GossameR

Alla inlägg den 5 november 2015

Av M J - 5 november 2015 09:40

Gjort oss hemstad
Även känt som:
Pluggat in bilen i uttag
Tjafsat om hurvida värmefläkten ska va på
(jag fryser jämt, frans inte så mycke)
Kopplat upp oss på wifi:et

Tog en promenad å spanade in sjön,
såg 3 maoridoppingar, rara små saker :-)

Lagat mat, köttfärssås går att göra även här
Frans klagade på att den bitts, ja säger den var perfekt! Tryckt i oss jordgubbar med vit choklad till efterätt och skrattat mycke!
Inte särskilt synd om oss alls :-D

Nu är de strax natt i stugan!
Hörs när vi är uppkopplade igen <3

Av M J - 5 november 2015 03:50

Äntligen!

Vi har varit å hälsat på hos seqoia träden!
Dock är denna skog bara drygt 100 år men å andra sidan växer dom dubbelt så fort här jämfört med kusinerna i Amerika.
Sååå...ganska stora har dom blivit!
Ja e lycklig!

Finns tokigt många sorters ormbunkar i de här landet. Många stora som träd...
De är från ormbunkens knopp som maorierna fått sina typiska cirkel mönster som symboliserar en ny början...
Vackra är dom!

Den enda som varit liiite besviken är Frans..
Han hade hoppats på att dessa jätterädd skulle frambringa nån form av gigantiska döss kottar...verkligheten är en annan ;-)

När vi var klar styrde vi farkosten mot en sjö i Rotorua "Blue Lake" där vi tagit in på en camping. Tyvärr väldigt blåsigt annars hade vi tagit en kajak tur!
Imorn blir de RIDNING!!

Frans är nervös, jag säger:
*tjihoooo*

Just ja..
Hittade typ en vandrande pinne i ryggsäcken när vi kom från skogen,
Han har numera sjöutsikt :-)

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards