GossameR

Alla inlägg under mars 2009

Av M J - 29 mars 2009 10:27


så har jag då mött min första nej-sägare

men jag håller inte riktigt med

för visst är det väl ändå a cold and a broken hallelujah?

---oOo---


Idag har vi söndag..och nya tider

sommartider för att vara exakt

En helg präglad av arbete ser sitt slut

och lugnet har på nått vis lagt sig

---oOo---


När jag vaknade på morgonen var världen åter vit

marken ligger täckt av 2 cm snö och allt är

åter ljust, knarrandes och ljuddämpat..

Min första tanke var "gud vad skönt"

Man slappnade av..för det är ju inte så bråttom

våren hinner komma och någonstans känner jag

att jag inte riktigt är klar med vintern, jag gillar kylan

den verkliga, den bitande, den som får mig att le


---


Ja vänner...annars är det inte så mycket att skvallra om

Im the same old girl..oförmögen till känslor bortom hallen

men det är bara inse att det är så det är, kommer antagligen

alltid vara..


"ett självförtroende som kommer gå till historien"

nja jag vet inte om jag kan nicka instämmande till det utlåtandet

men vore det inte fantastiskt? Någonstans sitter en spärr

och idag är jag för trött för tankars ystra lekar..men

ibland är allt rätt fantastiskt, för tänk egentligen vilka

möjligheter vi har runt oss..om vi bara öppnar dörren

och kliver ut..så finns allt där ute..


---oOo---


Ibland behöver jag kliva ur mitt skal

vad håller jag egentligen på med?

men sen kommer tröttheten över mig

människan kan vara en sådan krävande

och kvävande varelse...ibland orkar jag helt enkelt inte..


städa borde jag..

men det orkar jag inte heller


Av M J - 26 mars 2009 20:07


och intet mycket vettigt att säga..

är på piss dåligt humör idag..don't know why


gillar inte att känna mig föst..

tvivlar på tankarnas ursprung

idéerna, vart kom dom från?

omotiverat

tröttsamt


jobb imorn,

dubbeljobb

dubbeldagar

ingen tid alls


men snart är det vår på riktigt..


Gillar dock kylan som bestämde sig för att släntra förbi

jag tänkte just att vi inte han ses nog

å så kom den, bitandes, smekandes

så nu känner jag mig nöjd, vädernöjd

sol, is och kyla

det är vackert

och så passande


på återseende!

Av M J - 22 mars 2009 16:59


i dess dubbla bemärkelse..

Alltså WOW vilken dag det har varit..sooool *myser*

Tanken var ju att sova ut men det sket sig som alltid

så lyssnade tillslut på en kropp som inte ville sova

å tog mig upp och ut i finvädret :)


Fick ett nytt kryss på min "saker-att-göra-i-livet-lista"

när jag på vinst och förlust bestämde mig för att det

nog skulle gå att cykla över sjön..

Å det gick faktiskt..ett tag..

tills jag började spana utanför skoterspåret

tills jag fick för mig att

"jo, nog håller väl skaren för mig å en liten cykel"

till mitt försvar så gjorde den det..ganska länge..

sen försvann hela framhjulet ner i snön

och lilla jag gjorde en vacker volt över styret

Vännen kom hoppandes på sina jätte tassar å

tyckte det hela var skojigt värre, vad rooolig matte är som busar så

Nåja..borstade av mig å hoppade upp på sadeln igen

ni vet man får inte visa dom att man är rädd, ja cyklarna menar jag

dom nosar sig till rädsla på mils avstånd..

Vidare på min färd över sjön så gick allt iaf fint,

vi mötte en skoter vars förare nog undrade vart jag rymt från

men det var en roligt märklig upplevelse

att trampa fram över det frusna vattnet..


Sen vart det då stallet

Vännen vart överfallen av han persson

som flera gånger förr..vi fick dock isär dom båda efter en stund

å sen tyckte vännen att det nog var säkrast gömma sig bakom matte i fortsättningen, den svartvita blev borstad och badad å så

till slut vart det en 1½ timmes tur med Julle Ia och Våfflan..

Solen har strålat å strålat å strålat..så UNDERBART

kome hem hungrig som ett djur, kastade i mig middag

hade ångest över att vara inne och tänkte bara blunda lite å sen bege mig ut igen, vaknade 2 timmar senare och kom på att jag ju var bjuden till Loreena på middag, å så hade jag redan ätit =( tankspridd kallas det..

eller urtidshungrig..vilket som :)

---


 Det var dagen det..nu borde jag ge mig ner å pyssla lite i lgh

vi har inte så många dagar kvar till 1/4 då den är uthyrd..

Men söndagslatheten har kickat in med full kraft, testar en kopp kaffe

å en promenad med el kamrato..


----


Fick nr till tatoo dude idag

så nu borde jag ta tag i det oxå

beslut beslut jag står inte ut

oh well...dagens i-lands problem kan man kalla det..

Nu ska jag iaf försöka städa min borg..


På återseende!



Av M J - 21 mars 2009 22:36


lördag kväll...det är alltid lördagkväll på nått vis..

tiden går så fort..jag vet att jag tjatar..

som en människa som levt ett helt livsöde..

tiden går så fort

det var bättre förr

Men var det?

Egentligen är allt rätt bra nu, det lunkar på

som så ofta förr..människan är skapt till längtan

längtan efter något annat, något bättre..

då om ett enklare liv, nu om en enklare mening

Blir man någonsin nöjd?

Kommer gräset te sig högre och havren mer  gyllene

där på andra sidan staketet..alltid? eller kan vi skylla det

på hur solens strålar ämnar att falla över grönskande blad?

Kan människan slå sig fri från begärets rep som ligger slagna

runt hennes handleder, som oket på oxens skuldra...

Inte något vi föds med..men något vi föds till...

Ämnet tycks trötta ut mig i tid och evighet

för jag finner aldrig ett svar...dessa förbannade svar..

detta förbannade sökande..

och googlar man förbannad lögn får man 109000 träffar

vart är vi på väg med hela vår civilisation?

Jag vill så gärna kliva av tåget, samtidigt som oron för att missa något

hänger där över mig som spindelnätet i hörnet av förådet

harmlöst...men där...

----------


Det är nog såhär det alltid kommer att vara..

det är såhär sanningen ser ut, när man ser den i vitögat

Jag är jag, kommer aldrig bli något annat

och alla dom som försöker

kommer märka att det inte var rätt väg att gå

att med staket och förmaningar

få mig att stanna upp att tänka om

För det liksom kryper inombords..

kännslan av att låta sig tämjas

att bli vad någon annan vill..

Det är helt enkelt inte jag..

-----


vännen surar i fåtöljen

han säger det är sovdags

och jag håller faktiskt med

vännen är klokare än dom flesta...



med löften som stag faller allting omkull

så för din och för min, men inte för kärlekens skull..

Av M J - 18 mars 2009 23:33


Försökte gå och sova men det sket sig..

för min tanke hemsöks av en liten svart/vit hårboll

som inte kunde säga mjau och som pratade valiska då han var ängslig

min lilla vän ludvig som jag så lättvindigt gav ifrån mig

varför?


det som gör mig så förbannad är att jag inte får tag på idioterna

som så vackert skulle ge han ett nytt hem,.jag vet inte ens om han är vid liv

min lilla ludde...när jag gav ifrån mig dom två (hans vän mandolin oxå)

så sa jag tydligt att om det uppstog hinder så ville jag i första hand

ha dom tillbaka..det gick ca 1 månad och dom ringde

Det var visst nått problem med allergi men dom ville trots

allt ge det ett till försök, bara förvarna om att dom kanske måste återlämna

luddis å mandos..sen dess har jag inte hört ett pip...

har skickat flera sms men får inga svar, först tänkte jag

ok, kanske lika bra att inte veta..men det har vuxit fram en ilska

och en frustration..jag har rätt att veta vad som händer. punkt!

Jag står dessutom fortfarande som ägare och fundera fan på om jag inte kan anmäla människorna på nått vänster...jag vill bara veta att dom lever och har det bra..eller ha dom tillbaka...då skulle jag aldrig mer låta dom gå

mina vännner...vart tusan är dom? å vad händer?

och mest av allt...hur fan kunde jag?!


trött men arg,,,och så ledsen på mig själv

aldrig mer ska jag kväva hjärtats röst...aldrig...

Av M J - 17 mars 2009 21:45


för en tid sen så mötte vi, på vår sedvanliga promenad,

en äldre herre som undrade "vart man får tag på ett sådant

utsökt exemplar av schäfer?" (ja han sa faktiskt så)

Jaa..svarade jag, man korsar den med en Alaskan Husky..

För så är det, min lilla ludna vän är vad man kan kalla ett halvblod

en blandras. Och för honom känner jag intet annat än ren kärlek..


Vännen är egentligen inte något mycket märkvärdigt eller speciellt.

Men han är fantastisk och unik, för mig är han det.

Ja för mig är han som en förlängning av jaget

en del av mig, han är modet, styrkan och tryggheten.

Den som ger mig friheten att tryggt vandra genom skog och mark

dag och natt...utan att så mycket som tveka...

Han är viktig..så viktigt..

Och så äter han barn...men det mina vänner

det är ett annat kapitel ;)


-----oOo-----


just inkommen från kvällsprommen..

det är vackert ute, så där mörkt å nattigt

stjärnklart, nära och lätttänkt

trivsamt kort och gott..


-----oOo-----


det behövs en utvärdering

ett kvartsamtal med undertecknad

av ja..undertecknad...schizofreni?

kanske..

Är jag nöjd?

trivs jag?

vart ska jag sen?

Studier på lut igen..på riktigt nu tror jag..

vi får se..men de skulle behövas något nytt..


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


vår vänskap är en balans på en så tunn tråd

å den är ojämn

men det är vår och vår är du

så enkelt är det bara..det hör liksom till

precis som snön som smälter vid våra vägkanter

eller som fåglarna som återvänder från söder

så finns du där..i den ljumma vinden

som bär med sig löftet om sommar...


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''




Av M J - 15 mars 2009 02:23


just hemkommen från jobbet..

musiken med stort M rullar från mina högtalare

vännen har rullat ihop sig utmed mig i soffan

å puman smyger i bakgrunden någonstans

det är natt det är ro

trött som en tokig men ändå alldeles vaken

som alltid efter ett krogpass..


fantastiskt hur man kan lyckas samla 90%

Av alla dom jag så innerligt skyr här i vår lilla lilla stad..

"eliten" bratsen..dom som är liiiite mer än oss andra

som ett djur i bur, le och va glad, artig och trevlig

och egentligen vill jag bara kräkas på hela högen

skådespelare kanske vore en karriär?


fick mitt sockerstopp på eldprov

för det  första jobba i bar

omgiven av läsk, energidryck och varm choklad

för dert andra en gigantisk skål med godis

för att hålla energin på hög (nåja) nivå

Men allt det mina vänner

allt det stod jag emot

utan att så mycket som blinka ;)


blev dock lurad (läs övertalad) att ta en shot efter vi stängt

en som skulle vara mycket speciell och god

vilket den visserligen var..

men efter snart 3 månader utan alkohol

så äcklade tanken mig så, det tog tid att få i sig allt

(nu ska ni veta att vi snackar 3 cl)

och visst smakade det egentligen ganska bra

men ändå fanns äckelkännslan kvar

lusten att stoppa fiungrarna i halsen å bli kvitt giftet

jag har fått nog, vill inte ha mer..

den kännslan är underbar, för tänk så onödigt ändå?


det är lite som att vinna på lotto..det gör mig glad..


imorn e det ledig dag..skönt


det blir stall, det blir älskade vännen

och förhoppningsvis lite slotterstuga

den gör mig så lycklig

dess blotta existens..


men ni kan nog aldrig förstå...


oh well...no use trying to explain..


Gonattt och gomorgon mina kamrater!


vackra galna vännen

så vackert galen som bara han kan vara =)


oOoOo

oOoOo

oOoOo

oOoOoOoOoOo

oOoOoOoOo

oOoOoOo

oOoOo

oOo

O

Av M J - 13 mars 2009 20:51


inte vad de en gång var..

alltid jobb lördagar nu för tiden, vilket reducerar fredag

till ja..torsdag..å imorn e de dubbeljobb..grymisch


igår var det pur lycka

eller om det var 5 koppar kaffe..not easy to tell

ledig hela dagen, legat å slöat med vännen

lyssnat på all den där musiken som får min själ att sväva

den vackra


blev en sväng med loreena å livvakterna ut i skogen

slotterstugan vart vår destination eftersom jag

(märkligt nog) inte tvingat dit henne tidigare.

så nu e vi två som vill bo där ute i vildmarken

å sitta i gungstol om kvällen å plinka på en banjo

skillnaden är bara att hon kommer göra det utanför lyxvillan

medans jag kutryggad hasar runt för å samla ved till kvällsbrasan ;)


annars intet nytt under solen

fått lite ordning på mat, sömn och träning

det e bra

sockerabstinensen är övervunnen

nu ska jag bara försöka bli social igen

så e jag som ny :)


fast vete tusan hur det skulle gå till..

folk..ja..jag vet inte..blä


nu e de en joggingtur runt sjön som står på tur

fridens med er!


å Grattis till bror!

KRAM 


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards