GossameR

Alla inlägg under oktober 2008

Av M J - 7 oktober 2008 00:34

"Det var en fågel som sjöng sin kärleks sång

från granens gren.

Ett hopplöst hjärta som bar sin mognande dröm

i solens sken.

Det är en skog som storögd ser en sommar fly

en själ som gått vilse från livets väg

och söker en ny."


-lite södergran åt folket-


fortfarande huvudvärk

för mycke tankar kan man tro

försöker mig på att ist tanka cola

i hopp om att lite koffein kan göra sitt


alltså den här jävla staden förtär mig

jag känner mig uttänjd

nött sliten å trött


jag vill bara bort

bort

bort


b

o

r

t


kvarglömd å övergiven

ensam å aldrig ifred

trött och vaken

glad men ledsen

blää


just nu orkar jag inte,

jag vill inte

jag känner mig mörk..

på riktigt mörk

and a bit blue

som förr men utan entusiasm


ab imo péctore

ad infinitum

audux omina perpeti


ur hjärtats djup

i det oändliga

tapperhet utstår allt

--------------------oOo--------------------


"Jag kan ej fånga värmen ur din röst

de ljuva orden fastna i mitt öra

Jag har ett tomt ställe i mitt bröst-

vad kan jag göra?

Se jag är blek och lögnen gör mig trött

det gör mig ont att tala se och höra

i blomsterlunden doftar sommaren sött

jag är ett träd som stormen vill förgöra"


-lite mer södergran-


-å så avrundar vi med lite söderberg-


"därför att jag har en känsla av att det

oerhörda atmosfäriska trycket av andras

meningar, de levandes, de dödas och de

ännu oföddas, ligger samlat där ute och

hotar att spränga dörren och krossa mig,

pulvrisera mig..därför känner jag på låset.."


gör mig en tjänst och läs doktor glas

å sen läser ni gregorius

å kanske en diktsamling med edit södergran

sen kan vi diskutera livet..


Go'natt!

Av M J - 6 oktober 2008 20:03


min lilla prins är jätte jätte halt ='(

precis varit där å lindat å linimenterat

men det ser ut som att det blir en sväng till farbro doktorn

å några röntgen plåtar..en klump i magen

tänk om det är någor jätte allvarligt?

han är ung, bara 3...han klarar inte av att vara hur stilla som helst

å inte hur länge som helst..suck...

vet att man inte ska tänka det värsta hela tiden

men tänk om?


nä..nu vill jag inte vara med mera..

bara lägga mig under täcket och

glömma världen där utanför

och bara hoppas allt blir bra igen

Av M J - 6 oktober 2008 12:48


det kommer en förklaring..jag lovar


--------------------oOo----------------------


Så där då...den utlovade förklaringen.

Kan ju börja med att förklara att idag är jag

en mindre frisk människa och den bistra sanningen

till min bristande information tidigare berodde på

akuta kräkanfall...haha..precis vad ni ville höra när vi

rullar mot middagstid, eller hur ;)

MEN...nu börjar vi vara tillbaka på banan igen efter

vad vi får avskriva som ett våldsamt migränanfall..

So...the bleeding cow then?


Minns ni för några år sedan när det stod färgglada (och sannerligen en del  mindre färgglada kossor lite här å där på stockholms gator) å för er som missade det så var dom även i var och var annan tidning..Detta var (om jag nu förstod det helt rätt) ett konstprojekt som kom från New York, olika konstnärer fick designa sin egen ko och sedan köpte företag upp dom som "sin" för reklam. Till denna utställning tillfrågades filmskaparen David Lynch  (Blue Velvet, Wild at Heart, Mullholand Drive) att designa ett exemplar. Resultatet vart som ni ser på bilden, vet inte om det var lite svårt att se men det står iaf "Eat My Fear" på den. Detta vart lite magstarkt för New York som valde att aldrig visa den utan stuvade undan den i en källar lokal.

Istället blev det så att det modiga lilla (nåja) landet Sverigeistället fick chansen att visa upp verket först av alla och då i staden Stockholm (var annars?). Så ja...det var historien bakom bilden. Anledningen att jag la upp den här är att den länge hängt med mig som en urklippt tidningsbild och jag gillar den så mycket, det är en stark bild som egentligen är så enkel men som förmedlar så otroligt mycke...

så det var dagens lilla...ja...konsttipps..


Vad hade ni förväntat er?

En maskros på en solig äng?


"Maskros" förresten..tala om förnedrande namn..

har ni någon gång studerat en på nääära håll..

det är vackra saker..På engelska "Dandelion"

som har sitt ursprung i

"dent de lion"med betydelsen "Lejontand"

..lite vackrare, eller vad säger ni?





Av M J - 5 oktober 2008 19:34


idag orkar jag bara inte..

låt mig vara

thats my request

Av M J - 5 oktober 2008 01:19


just kommit från jobbet..trött som bara den i kroppen

men som vanligt är tankarna på högvarv

haft ca 200 pers ikväll,,många många snorungar

och JA, jag VET...jag var precis lika..

det enda jag säger är att jag förstår dom som tittade på oss

och himlade med sina ögon...olidliga är dom

å snåla...90 kr i dricks..TOTALT

med andra ord 15 kr var...oj oj, vad ska man göra

med sin nyfunna rikedom..jag är kluven

--------------------oOo--------------------


Jag gjorde precis det jag sagt att jag inte skulle göra

men det är som vanligt när det kommer till dig

allt vett går ur..å jag gillar det..förlåt


---------------------oOo--------------------

sitter å lyssnar på concerning hobbits..

den har en löjlig inverkan på mig, den hör till

den sortens musik som får min själ att flyga fritt

den bästa sorten..


nää...om man skulle försöka sig på kudden

å kanske finna något vackert att skriva om

där borta i horrisonten..kanske





Av M J - 4 oktober 2008 14:26


jaha...man ska inte lova sånt man inte kan hålla

visserligen looovade jag aldrig att vidare utveckla

min nyfunna kärlek till landet Sverige

men jag kan ha antydit det hela..

nu blir det iaf inte så, inte för att intresset slocknat

utan för att jag helt enkelt inte känner för att

dela med mig av mina tankar kring moderslandet just idag


men det kommer, en vacker dag när ni minst anar det..


Idag ska det då föreställa lördag, känns som söndag

nude veritas


förkärlek till latin..jag ber så hemskt mycket om ursäkt

roligaste fredagen erbjöd var nog det faktum att fröken sambo hade lämnat sin msn på...alltså förstå hur kul man kan ha surrandes med folk man inte känner..ordet är ditt liksom, å om dom tröttnar på min dårskap så gör ju inte det nått...they don't know me anyway...fritt att vara just sig själv...eller vem man nu känner för att vara...god i sound like a geek..


jobb i afton...på med spetslinnet och på med korsetten

ge mig dricks!


kanske skulle komma en bild på det med..vem vet


litet tillägg: Idag kom första snöflingorna ner singlandes från skyn

Av M J - 4 oktober 2008 01:32


quieta non movere

väck ej den björn som sover

----------oOo----------


Vet ni att Sverige är egentligen ett helt fantastiskt land

jag återkommer till varför när natten blivit dag

tills dess..sov er vackra sömn

i sveas varma famn


God Natt!


Å neeej..jag är faktiskt inte full

saningen är att jag är nyktrare än någonsin


Av M J - 3 oktober 2008 20:24


nackskott mia..nackskott


om jag bara bara bara kunde hålla läpparna

hårt sammanbitna ibland

eller händerna hopflätade

vilket som

då skulle mitt liv kanske vara enklare

kanske..

men nää, snacka går ju...skit oxå


samtal med dig igår..du som värmer å kyler på samma gång

men jag blir lugn av din röst..djupt in i själen

ungefär som att drunkna i dina ögon..

livsfarligt..mmm


stockholm gick åt..eh..pipsvängen

MEN..irland är på kartan igen

ska försöka boka in en resa i början av november


*weeei*


det är lycka det



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards