GossameR

Alla inlägg under november 2010

Av M J - 8 november 2010 19:47




Vart tog romantiken vägen gott folk?

å mystiken..

är det inte fruktansvärt tråkigt med dagens teknologi?

Fine att det är smidigt, att det öppnar dörrar..

men vart alla tvungen å spika igen den gamla hederliga trädörren?

visst..gångjärnen gnisslade mellan varven, ibland var den svår att skjuta upp..

men kom igeen!

var det inte jäkligt mycke mer spännande?


folk har blivit så bekväma..det  är så enkelt att bara dra vidare

I know..

I've ben there, done that, bought the t-shirt

Men det betyder inte att jag tycker om det..

var är alla handskrivna lappar å nervösa samtal?

var är allt det äkta? det riktiga?


anyone?



ikväll...lyssnar vi på musik

vi målar lampan

och vi funderar på dom där konstiga varelserna..

människor..kallas dom visst..

sen åker vi till Ia å dricker glögg..fast vi inte får

hej!

Av M J - 7 november 2010 19:29

walking, and yes, we're talking..

but I think we passed  each other years ago

all that remain is beauty and pain

and the silverline we chased has fade away

I know I lost the words back then

but I've found them now..

please listen once again

 

 

 

Varför kan jag inte bara kasta bort och glömma?

Av M J - 3 november 2010 21:59


onsdag mina vänner...onsdagkväll..


vart ledig i två dagar (ja med idag då)

det är ju gött..har dessutom fått lite gjort, som omväxling =)

Mitt hem börjar faktiskt likna just precis det..ett hem..

saker börjar falla på plats, vardagsrummet är snart klart

bara köket to go.

Å sen kan ni ge er fan på att jag flyttar..det blir lätt så..

när nått blir som man tänkt å vill..ja då drar man vidare

det gäller det mesta...sökare..tror jag vi kallas...


drömmer fortfarande om mitt slått..vi ska bo där en dag

jag å snusdjuren..kanske en röd häst å hans vän..

vi ska mata möss å fåglar med solrosfrön

odla majrovor (asgott! testa ;)) å morötter

å lyssna till korparnas "kaplonk" (dom kan låta så, jag lovar!)

vi ska ha en skock med får och kommer antagligen döpa dom

efter karraktärerna i Glennkill (naninnana...boktips!)

Zora..Moppet the vale..Sir Ritchfield och Miss Maple..

vi kommer jaga myggor, fiska abbore, plocka bär å skotta snö..


å vi kommer vara lyckliga!


å kanske...bara kanske...så kommer vi sluta leta..




Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards