GossameR

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av M J - 5 februari 2009 22:33


vilket genast blev som grädden på moset

"hur tänker hon nu?" kanske ni undrar..

jo jag tänker såhär..

att inebörden av ordet altare faktiskt är nått i stil med;

"offerbord" tyyp..sen behöver det inte handla om att

skära halsen av en get, ni vet det är tanken som räknas..hrm...ja..

hur som helst..slut med religiösa lärdomar

(please maila inte hotbrev nu någon?!)

 ----


saken är den att jag sitter här med lill eeen på mitt v.rums bord

placerad mellan två höga blockljus

tada! offeraltare!


mitt offer får då bli alla dessa underligt samanfogade ord

som är menade att bilda meningar och någon form av

ja..bilda nått vettigt kan vi kalla det

om det lyckas är en helt annan historia =)

men Lars Winnerbäck rullar ur högtalarna

vännen sover utmed mig på golvet

han drömmer visst, tassarna dansar och far

och då å då gnyr han till..men de är fridfullt..


oOoOoOoOoOoOoOo


har jobbat på lite mer i lägenheten

skrapa skraaapa SKRAAAAPA

å sen får man spackla, hurra hurra vad jag har det bra

(fast det har jag, bry er inte i min ironiska ton)

Jag är fullständigt inne på att vi ska kakla skiten

mor verkar dock inte tro lika hårt på vår förmåga

och jag vet inte...ibland har jag väl enkelt att tänka "de löser sig"

men jag menar..lite kakel..hur svårt kan det va?
Sen vill jag måla golvet svart/vit randigt..

även det kan kanske möta vissa protester..

men vad kan inte ett par bruna ögon å lite tjurighet åstadkomma ;)

å hur som helst..


jag kan själv!


tanken som hemsöker mig är att jag nog inte är så enkel

att försöka dela ett liv med, jag vet att jag aldrig gett någon en chans

fast jag vet inte om jag har någon lust att göra det heller..

jag gillar att springa fri med vinden i mitt hår

och på rullande stenar växer ingen mossa

även om jag kanske mest rullar i cirklar just nu..hihi :)


hittade ett tält som sa "hej, jag vill leka med dig i sommar"

fast det krävde en löseensumma på nästan 3000

å de innan sista februari...hur ska jag få tag på dom?


Jag genomlever just nu den lätt mest pengabefriade månaden i mitt liv

men det går faktiskt bra, över förväntan

vilket får mig att undra varför det alltid ska slösas så förbannat?

varför kan jag inte vara nöjd VARFÖÖÖÖR

fy vad jag avskyr det ordet

för på varje "varför" går det 0,000000000000001 "därför"

det är tröttsamt så tröttsamt..

måste lära mig acceptera verkligheten

och enkelheten...för de är där min lycka bor.


börjat kika på möjligheterna till en liten jordplätt som jag kan få gräva i

som är bara min (eller ja alltså, jag lånar den ju av naturen men jaa)

där jag kan odla små blommor och grönsaker, för det är nått som får mig så lugn, så glad...när jag får stå på huvvet i myllan med hönsgödsel på ena sidan, en spade på andra å jord under naglarna..

ja...jag ska odla  min frihet :)

visst låter det vackert?

tänk om det kunde bli verkligt oxå...

--------


fundera mycke på hur jag enklast ordnar upp mitt liv

en tanke som hela tiden dyker upp i avslutet är

"å då får jag tid att skriva"

alltså..det låter ju jätte bra i min tanke..

men vad tusan är det jag tänkt skriva?

ähe, det löser sig..jag kan ju själv!


Nu ska jag dra mig mot sängen

08.00 kommer förnsterfolket från fönsterfabriken

dom ska byta ut mina gamla fönster mot nya fönster

varför ska hantverkare va så förbannat morgonpigga?

I'm not


oh well...spotta å fräsa hjälper föga

nu blir det sängen


Sov sött!

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards