GossameR

Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

en natt en lördag

Av M J - 15 mars 2009 02:23


just hemkommen från jobbet..

musiken med stort M rullar från mina högtalare

vännen har rullat ihop sig utmed mig i soffan

å puman smyger i bakgrunden någonstans

det är natt det är ro

trött som en tokig men ändå alldeles vaken

som alltid efter ett krogpass..


fantastiskt hur man kan lyckas samla 90%

Av alla dom jag så innerligt skyr här i vår lilla lilla stad..

"eliten" bratsen..dom som är liiiite mer än oss andra

som ett djur i bur, le och va glad, artig och trevlig

och egentligen vill jag bara kräkas på hela högen

skådespelare kanske vore en karriär?


fick mitt sockerstopp på eldprov

för det  första jobba i bar

omgiven av läsk, energidryck och varm choklad

för dert andra en gigantisk skål med godis

för att hålla energin på hög (nåja) nivå

Men allt det mina vänner

allt det stod jag emot

utan att så mycket som blinka ;)


blev dock lurad (läs övertalad) att ta en shot efter vi stängt

en som skulle vara mycket speciell och god

vilket den visserligen var..

men efter snart 3 månader utan alkohol

så äcklade tanken mig så, det tog tid att få i sig allt

(nu ska ni veta att vi snackar 3 cl)

och visst smakade det egentligen ganska bra

men ändå fanns äckelkännslan kvar

lusten att stoppa fiungrarna i halsen å bli kvitt giftet

jag har fått nog, vill inte ha mer..

den kännslan är underbar, för tänk så onödigt ändå?


det är lite som att vinna på lotto..det gör mig glad..


imorn e det ledig dag..skönt


det blir stall, det blir älskade vännen

och förhoppningsvis lite slotterstuga

den gör mig så lycklig

dess blotta existens..


men ni kan nog aldrig förstå...


oh well...no use trying to explain..


Gonattt och gomorgon mina kamrater!


vackra galna vännen

så vackert galen som bara han kan vara =)


oOoOo

oOoOo

oOoOo

oOoOoOoOoOo

oOoOoOoOo

oOoOoOo

oOoOo

oOo

O

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 24 november 2016 14:48

Även om den varit motvillig stundvis Så verkar de som vintern är här Äntligen :-) Jag å lillebror har varit ute å rastat själen 1 dryg timme på skidor genom skog å mark Ja jag alltså...lillebror har mest sprungit! Fick vända när vi kom til...

Av M J - 10 november 2016 23:18

Snön är här...Antagligen inte för att stanna ännuMen den är härSom en sorts förrätt Jag gillar snöDen lägger sig som en vit lugnande filtSuddar ut alla vassa kanterDämpar ljudGör allt vackertIgår fick vi hem T igenI en liten liten lådaSå väldigt jobb...

Av M J - 8 november 2016 16:31

En hel vecka har snart gått. Känns som en evighet. Och ändå igår. De är tomt här hemma utan någon som kommer smygandes i trappen 4.30 på morgon när jag ska till stallet och resten av huset sover...ingen som står där i trappen å viftar försiktigt...

Av M J - 5 november 2016 19:16

Tre dagar har gått utan dig här.Har inte kunnat förmå mig att skriva.För att det gör för ont.Tiden läker sår.Så är det.Men precis det kommer det att ta.Tid.Saknar dig så sjukt mycket.Mer än jag någonsin saknat något.Någon.Ingen gul varg som stort vif...

Av M J - 2 november 2016 10:14

Så var den här. Dagen jag fruktat i 11 år. Dagen då du måste lämna oss. Och jag vara kvar. Det gör fan bara ont. I varje liten cell. Du är för fin för det här. Inifrån och ut. ..Jag Älskar Dig.. För alltid ...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards