GossameR

Alla inlägg under december 2010

Av M J - 29 december 2010 23:38


graderna blev för varma igen

det gör liksom inte tricket längre

ingen ilsken kyla som biter sig fast i kinden

nyper och pinar...och drar en tillbaka till verkligheten

bara en mild vinnd som försiktigt stryker en våt kind

nää...

-45, bring it on!


så kanske det går att vara normal igen..


den som vandrar ensam riskerar varken att krocka

eller att bli trampad på tårna



Av M J - 28 december 2010 18:46


att stå utmed och se att något inte står rätt till

att vilja hjälpa men inte veta hur

att vara rädd för att orsaka mer skada

att inte veta hur man når fram till någon

att inte veta vart man ska stå

hur man ska stå

när man ska stå


alltid alltid alltid

och jag är inte ensam

det vet jag

vi måste hjälpa till att riva ner och bygga upp

ta sönder allt för att kunna laga

innan det går helt upp i rök

Idag..imorgon är det kanske för sent..

 

Vi ska stå där

Vi står här

Och vi kommer inte kliva åt sidan

----

 

26 år gammal

ännu ett år överlevt

ännu ett år närmre döden

Idag börjar mitt nya år..

Jag vill tro att jag börjar det med båda fötterna

lite stadigare placerade i myllan


Av M J - 26 december 2010 16:36


är the book of the moment..

skriven av richard dawkins

och ja, jag kan nog erkänna redan nu

jag är fullblodsateist

for sure


Räcker det inte med att man ser

att en trädgård är vacker?

Måste man tro att det bor älvor

längst bak i den också?

 

---



Julen  är överlevd och nu är jag ledig flera dagar

som att vinna på lotto!

Själva julafton spenderades med mor, far,bror å moster

+ kusin vitamin med fru och frön

Blir som något helt annat med ungar i närheten

någon som inte för länge sedan genomskådat julen som helhet

och tomten i synnerhet...det är lite befriande..som om allt vore möjligt!

Fådde lite fina klappar oxå

frön till mina fågelvänner, här är det kanske på plats

att förtydliga att jag menar Solrosfrön,

inte den variant kusin vitamin hade med sig

det vore ju bara elakt...mot alla..

eh..lite sidospår där ja...vart var vi?

Jo!

fick en vinöppnare modell mordisk av bror

en fin ljuspryl av moster

plus ett presentkort på en bygghandel

vad mer kan en tös begära?

Nu ska det handlas brädor till slåttet!


Har hunnit ut dit en sväng på morgonen

det är så mysigt..

alla lyktor lös fortfarande å fågelborden var fulla meed flygfän

precis så som det ska vara..

vi tog vår lilla stig ner mot kanalerna

hukade försiktigt under snötyngda björkar

för att slippa snön i nacken..

Älskar min lilla promenadslinga ute i ingenstans..

bara jag å snusdjuren i spåren efter skogens innevånare

så harmoniskt!


Nodin har förresten en lifsfilosofi som jag överväger att kopiera

han kallar den kort och gott;

Det finns alltid plats för Nodin

å på något märkligt vis så tycks det göra precis just det

i sängen, i soffan, i texas skål, everywhere!

å om det mot förmodan inte verkar så vid första anblick

så går sånt alltid att ordna om man bara är nog fräck =)


  

nodin får alltid plats


2011 ska det vara lite mer mod

lite mer hjärta och själ

och kanske någon surad mört ;)

  


 galen korkskruv... 


ljushållare..


  

Av M J - 13 december 2010 18:18

1. 
Ge människor mer än vad de förväntar sej
och gör det för att du tycker om det...


2.
Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får
och sov inte så mycket som du skulle vilja...


3.
När du säger: ' Jag älskar dig', säg det på riktigt...


4.
När du säger: 'Jag är ledsen', se personen i ögonen...


5.
Tro på kärlek vid första ögonkastet...


6.
Älska djupt och passionerat..
Du kan bli sårad, men det är det
enda sättet att leva livet komplett...


7.
Förolämpa inte!


8.
Tala långsamt men tänk snabbt...


9.
Om någon ställer en fråga som du inte
vill svara på, le och fråga istället:
' Varför vill du veta det?'


10.
Säg prosit när du hör någon nysa...


11.
Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap...


12.
När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast...


13.
Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler :o)


14.
Spendera lite tid ensam...


15.
Öppna din famn för ombyten/förändringar,
men släpp inte på dina värderingar...


16.
Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret...


17.
Lev ett bra och värdigt liv...


18.
När du blir gammal minns det som varit,
då kan du njuta av det en andra gång...


19.
Tro på människor, men lås alltid din bil...


20.
Dela med dig av allt du vet...
Det är ett sätt att uppnå odödlighet...


21.
Avbryt aldrig någon som håller
på att visa dej sin tillgivenhet...


22.
En gång om året, åk till ett
ställe du aldrig varit på....


23.
Om du tjänar mycket pengar,
placera dem för att hjälpa andra
medan de fortfarande lever...


24.
Lär dej alla regler, och bryt en del...


25.
Närma dig köket och kärleken med djärvhet...


Lev!!

 

  

Av M J - 11 december 2010 10:00


so this is where we're at;


bilen funkar igen

det gör inte dess kupefläkt


kontot är tomt

det är inte årets inköpslista på julklappar

 

datorn (ja min egen) startar inte

men laddarn lyser

 

så jaa..


vi har iaf tur med vädret

minus 15

träden är iklädda frostkostym

det är klart

och det är vackert

och nej


inget utav det var ironi

for real!

 

Idag är jag iaf ledig (yeeeey)

för en gångs skull har jag verkligen inte bokat upp mig som ett tok

nej, det enda som står på dagens agenda är en tripp

till café Rävasten    med Ia

å det gott folk är ju lite som att åka på spa ;)

Det är så sjukt mysigt och så fantastiskt gott fika!

Tanken har slagit mig mer än en gång..

om jag flyttar in lite diskret..märker dom det då?



men först en kopp här hemma

för att värma upp liksom



Adieu!

Av M J - 4 december 2010 18:47



  Jag vill tillägga en sak till min lista för 2011

- Jag ska bli bättre på att följa mitt hjärta

I alla lägen!


idag är det en halvpissig dag..

sitter här å är ursinnig på mänskligheten

jag vill bara grina

människan måste vara den värsta farsot som någonsin drabbat planeten

jag vet att det är helt meningslöst

och att jag bara bryter ner mig med tankarna

men dom vill inte släppa greppet...


drömmer om norge



Av M J - 3 december 2010 00:40


Vart hos familjen..

ALLTID lika trevligt

det har varit te, hembakade muffins

och en hel massa snack

Love!


Har dagen till ära petat upp hålen i öronen igen

denna gång ska dom få sitta tills dom läkt

och jag ska INTE peta dit nå festligare bara för the hell of it..

så det så!


Har börjat slipa på planerna för 2011

tänker inte kalla det för nyårslöften

för som ni som känner mig vet

så är det inget jag tänker fira..nyår

eller jo..men jag gör det på min födelsedag

INTE för att räkna åren från jesu födelse..

Födelsedagar gör mig lite kluven..

på ett sätt; Hurra ett år till!

å andra sidan; Jaha, ett år närmre slutet.


Man får lite lätt panik när man tänker på det

att varje sekund som går..är en sekund mindre

det gäller att låta varje ögonblick räknas

ge det innehåll och mening..

För man vet aldrig vilken som är ens sista..


Noterar på det som kallas "rampljuset"

att det är en väldig massa "mitt liv som manodepresiv"

Det var det dom ville avskriva mig som oxå...manodepresiv..

det låter enkelt..

"jaa men hon är manodepresiv"

och

"här, ät lite litium så blir det nog bra"

"biverkningar? jaa..men du får ett annat piller för det"


Idag tror jag inte att dom hade rätt

jag tror inte det är ett sjukdomstillstånd..

inte i mitt fall..och säkerligen inte i många andras heller

Visst...jag har nära till tankar som inte kan kallas ljusa

men jag har oerhört lätt till tankar what so ever..

Jag vrider å vänder på allt

smakar på det, känner på det..

vad hade hänt om man gjorde si och om man gjorde så

vart leder alla stigar, vad är liv?

Vad är kärlek?

Jag har haft och har ett stort behov av att finna svar..

på det mesta..och det har gjort mig så matt mellan varven..

Men det blir enklare och enklare..

Jag börjar kunna acceptera att det inte finns svar på allt

och att ibland är svaren så enkla att det är svårt att se dom

Jag har lärt mig skilja på mig och dig, dom och vi, ditt och mitt

Och jag börjar se det vackra i det lilla..som att vakna ur en djup dvala

Än finns det tid...vill jag hoppas..

men det är inte samma sak som att det finns gott om tid

Här och Nu..

Ingen annanstans


2011 ska jag lära mig fiska med fluga

och jag ska ta jägarexamen, iaf småvilt

Det är min plan so far..

Vad är din?


Av M J - 1 december 2010 21:47


jag såg ett stjärnfall

och jag önskade...

det enda jag kan önska

jag är förtrollad

 

----


Idag vart håret kapat

inte helt

men en god bit på vägen

Nu ska det bara bli brunt oxå

vilket lät enklare än det verkligen är..

glömde att det fanns lite rött där under..

aj aj..

oh well...det har löst sig förr =)


Det har även shoppats med Ia

som i god ordning vräkte ur sig en hel drös tokigheter

det är alltid nära till skratt när vi är i farten..

Har iaf fått ihop en del julklappar

men långt ifrån alla...

det här med pengar alltså...

eller ja..bristen på dom

de suger.


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards