GossameR

Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Sunday

Av M J - 22 mars 2009 16:59


i dess dubbla bemärkelse..

Alltså WOW vilken dag det har varit..sooool *myser*

Tanken var ju att sova ut men det sket sig som alltid

så lyssnade tillslut på en kropp som inte ville sova

å tog mig upp och ut i finvädret :)


Fick ett nytt kryss på min "saker-att-göra-i-livet-lista"

när jag på vinst och förlust bestämde mig för att det

nog skulle gå att cykla över sjön..

Å det gick faktiskt..ett tag..

tills jag började spana utanför skoterspåret

tills jag fick för mig att

"jo, nog håller väl skaren för mig å en liten cykel"

till mitt försvar så gjorde den det..ganska länge..

sen försvann hela framhjulet ner i snön

och lilla jag gjorde en vacker volt över styret

Vännen kom hoppandes på sina jätte tassar å

tyckte det hela var skojigt värre, vad rooolig matte är som busar så

Nåja..borstade av mig å hoppade upp på sadeln igen

ni vet man får inte visa dom att man är rädd, ja cyklarna menar jag

dom nosar sig till rädsla på mils avstånd..

Vidare på min färd över sjön så gick allt iaf fint,

vi mötte en skoter vars förare nog undrade vart jag rymt från

men det var en roligt märklig upplevelse

att trampa fram över det frusna vattnet..


Sen vart det då stallet

Vännen vart överfallen av han persson

som flera gånger förr..vi fick dock isär dom båda efter en stund

å sen tyckte vännen att det nog var säkrast gömma sig bakom matte i fortsättningen, den svartvita blev borstad och badad å så

till slut vart det en 1½ timmes tur med Julle Ia och Våfflan..

Solen har strålat å strålat å strålat..så UNDERBART

kome hem hungrig som ett djur, kastade i mig middag

hade ångest över att vara inne och tänkte bara blunda lite å sen bege mig ut igen, vaknade 2 timmar senare och kom på att jag ju var bjuden till Loreena på middag, å så hade jag redan ätit =( tankspridd kallas det..

eller urtidshungrig..vilket som :)

---


 Det var dagen det..nu borde jag ge mig ner å pyssla lite i lgh

vi har inte så många dagar kvar till 1/4 då den är uthyrd..

Men söndagslatheten har kickat in med full kraft, testar en kopp kaffe

å en promenad med el kamrato..


----


Fick nr till tatoo dude idag

så nu borde jag ta tag i det oxå

beslut beslut jag står inte ut

oh well...dagens i-lands problem kan man kalla det..

Nu ska jag iaf försöka städa min borg..


På återseende!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 24 november 2016 14:48

Även om den varit motvillig stundvis Så verkar de som vintern är här Äntligen :-) Jag å lillebror har varit ute å rastat själen 1 dryg timme på skidor genom skog å mark Ja jag alltså...lillebror har mest sprungit! Fick vända när vi kom til...

Av M J - 10 november 2016 23:18

Snön är här...Antagligen inte för att stanna ännuMen den är härSom en sorts förrätt Jag gillar snöDen lägger sig som en vit lugnande filtSuddar ut alla vassa kanterDämpar ljudGör allt vackertIgår fick vi hem T igenI en liten liten lådaSå väldigt jobb...

Av M J - 8 november 2016 16:31

En hel vecka har snart gått. Känns som en evighet. Och ändå igår. De är tomt här hemma utan någon som kommer smygandes i trappen 4.30 på morgon när jag ska till stallet och resten av huset sover...ingen som står där i trappen å viftar försiktigt...

Av M J - 5 november 2016 19:16

Tre dagar har gått utan dig här.Har inte kunnat förmå mig att skriva.För att det gör för ont.Tiden läker sår.Så är det.Men precis det kommer det att ta.Tid.Saknar dig så sjukt mycket.Mer än jag någonsin saknat något.Någon.Ingen gul varg som stort vif...

Av M J - 2 november 2016 10:14

Så var den här. Dagen jag fruktat i 11 år. Dagen då du måste lämna oss. Och jag vara kvar. Det gör fan bara ont. I varje liten cell. Du är för fin för det här. Inifrån och ut. ..Jag Älskar Dig.. För alltid ...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards