GossameR

Alla inlägg den 18 november 2015

Av M J - 18 november 2015 22:46

Gårdagen börjades med sovmorgon och sen begav vi oss av mot Mt Eden, en av alla vulkanrester (Auckland omges av 48!!) som nu är ett gräs täckt berg med fin panorama utsikt över staden. Vi fick tipset av en tysk kille vi träffade uppe på Mt Taranaki, det tackar vi för :-)
Vägen dit gick lite trögt, mest för att vi fastnade och fikade på strabucks en timme eller så :-P
Men när vi väl fick upp farten gick de ganska fort, ca 25 min.
Den här stan är förövrigt sjukt backig..men de blir väl så när man bygger på en puckelpist av utslocknade vulkaner ;-)

Vi fick iag en härlig utsikt i det blåsiga vädret, rätt häftigt med den tydliga kratern
:-)

När vi var nöjd där travade vi tillbaka (nedförsbacke heeela vägen) till hotellet och stoppade i oss lite lunch.
Sen gav vi oss av åt andra hållet ner mot hamnen!

Tacco middag...igen...
Är man svensk så är man ;-)

Inuti "Molnet"

Traskade vidare och passerade den här

Kul namn sa vi, låter svenskt "bara bra"
Bestämde oss för att gå in och ta en öl!
Nu vart de mer svenskt...

De visade sig att ägaren, som stod i baren, hette Staffan och hade flyttat hit för ca 25 år sen..vidare visade det sig att han hade varit i Överkalix i sommar tillsammans med ett par nya zeeländare och hälsat på gamla vänner.
Världen är allt bra liten :-D

Blev ett trevligt samtal och ett glas rött i solen vid kajen! Mysigt :-)

När vi var nöjda tackade vi för oss och gick tillbaka mot hotellet igen.
Såg en film och packade ihop våra saker.

Nu har vi checkat ut och återvänt till Starbucks, fick en liten fikakompis som käkar bröd ur handen på en, jag är nöjd! Kanske inte dom som driver caféet ;-)

Snaaart flaxar vi hemmåt igen mot snön :-D

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards