GossameR

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av M J - 5 mars 2009 20:30



snart tio år har det gått..

120 månader

en evighet

och hela tiden har den funnits där

tanken, drömmen, önskan, hoppet

ibland vacklandes, ibland slumrandes

men alltid vid liv när våren kommer smygandes

som en ekorre som leker i vårsolen finns den där

kärleken...kärleken till platsen

 drömmen om att få stanna upp, slå sig ner

sätta fingrarna i myllan och odla

odla, leva, andas..i samklang med björkar och gräs

med naturen som nästan kryper över tröskeln


ingen kan riktigt förstå, men just där

där är jag hel igen


om jag bara vågade agera

göra nått..innan det är för sent..


men ibland är det lättare att bara drömma

för drömmen kan inge ta ifrån mig

ingen utom sanningen

det är skrämmande..


sen finns det lycklig kärlek

den som värmer fyller och besvarar

den svart/vita drömmen är en sådan

han är magisk fantastisk och bara underbar

det är han, min vän och min puma

som gör livet värt allt

Av M J - 5 mars 2009 11:23


Var med och påverka!


Earth Hour


ingen kan göra allt

men alla kan göra något


Ta med tygväskan nästa gång du handlar

Ok?

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards