GossameR

Alla inlägg under oktober 2009

Av M J - 29 oktober 2009 23:09


jag vet att jag lovade en story om jill, charles å jobbet

men jag e fan för trött..

jobbat 09-21 idag, imorn blir det söta 09-19

det är långa dagar nu


soffan kommer lördag *jeeeei*

jag har köpt 4 soffbord

och tyg till gardiner

tid att få ordning på allt kommer jag dock aldrig få


allt är dumt å tröttsamt

och ändå lyckas jag ständigt med att rättfärdiga allt

i min tanke blir det bra

i min tanke är det enkelt

enkelspårigt

tänk om dom gick att styra

tankarna


på nått vis är allt rätt åt mig

jag förtjänar det

för jag har dödat

dödat nått som inte fanns

lyckan..glädjen

kanske meningen

förlåter jag någonsin mig själv?

jag vet inte

think I had it coming


Gonatt i stugorna

Av M J - 27 oktober 2009 23:40


det är så jävla typiskt dig

det är vad det är

 

å jaa...hon kanske har rätt

hon har antagligen 100% rätt

även om jag önskar hon har fel


jill sa det bäst ikväll


now it seems too me, some fine things

has been laid upon your table

but you only want the ones that you can't get

 

det har varit en trevlig kväll..högt över förväntan

men nu är det sovdax, låång dag imorn igen

det kommer mer..om, jill jobbet och charles

kanske imorn, kanske torsdag...den som lever får se


Sweet D's

 

 

Av M J - 25 oktober 2009 22:18


nu har jag vandrat runt i snart 2 dygn nonstop med mp3n inkilad i örat

eller jaa..hörlurarna till den..men ni förstår tanken

det är typ 250 låtar, ingen värsting men de duger

å jag kan inte sluta, det var nästan så jag försökte ta den med mig i ducshen

det är så härligt med min bara min brokiga musiksamling

det är lite hardcore superstar, det finns brittney spears

och därimellan lite björn skifs å H.I.M

Allt huller om buller men varje låt med en särskild mening, en känsla

det är därför jag älskar den så, musiken

för den får mig att känna

känna på ett ofarligt vis, äkta och där

men harmlöst, rakt och ärligt


den som går djupast måste vara herr Blunt med Goodbye my lover

inte för att det är tidernas grymmaste låt

utanför  att den sveper mig tillbaka 3 år i tiden

till höst, till olycklig kärlek

obesvarad kärlek

til ångest och förtvivlan

men mest av allt till en mörk blåsig kväll

till en stor äng

där stod jag med musiken i mina öron

vinden slet i mina kläder och jag såg inte handen framför mig

jag var ensam, utlämnad, på nått vis inuti..

och någonstans i mörkret hördes ljudet av 24 hovar som dundrade mot marken

det var något magiskt över det..overkligt..och sårbart..innerligt


sen har vi kent å winnerbäck som går rakt in i hjärtat

som en tunnel leder tåget genom berget

magi


och vi ses bland dimmorna i norr eller i söder

med drömmen i behåll

om en lust att ta vid

där elden falnar men fortfarande glöder


utan musik dog jag

så är det bara


imorgon börjar verkligheten

jag tänker att jag kanske borde känna mig rastlös

kanske ha lite sömnsvårigheter

förbereda mig

men det fäster inte

jag kommer somna samma sekund som mitt huvud faller mot kudden

och det är ok

 

Hörni! jag har ju för fanken guestbook nu för tiden

var lite wild å skriv en rad vet ja!

man får vara hur anonym man vill

den är typ där nånstans --->

 


Av M J - 25 oktober 2009 11:07


jaha vänner..då skrev man igen då..hundra år sen sist..minst

 

jag vet inte om det händer så mycket just nu

eller  ja

det händer ju saker hela tiden

men vet inte om det är något värt dela med sig av


På måndag börjar jag mitt nya jobb

det ska bli sjukt kul

som vanligt så går jag in i nått sånt "viloläge"

där ingenting når mig..

försöker jaga upp mig mellan varven med tankar som

"shit, inte kan jag det här" och

"hjälp vad mycke nytt hur ska jag någonsin"


Men det vill liksom inte bita sig fast

det närmaste panik jag lyckas komma är en axelryckning

och kanske kanske att jag ibland lyckas dröja mig lite vid tanken


jag har en annan känsla som smygit sig in i mig

och  jag vet inte om den är varken bra eller särskilt välkommen

tyvärr är det inte den sortens känsla som väntar på att bjudas in

den bara står där i hallen när man minst annar..eller önskar

Men sen vet jag att den oxå har en tendens att packa väskan och sticka

mitt i natten när ingen märker, å precis då man börrjat uppskatta dess närvaro

it's complicated


och jag vill inte att något ska försvinna låsas in eller kastas bort

tanken på det

är det enda som kan få paniken att spridas just nu

maktlösheten

snudd på ångest


Söndag idag dårå

vintertid

massor att göra

massor mer än jag önskar


and all i want is you


får man säga så?

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards