alltid blir så stort

å då blir det ingenting...måste börja tänka mer småskaligt..somehow


det fanns en tid som var så hemlig

I sort of miss it..well...a lot!

kommer den åter?

 

Om det förresten är någon där ute som har en aning om vad jag vill i mitt liv så kan ni väl skriva å berätta?


tusen hjärtlig å på åter..ja ni vet




Av M J - 10 oktober 2010 20:52



Idag har vi haft en blåsig dag..vi HAR en blåsig dag

underbart om ni frågar mig.

Mindre trevligt om man ska tro den ström som flutit genom den lilla butiken..


- fyyyy vilket väder

 

..säger dom och tittar hoppfullt på en..

för nu j**lar ska det pratas väder på bästa svenska maneér

 

- ja men solen skiner ju?

 

..säger jag och ser tveksamhetens flamma fladdra i deras blick


- ja men kallt är det!


..säger dom triumfierande!


-ja visst är det härligt med den här höga höstluften?


..svara jag, och ser samtidigt den sista strimman av hopp dö ut..


(vad är det för fel på tjejen)

 

...tänker dom och ler tveksamt..


-ja kanske det 

..svarar dom lite svävande..sen går dom..


och jag ler...

ännu mer ler jag när dom tagit sig ut genom dörren

vinden tar ett stadigt grepp i huvan dom dragit upp

å på deras ansikten syns ett ogillande uttryck..

Det här roar mig, mer än ni kan ana..

Visst tusan blåser det, men det är höst, det är vackert..

Och jag har för läängesen bestämt mig för att dom inte ska få med mig på det där tåget..för väder är väder å vind är vind, det finns inget att göra åt saken.

Ni kommer aldrig få mig att klaga på snödjupet, isfläckarna och duggregnet av småspik...inte heller tänker jag grina över värmeböljor, torka eller lediga dagar som regnar bort..för det är ju precis det som är tjusningen, att det är bortom vår kontroll..så jag säger välkommen

välkommen snö is och kyla, det är eran tur nu!

Men sen har ni haft erat roliga och det blir åter tid för solen och det spirande livets tid...det är en cykel...det är livet..och någonstans mitt i allt finns vi..


så njut!


****

 

P.S

 

ikväll tog jag nog årets sista utomhusdopp

  

Yes! det var kallt

Yes! det var härligt

No! jag är inte som alla andra..

 

Är du?


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards