GossameR

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Illusionen om gud..

Av M J - 26 december 2010 16:36


är the book of the moment..

skriven av richard dawkins

och ja, jag kan nog erkänna redan nu

jag är fullblodsateist

for sure


Räcker det inte med att man ser

att en trädgård är vacker?

Måste man tro att det bor älvor

längst bak i den också?

 

---



Julen  är överlevd och nu är jag ledig flera dagar

som att vinna på lotto!

Själva julafton spenderades med mor, far,bror å moster

+ kusin vitamin med fru och frön

Blir som något helt annat med ungar i närheten

någon som inte för länge sedan genomskådat julen som helhet

och tomten i synnerhet...det är lite befriande..som om allt vore möjligt!

Fådde lite fina klappar oxå

frön till mina fågelvänner, här är det kanske på plats

att förtydliga att jag menar Solrosfrön,

inte den variant kusin vitamin hade med sig

det vore ju bara elakt...mot alla..

eh..lite sidospår där ja...vart var vi?

Jo!

fick en vinöppnare modell mordisk av bror

en fin ljuspryl av moster

plus ett presentkort på en bygghandel

vad mer kan en tös begära?

Nu ska det handlas brädor till slåttet!


Har hunnit ut dit en sväng på morgonen

det är så mysigt..

alla lyktor lös fortfarande å fågelborden var fulla meed flygfän

precis så som det ska vara..

vi tog vår lilla stig ner mot kanalerna

hukade försiktigt under snötyngda björkar

för att slippa snön i nacken..

Älskar min lilla promenadslinga ute i ingenstans..

bara jag å snusdjuren i spåren efter skogens innevånare

så harmoniskt!


Nodin har förresten en lifsfilosofi som jag överväger att kopiera

han kallar den kort och gott;

Det finns alltid plats för Nodin

å på något märkligt vis så tycks det göra precis just det

i sängen, i soffan, i texas skål, everywhere!

å om det mot förmodan inte verkar så vid första anblick

så går sånt alltid att ordna om man bara är nog fräck =)


  

nodin får alltid plats


2011 ska det vara lite mer mod

lite mer hjärta och själ

och kanske någon surad mört ;)

  


 galen korkskruv... 


ljushållare..


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 24 november 2016 14:48

Även om den varit motvillig stundvis Så verkar de som vintern är här Äntligen :-) Jag å lillebror har varit ute å rastat själen 1 dryg timme på skidor genom skog å mark Ja jag alltså...lillebror har mest sprungit! Fick vända när vi kom til...

Av M J - 10 november 2016 23:18

Snön är här...Antagligen inte för att stanna ännuMen den är härSom en sorts förrätt Jag gillar snöDen lägger sig som en vit lugnande filtSuddar ut alla vassa kanterDämpar ljudGör allt vackertIgår fick vi hem T igenI en liten liten lådaSå väldigt jobb...

Av M J - 8 november 2016 16:31

En hel vecka har snart gått. Känns som en evighet. Och ändå igår. De är tomt här hemma utan någon som kommer smygandes i trappen 4.30 på morgon när jag ska till stallet och resten av huset sover...ingen som står där i trappen å viftar försiktigt...

Av M J - 5 november 2016 19:16

Tre dagar har gått utan dig här.Har inte kunnat förmå mig att skriva.För att det gör för ont.Tiden läker sår.Så är det.Men precis det kommer det att ta.Tid.Saknar dig så sjukt mycket.Mer än jag någonsin saknat något.Någon.Ingen gul varg som stort vif...

Av M J - 2 november 2016 10:14

Så var den här. Dagen jag fruktat i 11 år. Dagen då du måste lämna oss. Och jag vara kvar. Det gör fan bara ont. I varje liten cell. Du är för fin för det här. Inifrån och ut. ..Jag Älskar Dig.. För alltid ...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards