GossameR

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

i skogens trygga famn

Av M J - 26 november 2010 22:31

   

jobbelijobbat

sprungit på staden

tyckt att människor är rätt obehagliga

dom är liksom överallt

i grupp

springer över mig

tittat på mig

nuddar i mig

skrämmer mig

I do not wish to be a part of it.



----


Vart ute å vandrat i den mörka skogen med snusdjuren

det är så avkopplande..

kolmörkt

å någonstans där ute springer 8 lyckliga hundben

över stock och sten

noselinosar efter jösse hare

sniffelisniffar efter herr tjäder

känner mig lugn in i själen

för jag vet att när jag är nästan tillbaka där jag började

ja då kommer dom glida upp utmed mig som två små skuggor

dom har koll..det har dom som oftast..



Ätit middag med mor å far å fam andersson nr2


Varit till den röda drömmen å skrittat en sväng i den gnistrande kvällen

månen har hängt lite käckt på sne

å betelgeuse har tindrat röd i hörnet av orion

pigg var han

kall vart jag

skuttade av sista biten och joggade utmed hans sida

han är så vacker...men det har jag nog påpekat förr..


funderar mycke..

gillar inte situationen på jobbet

börjar känna mig som en apa i bur

jag är så trött på folk..


Vem har bestämt vad som är vilt å vad som är tamt

vad som är vanligt å vad som är avvikande?

Varför pratar man om djur å människor?

som att prata om djur och apor..

Vi är alla djur..däggdjur, fiskar, fåglar..shit the same..

Tänk om alla "djur" betedde sig lika vilt som människorna?

Om dom använde droger, stal slogs och mördade..

bara för att det var roligt..

eller iaf för att dom inte hade så mycket annat för sig..

Funderade på det här med reinkarnation..

om jag förstått det rätt så är det bra mycke bättre

att födas som människa än som "djur"

man har liksom tagit sig ett snäpp högre

hur tänker dom då?

Är inte människan en av dom mest domesticerade

eller iaf tämjda varelserna på denna  jord?

Vi verkar vara omgärdade av högre stängsel än någon annan

å ändå finns det inget där...

bara vår egen fantasi som sätter gränserna

Min är vild.


Hur är din?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 24 november 2016 14:48

Även om den varit motvillig stundvis Så verkar de som vintern är här Äntligen :-) Jag å lillebror har varit ute å rastat själen 1 dryg timme på skidor genom skog å mark Ja jag alltså...lillebror har mest sprungit! Fick vända när vi kom til...

Av M J - 10 november 2016 23:18

Snön är här...Antagligen inte för att stanna ännuMen den är härSom en sorts förrätt Jag gillar snöDen lägger sig som en vit lugnande filtSuddar ut alla vassa kanterDämpar ljudGör allt vackertIgår fick vi hem T igenI en liten liten lådaSå väldigt jobb...

Av M J - 8 november 2016 16:31

En hel vecka har snart gått. Känns som en evighet. Och ändå igår. De är tomt här hemma utan någon som kommer smygandes i trappen 4.30 på morgon när jag ska till stallet och resten av huset sover...ingen som står där i trappen å viftar försiktigt...

Av M J - 5 november 2016 19:16

Tre dagar har gått utan dig här.Har inte kunnat förmå mig att skriva.För att det gör för ont.Tiden läker sår.Så är det.Men precis det kommer det att ta.Tid.Saknar dig så sjukt mycket.Mer än jag någonsin saknat något.Någon.Ingen gul varg som stort vif...

Av M J - 2 november 2016 10:14

Så var den här. Dagen jag fruktat i 11 år. Dagen då du måste lämna oss. Och jag vara kvar. Det gör fan bara ont. I varje liten cell. Du är för fin för det här. Inifrån och ut. ..Jag Älskar Dig.. För alltid ...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards