GossameR

Alla inlägg den 30 september 2010

Av M J - 30 september 2010 19:55


Jag städar just nu

eller ja..

i en perfekt värld städade jag just nu

eller..

i en perfekt värld behöver man aldrig städa (eller?)

egentligen är det såhär; att jag började städa

hittade en lapp

och hamnade framför den här lilla apparaten..

det var en (ännu en) av Ediths vackra texter

och jag insåg att jag måste förvara den någonstans säkert

så den inte kastas bort...here we go...


det växte en gång ett träd i skogen-

så skönt och mäktigt-

jag hade sett det.

det reste sig över  dimmor

till jordens tinnar i enslig glans

 

nu får jag höra att blixten nått det..

 

vad kan man göra att åska härjar och blixtar slå?

jag har ju sett detta träd i skogen

och skall minnas det så länge sångernas fästen stå

 

------


tillbaka till skurhinken, peace and out!

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards