GossameR

Alla inlägg under oktober 2008

Av M J - 3 oktober 2008 09:28


"here comes the sun

from its night shelter

here glides the light

gossamer soft over the hills

here comes the day

like an exuisite gift

a wide-awake clearness all around

here comes the sun and lights up

a myriad colours

entices all that grows

out of night and sleep

here comes a tiny morning cloud

here comes the light"


--------------------oOo---------------------


jag kommer vandra mina ängar

sparka mina löv

se sommar bli till höst

vinter bli till tö

jag kommer träffa mörker och norrsken

stjärnor och snö

se gräset gro och spira

se allting växa vissna dö

tiden spinner sin väv av år

smärta blir till minnen och ärr

sånt som glöms och läkta sår

det finns ett minne som alltid kommer bestå

som både värmer och kyler

som jag aldrig kommer förstå

du en tidig morgon, i början av maj

jag minns det var kallt

men där i din famn

där och då..

hade jag allt..

--------------------oOo--------------------


Är du säker på att du saknar det du söker?


---------------------oOo----------------------


..vännen..lite trött sådär som han kan vara ibland..


Av M J - 2 oktober 2008 18:18

ibland börjar jag tro att jag är ungefär så konstig som folk ibland vill påstå.

Det skulle förklara en hel del, lite picassominded sådär.

Inte riktig allt där man kunde tro det skulle vara

lite mindre normal liksom

fast konstig är ju possitivt

kom vi ju fram till.

sen kan man nog vara svårm och underlig oxå

inte riktigt lika bra men hey

man kan inte få allt


Däremot kan man ofta få det man tar

Så är det!


Sen är jag kvinna oxå

även om det finns dom som hävdat motsattsen ;)

och vi tenderar att tänka ett steg längre

ibland ett steg för långt.

Vi är även big fan of samtal som bara existerar i våra tankar.

Men det får ni leva med..å att vara man å använda diverse kroppsdelar för tänkandet är då absolut inte bättre...nä, vi är alla av samma skrot och korn.

Alla är vi idioter

Alla är vi stöpta i samma form

Bara lite olika kantstötta på vägen.


hmm...det kommer mera..tankarna flödar igen...

vem hade trott?


Av M J - 2 oktober 2008 13:06

alltså varför varföör varfööör

ska jag alltid öppna min stora jävla käft

jag får ju kort och gott skylla mig själv

vill gå dock, å då tänker jag banne mig göra det oxå..


hur var det nu..hm..just ja!


blicken i horrisonten och rak i ryggen!


eh..manlig eskortfirma någon?


äh, what the..de blir säkert kanonkul!

nu kör vi...full fart!


hur var det förra fredagen?

nu kör vi, rock 'n roll!

jaa...de kan ju funka igen

Av M J - 2 oktober 2008 10:47

Ni vet när solen skiner

när fåglarna kvittrar

och när allt är rosa puff moln och vackert?

jag känner faktiskt så ibland

bara det att missmodet tycks vara så mycket enklare sätta på pränt

Är det inte så iaf att baksidan av saker och ting

är av större intresse.

Det okända, det hemliga

det som inte skådas vid en första anblick

jag tror det


Den här magkännslan jag är ägare till

tänk om jag en gång faktiskt skulle lyssna till den

å bara göra tvärtom, vilken seger


Vad har vi idag då..

Torsdag tror jag visst...alltså herre guuuuud

var tar tiden vägen????


jobb i helgen igen...vilken skräll

undra när man var ledig en lördag sist?

å andra sidan..there's only one to blame


--------------------oOo--------------------


"de djävlar, som förändrat mig

ska jag för alltid hämnas

vems öde det än ämnas

sjöng hennes vackra röst.


de bugar sig för myten

och vänder kappan efter vinden.

och de kysser mig på kinden

och jag spyr på deras tröst"


winnerbäck...lätt vår tids bellman, om jag

kunde få till hälften av hans lyrik vore jag lycklig.

en sann språkkonstnär..


--------------------oOo--------------------


så trött på alla dom tankar som man aldrig får tag på


kan man vara trött men utvilad?


Har ni förresten tänkt på att svart är den enda färg som alltid är sig själv?

Det finns inget som heter "ljussvart" eller "mörksvart"

svart är svart, annars blir det blått eller grått eller brunt

eller en annan svekfull kulör


Så egentligen...

egentligen borde svart vara sanningens färg..


Jag vet inte om jag uppskattar vara en hemlighet

den som ska stoppas undan och hälsas på i bästa

"godagvilketvackertväderviharmanéer"

Å andra sidan vet jag inte alls vad jag uppskattar här i livet


Ängar, höstlöv och vänner med pepparkaksögon och mjuknosar


"ty en dag skall vi alla stå där.

Blottade och nakna,

i sanningens namn.

En dag skall världen flöda

och smutsen skalas av"


imorgon är det fredag..är ni laddade?


Av M J - 1 oktober 2008 18:19

turbo hemma

ut med hunden och iväg


om djävulen gillar blommor kan jag tro att hans blomsterbänkar

prunkar av rosenprakt


tydligen är jag rätt mörk..

men det ni kallar mörk kallar jag livsglädje

och funderingar i största allmänhet


att alla har samma åsikt betyder inte att alla har rätt

Av M J - 1 oktober 2008 10:18

Here I go again


Hur blir det såhär?

VARFÖR blir det såhär?

Kommer det ALLTID vara såhär?

who knows..


trött blir jag..på mig själv mest av allt

och på min...obeslutsamhet..

varför måste jag vara som en liten unge

med stora bekräftelsebehov


Varför ringer du nu och säger det jag ville höra ?

lika bra som det blev

för jag är inte så bra

men varför inte bara låta mig vara


Varför är jag oförmögen att hantera andra?


"han saknar empati"


- jaha, men vem fan gör inte det då?


nu är det såhär igen

massa frågetecken

få svar


vad vill jag?

vad vill jag, egentligen?


det är alltid så nära till föraktet

allt blir så lätt dåligt, äckligt och gammalt


it's like

catching a sniff of tequila in the morning

but I'll try

I'll try to keep my food down


jag hatar när jag hör hjärtslagen i min kudde om kvällarna

hur hamnar dom där

det blir svårt att sova

lyssnar

lyssnar

undrar

god knows i've been wondering


i will still feel it later on

but for now I'd rather be asleep


idag är det onsdag...thats all there is





Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards