GossameR

Alla inlägg under oktober 2008

Av M J - 15 oktober 2008 20:04


happ..

here we go again

fröken ute på nya jaktmarker

det går sådär


alltså varför ska jag vara för modig för mitt eget bästa?

det ska liksom alltid hoppas bungyjump

gärna utan rep


Betnér är iaf ombokat

vilket är bra

undvika x2

duktig idiot

--------------------oOo--------------------


jag tror på kyrkan där den står

men jag tror inte på det kyrkan står för


--------------------oOo--------------------


Vad kunde en sten lära mig om livet?

kanske att lägga lite tyngd bakom mina argument..


--------------------oOo-------------------


jag bad månen ta mig hem

jag bad molnen ge mig ro

jag bad stjärnorna om sanning

regnbågen om tro


jag bad vinden ge mig styrka

jag bad haven ge mig djup

jag bad berg om nått att dyrka

bad om broar över stup


jag bad lejonet om mod

jag bad grodan ge mig hopp

jag bad jorden var mig god

fågel ta mig opp


jag bad sanning ge mig tid

jag bad ilska led mig rätt

jag bad kärlek med mig lid

döden bli mig lätt


var det någon som mig hörde?




 

Av M J - 15 oktober 2008 12:40


farlig och harmlös

är det samma som schizofreni?


Måste köpa mig en bandspelare

ni vet en sån man har vid intervjuer

eller ja..det kanske inte är så mycke band nu för tiden

kanske är det tillochmed så att jag skulle försöka hänga med

dra ur fetvadden ur öronen

så ska jag berätta vad som hänt sen finska vinterkriget.

Nått sånt..oh well..

någon sorts inspelningsmanick kan vi väl komma fram till?


Vad nu då? ska flickan börja intervjua folk?

Ja..och nej..problemet är att mina tankar kommer å går så fort

så min fantastiska idé är att spela in dom

För ni begriper inte hur fort det går..

Igår kväll var jag ute med vännen som vanligt

utomhus får mina tankar frispel

det är som dom studsar fritt mellan moln och stjärnor

jorden månen jupiter och mars

Det han bli typ 5 nya dikter 142 tankar å 37 idéer

Bara det att innan jag är hemma igen så är allt borta

puts veck...en ny form av senilitet..

Så om vi spelar in skiten kanske det blir ordning?


"en intervju är en konversation mellan två eller fler personer

där de blir utfrågade för att anskaffa information"


Är det det här som kallas schizofreni?


..oh never mind..


of to me work then...


top of the morning to ya laddies!


Av M J - 14 oktober 2008 23:39


GOSSAMER betyder inte "kramas mera"

fantastiskt att man kan tro det om mig?!

Så vad betyder det då?

Jaa..egentligen borde ni ha stryk å hemläxa

kolla skiten själv liksom

men ok då...för att jag är en sådan fin person

Gossamer är ett annat namn för spindelväv

det finns även ett tunt och lätt men starkt tyg

som sitter på detta namn..

förslagsvis från spindelvävens egenskaper?


Så där..ser ni?

Man lär sig nått varje dag/natt

nej, ni behöver inte tacka


adios!

Av M J - 14 oktober 2008 20:41


Varför är tjejor så oootroligt bra på att kasta bort allt för en man

eller i alla fall det mesta..jättekonstigt..

Har sett så många försaka allt, sällan man ser en kille göra det samma

även om ni finns..jag säger inte att det är svart på vitt

visst finns det en gråzon oxå å visst finns det tjejer som står upp för sin sak, men jag tror dom är betydligt färre än grabbarna i samma lag.

Å varför ska samhället vara så "par-fixerat"?


Nej, jag behöver inte en partner

Nej, behöver inte bo med någon

Nej, jag behöver inte slå mig ner

Nej, jag behöver inte kärlek

inte den sortens kärlek

inte just nu


eller


så har jag aldrig träffat rätt

vad vet jag?

jag kanske oxå kastar allt

time will tell

Kanske?


..men det är svårt att tro..

--------------------oOo--------------------


"I've got a mind of my own

and if you push me I'll prove it

your mind is more easily moved

if i say sit, you know you will do it


There are those who follow

and those who lead

I'm more one of those

who set my own speed


So do as you wish,

for now I don't care

but keep in your mind

I can play it unfair


Yeah, I'm not one of those

you should easily trust

It's less out of passion

more out of lust"


Touché!





Av M J - 14 oktober 2008 10:51


Butik nr 2 står på schemat idag..

roligare ställen finns ju men men..

kanske får börja packa för flytten..hoppas kan man


Surrat med "bror" igår..

bror är bra, å bror verkar börja må liiiite bättre

det är bra, för bror är värd all lycka i världen

så är det..hejja bror! ;)


havet är djupt..det håller jag fast vid


vaknade med en utomjordisk träningsverk

som grädde på moset liksom

rub it in my face!

JA! jag är otränad..så är det oxå

men det kan ju gå ändra på.

Idag har jag å fröken sambo tänkt få upp boxsäcken

vi behöver den kom vi fram till..


---------------------oOo---------------------

Lyssnar sönder Amy MacDonalds album

det är grymt..skönt okomersiellt opopigt..

folkmusikligt..nu hittar jag på ord här..men ni förstår nog

det är helt enkelt bra..lyssna vettja!

---------------------oOo----------------------


Så liten plats en människa tar på jorden.

Mindre än ett träd i skogen.

Så stort tomrum hon lämnar efter sig.

En hel värld kan inte fylla det.

Så litet en människas hjärta är.

Inte större än en fågel.

Rymmer ändå hela världen

och tomma rymder större än hela världen

ändlösa tomma rymdskogar av tystnad sång.


Av M J - 13 oktober 2008 21:43


jag tänker nominera dig till feg

fantastiskt feg..så är det

å sen får det vara bra med det..

 --------------------oOo---------------------

13/10 -08

R.I.P Robbin

---------------------oOo--------------------

Rock chick of the century

Is acting like she used to be

Dancing like there's no-one there

Before she ever seemed to care

Now she wouldn't dare

It's so rock & roll to be alone


And they'll meet one day, far away

And say, I wish was something more

And they'll meet one day, far away

And say, I wish I knew you,

I wish I knew you before


Mrs Black & White

She's never seen a shade of grey

There's always something on her mind

Every single day

But now she's lost her way

And where does she go from here?

--------------------oOo--------------------

...I wish I knew you before...

--------------------oOo--------------------


idag jobb..som vanligt

och ett styrkepass

bara för att upptäcka hur fantastiskt klen man blivit

vidrigt är det..dags för nya tag helt enkelt..

annars...hmm..fått tillbaka sakerna från polisen

tog ju bara ett och ett halvt år...jävla poliser

Ännu en ung själ slocknade imorse i staden Boden

bilolycka..så onödigt tragiskt..

känns som det är så många unga som dör

som flugor..en efter en..undra om det är staden?


Idag är känslan av att behöva komma bort större än på länge

bort bort bort...det är kanske inte här jag ska vara..inte nu..

Sjuk engelska abstinens..vill till irland..helst igår..

--------------------oOo-------------------


Trötthet,

en subjektiv upplevelse av energilöshet, kraftlöshet eller orkeslöshet.

De bakomliggande neurofysiologiska mekanismerna som orskar trötthet är inte kända, trots intensiv forskning inom området.

Trötthet delas vanligen in i muskulär trötthet, som är känslan av att ens muskler och rörelseapparat är uttröttade,

emotionell trötthet, som är ett tillstånd som beskrivs som en känslomässig utmattning med en oförmåga att känna motivation eller starka känslor

 och kognitiv trötthet som kännetecknas av en subjektiv eller objektiv nedsättning av kognitiva funktioner såsom till exempel minne och koncentrationsförmåga.

Trötthet skall inte sammanblandas med det närliggande begreppet sömnighet.


Bonne Nuit!



Av M J - 12 oktober 2008 21:26


Människor,

samlen icke guld och ädelstenar:

fyllen edra hjärtan med längtan,

som bränner likt glödande kol.

--------------------oOo--------------------

 Och när kolet glödit färdigt då?

å allt som finns kvar är ett tomrum

med en hög av grå aska

När kylan sprider sig och mörkret kommer

vad fyller man vardagen med då?

 --------------------oOo--------------------


då var man åter på banan, fått i sig lite mat

var väl en sisådär..34 timmar sen sist

dåligt dåligt..planen är ju att inte förlora ett gram


hmm..nu började jag sakna vintern

riktigt vinter, med en och en halv meter snö

iskyla, tjocksockar, vantar och mössa

det är nått härligt isolerande över det hela..

tystnad kanske?

-------------------oOo--------------------


And I don't want you there

I am fine

I'm ok

but please don't take me down that road..


hör av dig hör av dig hör av dig

hihi =)

Av M J - 12 oktober 2008 12:01


nä!


om det skulle få vara nog då?

insett att problemet är sällan för mycket alkohol

utan det faktum att jag virvlar runt i 790

som gör att allt ofta blir..diffust..


trevlig kväll iaf, sammanfattningen lyder väl som så-


svinet - fortfarande ett svin, om möjligt lite värre än någonsin

den vi en gång kallade "onåbar" - lätt-fälld svennebanan

den fina - fortfarande fin

den vi gav bort i fredags - felbedömning!

vännen från förr - fortfarande en härlig människa


öh..ja..det var lördag kväll det..

nu är det söndag morgon

första dagen på mitt vita liv

haha..för den har vi aldrig sagt förr..

uuh...gonatt



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards