GossameR

Alla inlägg under oktober 2008

Av M J - 29 oktober 2008 17:57



Alltså vaad är det här??

Vart tar tiden vägen??

Jag hinner fan INGENTING

tokig blir jag

behöver tid sitta här

har tankar som behöver ta form

som behöver kläs i bokstäver och ord


suck..


nää..mot jobbet då

Av M J - 28 oktober 2008 09:21


..är en märklig dag

Den är Din!

Dagen igår föll ur Dina händer

Den kan inte få något annat innehåll än Du redan gett den

Dagen imorgon har Du inte fått något löfte om

Men dagen idag har Du

Det är det enda Du kan vara säker på!


Happ...då hade man snyltat lite på gamla godingar

men den e rätt skön...rätt sann...ähe, vi snor en till!


"Du har tappat ditt ord och din papperslapp

du barfotabarn i livet

Nu sitter du där på handlarens trapp

och gråter så övergivet

Vad var det för ett ord-

var det långt eller kort

väl eller illa skrivet?

Tänk efter nu-

förrn vi föser dig bort

du barfotabarn i livet..."


coolt att den fortfarande sitter i huvudet..

det är en underbar dikt..Nils Ferlin för er som inte hänger med


Idag har vi Tisdag, klockan ringde 08.00

Ut med vännen och nu närmast står städ på schemat

Det behövs..det mer än behövs..börjar likna missär där vi bor

Men det är underbart väder, underbar höstluft

hög och kall..frosten ligger kvar och sjön är åter täckt av tunn is

Snart kommer den nog vänner..vintern...man kan ju iaf hoppas =)


I lördags var jag stundvis på sånt rör-mig-och-jag-slår-dig-humör

lite jobbigt då man är på krogen..svårt liksom

men jag HATAR alla äckel

som ska ta tag i en å prata med en

alla som tror att dom kan köpa mig med smicker å drinkar

blev ni tappade i golvet som små eller vad fan är problemet?





Av M J - 27 oktober 2008 20:14



idag finns det inte mycke tid till detta

det är tråkigt men sant


men imorn...då jävlar!


Adieu!

Av M J - 26 oktober 2008 14:09


--------------------oOo--------------------

Du kommer bara finnas här ett ögonblick,

en kort stund...700000 timmar om du har tur,

700000 timmar av evigheten...


Vad gör vi egentligen med vår tid?


Jag säger skriv! skriv för att leva, lev för att skriva!

Du är här och dina tankar är nu, låt dom överleva.

Led dom över till det vita pappret genom pennan av plast, låt din hand vandra över sidan. Låt tecknena flöda och sanningen ta form.

Ställ frågorna du inte vågar säga högt, fäll tårarna världen aldrig får se, skratta åt fåren, dårarna, plågoandarna. Se döden  i vitögat och le!

Le ditt allra vackraste leende och låt håret fladdra i vinden. Var vacker som bara du kan vara och be dom alla dra åt helvete. Livet kan kanske kännas ensamt och tillochmed meningslöst men det är trots allt ditt!


Du är här, du finns, du andas, du tänker.

Någonstans var det ändå du som vann lotteriet...

flyende tid kommer aldrig tillbaka, grip den greppa den med våld om det är vad som krävs. Det är din rätt, tiden är din!

Ta det du vill ha och lämna inget åt slumpen. Andas lev och ställ krav. Låt ingen hålla dig nere, låt inget hindra din framfart.

Se vännen i alla, lär av dina misstag och av andras tillkortakommande, glädjs med lycka och lyckas med att glädja. Tillåt dig tårar men minns att glaset fylls fort och vatten har dränkt mången man. Sorg kommer alltid existera, det är en del av vår existens, men det betyder inte att du ska bli dess bäste vän...Var en nagel i ögat på dom som förtjänar det, använd dina armbågar och gå din egen väg, ingen annan kommer göra det åt dig. Krama den som avskyr dig, han kommer att bli grön...


Jag ska sluta nu..sluta vara en sådan..människa..

-----------------------------


Det här är ett av mina första inlägg

augusti var det visst

Vart tog gnistan vägen?

Nä..ut å leta under stock och sten

this aint me..it's just someone who looks a lot like it


KRAM på dig världen!

Av M J - 26 oktober 2008 13:41


Alltså jag är såå sugen på att skriva

jag har orden staplade i mitt huvud

men det vill bara inte komma ut..

vad ska jag göra?

Hur får jag fart på allt igen?

Så många tankar så många funderingar

men inget tycks vilja finna sin väg ner till handen

och tangent bordet...skummt

å sjukt irriterande..


Plöjer vidare i frågan Dublin

Verkar lite besvärligt finna billiga resor

som passar tid och rum, blir nog att skjuta fram allt

iaf en månad till, men boka nu så man får schysta priser.

Alltså ni begriper inte hur gäääärna jag faktiskt vill åka

det är en av dom drömmar som ligger mig närmast hjärtat

att vandra irländsk mark =)

Verkar som det kan bli en resa även i februari

men då blir det till Cork


Å sen..ja..sen är det nästan vår

å då är det dags fundera på jobben igen

tiden går fort när man har roligt =)


Varför ska folk bete sig som idioter?

varför kan man inte bara låta saker vara enkla?

världen är en plats av ja och nej

it's as simple as that..


Sms från favorit italienaren igår..

rio de janeiro..knappt avundsjuk

knappt alls..

suck..

men idag skiner iaf solen över oss nordbor

thats lovely..

såå..ut å njut!

Mitt råd till omvärlden

Men höddu ni ni..jag återkommer

med nyskrivet material som kommer få er baxna


haha..om man siktar på stjärnorna?


Hur kan man nöja sig med att krypa..

När ens drift är att flyga..


So Long!

Av M J - 26 oktober 2008 11:25


happ..då var det söndag gott folk

man har sakta vaknat till liv här på brors soffa

och allt är väl som det alltid har varit

Bror1 trampade in här i lägenheten ett tag efter

det att jag å bror2 kom hit.

Grymt skönt han var välbehållen och återfunnen

Poliser är STÖRDA..det kan vi komma fram till


.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.'.


idag står städ på schemat..städ och stall

oh what a wonderful day


på återseende!

Av M J - 26 oktober 2008 03:48


klockan närmar sig fyra

å eftersom vi har vintertid

så hade den egentligen varit fem

skumt..men sant...


sitter hos bror å bror, vännen är med mig

det skumma är att bror1 är borta

spårlöst försvunnen

ryktet säger att han fick åka polisbil

men who knows..

sjukt underligt är det iaf

för han var som normal då vi träffa han

å 5 min senare hade snuten fiskat upp han

hmm..vänta å se..han bör ju vara återställd vid tio imorn..


du dårå..nya du...alltid ett du

skum..som alla andra...varför kan man inte bara bestämma sig

ja eller nej?


hur svårt kan det verkligen vara?


Av M J - 25 oktober 2008 19:25

.:.:.:.:.:.:. 


haha..bitter moment igår natt va?

jag är så sjuuukt bra på att spela den sårade

men tyck inte synd om mig gott folk

jag är en minst lika god kålsupare

thats a fact


misstänksam kommer jag dock altid vara

för inget är på riktigt..eller?


Utgång i afton, måste ju leva upp till mitt rykte som alkoholist

dags för sedvanlig klädångest, sminknojja å ölfeber

its saturdaynight my friends!


fatta hur sjukt mycke en tjej kan fejka

vad gäller hennes utseende menar jag


låt oss börja nertill..


Högklackat- hur lång är hon, egentligen?

Strumpbyxor- brunare, slätare, smalare

Trosor- modell som håller in mage å lyfter stuss

Pushup bh - vet vi väl alla effekten av

Lösnaglar - lite mer klös

Smink - förvandlar det värsta penntroll..

Lösögonfransar - För en förföriskt bambilook

Hårfärg - Verkar hon inte lite blond ändå?

Hårförlängning - Shakira wannabe


Ja..listan går säkert göra längre..

haha..jag beundrar er grabbar

det är ett minfält där ute ;)


Happy hunting!

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards