GossameR

Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av M J - 22 augusti 2008 21:06


On bended knee is no way to be free
Lifting up an empty cup I ask silently
That all my destinations will accept the one that's me
So I can breathe

Circles they grow and they swallow people whole
Half their lives they say goodnight to wives they'll never know
Got a mind full of questions and a teacher in my soul
And so it goes

Don't come closer or I'll have to go
Owning me like gravity are places that pull
If ever there was someone to keep me at home
It would be you

Everyone I come across in cages they bought
They think of me and my wandering but I'm never what they thought
Got my indignation but I'm pure in all my thoughts
I'm alive

Wind i my hair I feel part of everywhere
Underneath my being is a road that disappeared
Late at night I hear the trees they're singing with the dead
Overhead

Leave it to me as I find a way to be
Consider me a satellite forever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
Guaranteed

 [Eddie Vedder - Guaranteed]


..flyktplaner..inte så sugen på att vara en byggkloss i detta samhälle..inte så sugen på att bli din leksak och inte så sugen på att ständigt ge..


Visst var väl livet ändå lite enklare på den tiden jag inte ville ha det?


Av M J - 22 augusti 2008 11:01


folk å dess vackra själar..hur ska detta sluta?


Gå ut en kväll då de är stjärnklart och blicka upp, ta ett djupt andetag, se stjärnorna och tänk efter en stund. Får inte du oxå känslan av att vi alla redan är dömda? att det är försent, att allt redan är satt i rörelse. Många många ljusår bort är mänsklighetens slut redan skrivet, det är jag säker på. Och det gör mig lite lugn, lite lycklig..det är sådana små små hjälplösa varelser..som makten stigit åt huvudet..det finns saker vi aldrig kan rå på...

Ta något så simpelt som ett par skor..utan skor skulle vi inte klara oss länge..på dessa rosa mjuka små fötter som får oss att grina illa om vi kliver på en liten sten..På nått vis som daggmaskar..beväpnade daggmaskar..kanske går jag för långt nu men allt lockar ju till det. Jag vet att jag ibland uttrycker mig som om människan vore en helt annan art än jag själv...ibland hoppas jag verkligen det var så..för vi är sannerligen inte de bästa evolutionen kommit fram med.


----------oOo----------


..rädd för att vara till besvär, livrädd, ändå gör jag allt för att stå ivägen..


-----------oOo----------


Lite trasigare vid varje avsked, alltid en del av mig som dör, aldrig igen. Livet är där jag är, ändå försöker jag gång på gång följa med. Kanske är det därför jag hänger mig kvar där jag sakta blir itu plockad, för att jag är rädd att gå sönder. Livet är som sådant, allt kommer och går, inget är beständigt. Vänner byts ut, kärlek dör, förnyas och försvinner. Höst blir till vinter blir till vår. Man föds och man dör, aldrig tvärtom...


----------oOo----------

Have no fear, for when I'm alone
I'll be better off than I was before

I've got this light
I'll be around to grow
Who I was before
I cannot recall

Long nights allow me to feel I'm falling, I am falling
The lights go out
Let me feel I'm falling, I am falling
Safely to the ground
Ah...

I'll take this soul that's inside me now
Like a brand new friend
I'll forever know

I've got this light and the will to show
I will always be better than before

Long nights allow me to feel I'm falling, I am falling
The lights go out
Let me feel I'm falling, I am falling
Safely to the ground


[Eddie Vedder - Long Nights]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards