GossameR

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av M J - 1 februari 2009 19:48


*pust*


vart en ganska lång men ack så trevlig eftermiddag

ute i snödrivan

Öngårdsberget as always, skoterspår upp lätt som en plätt

var jag och bror min som åkte upp runt ett tiden

Loreena och hennes livvakt kom upp en stund senare

med oss hade vi kaffe, choklad, grillkorv och allt annat en utedag kräver

för ovanlighetens skull så hade vi t.o.m tagit med oss ved

vi fick en snilleblixt och spände vännen för pulkan å så fick han dra upp allt

man får inte va dum, vännen var jätte duktig och jag tror faktiskt

han tyckte det var ganska roligt att jobba lite.

Det är lite kul, för lokselen han hade köpte jag på loppis

då jag var..tja...kanske 12-13 år...jag såg den

och tänkte att "en dag ska jag ha egen hund"

värsta sierskan =)


hittade förresten igen lillens sele oxå.

det var ju skönt...en ny kostar ju bara ett par tusen *hrm*

nu e de bara min mountainbike å micron som ska komma till rätta


å ja..källarnyckeln..


annars har jag steeeen koll på min omgivning


i afton blir det bio

kate och leo återförenade igen

ska bli spännande

å ganska avslappnande


trevlig kväll på er alla!


bild på timmerhästen

Av M J - 1 februari 2009 11:24


idag är det den första dagen på ett helt nytt februari

nice


jag vet att det kan kännas en smula avlägset

och kanske obegripligt

i alla fall på våra breddgrader

Men kliv ut en morgon som denna

då solen precis kämpat sig över horrisonten

Ta dig ut, se dig omkring och lyssna

För fåglarna vet.

Dom vet hur ljuset kämpar sig fram

bit för bit, varje dag.

Låt dom tala så kommer dom med glädjebud

att solen är på vandring tillbaka

Sakta men säkert så är den faktiskt det.

Småstela vingar och uppburrade fjäderdräkter

har så sakta börjat tina och vakna till liv.

Det sjungs och det tjattras

allt i muntra toner om den tid som komma skall.

Ljuset, värmen och de ljumma vindarnas tid.


Kanske mina vänner

kan den tina även ett människohjära packat i is

-Den helande tid vi kallar för Våren-


kontentan är att  det är en underbar dag idag

det blir stallet och det blir berget

men först blir det att städa klart


ut i solen med er!! 

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards