GossameR

Alla inlägg den 14 november 2015

Av M J - 14 november 2015 07:48

Idag har vi varit ute å guppat på stilla havet igen, denna gång i en glasbottenbåt!
Kryssat runt mellan öar och stränder medans vår kapten Joe berättat olika historiska händelser.
Ja tror ta mig tusan att varenda strand å kulle i de här landet har en historisk betydelse...iaf så försöker dom få oss tro de
;-)

Recension då...
Ja de var häftigt kunna se under båten och vi såg en hel del fiskvarianter (svårfotade saker) men liite besvikna var både vi och övriga passagerare över att vi inte fick se något annat marint liv.
Meeen ja antar att de är svårt ordna varje gång, då får man nog gå på zoo ;-)

Hur som helst var de en trevlig förmiddag ute på havet :-D
Sen trillade vi in på en irländsk pub (ja vi har en viss dragning till dom) å beställde revbensspjäll och fish & chips.
Sen väntade vi...och väntade...
Och väääääntade....
Tog drygt en timme (?!) få maten, snabbast gick de om man själv gick till köksluckan och tog den, bestick fick man leta fram själv och några otåliga gäster (eller väldigt tåliga) hade börjat plocka disk från borden...antagligen för å fördriva tiden..
Maten var som tur var god...ja när den väl dök upp!
Vågade inte försöka oss på att få in en efterätt så gled över till grannfiket å fick oss en god kopp kaffe, kaka och glass.
OCH god service ;-)

Sen åkte vi tillbaka till campingen
och där har vi sen legat i solen å latat oss likt två tjocka huggormar!

Tog oss i kragen och gav oss ut på en.liten löprunda, har duschat å nu ska vi grilla lamm! 3 nätter kvar i husbilen...känns väldigt kluvet...



Pub! 

(med blommande julstjärna utanför)

 




Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards