GossameR

Alla inlägg den 9 november 2015

Av M J - 9 november 2015 08:04

Kom oss iväg från campingen i Taupo strax före 10, rullade ner till stan och besökte några affärer, blev varsit par solglasögon, en keps till mig och en T-shirt till Frans.
Efter det slet vi oss tillslut och styrde kosan mot New Plymouth.

Tog en liten avstickare till ännu en av inspelningsplatserna för Hobbit, den där dom träffar på trollen :-)

Gick att åka guidade turer för att se flera inspelningsplatser men vi nöjde oss med en ganska snabb kik :-)

Tror förövrigt att dom försöker spara pengar på att ha 100 på alla vägar utanför stan och slippa skylta så mycke.
Bilden ovanför är från just en 100 väg...
Hade man hålla den hastigheten hade man nog legat i botten på en ravin vid de här laget...

Nåja..vi anpassar oss efter väglaget så tog oss vidare ut mot kusten.
Gjorde ett spontant stop vid något som heter 3 sisters, en klippformation som ligger efter kusten och bara går att nå vid ebb, vilket de turligt nog var!

Det är riktigt häftigt här på västkusten eftersom stränderna är svarta.
Svart finkornig sand som värmde gött under tassarna!
Ser kanske gråmulet ut men var riktigt varmt även i luften :-)

Avslutade med middag inne i New Plymouth
Pasta med skaldjur, mums!

Blir en tidig kväll idag, imorn har vi planerat åka till Egmont nationalpark och vandra vid Mt Taranaki. Blir en heldagstur :-)

Har förresten fått lära oss att i maoriska ord/namn uttalas "wh" F, så tex Whangarei uttalas "Fangarei" :-) Nu vet ni oxå! :-P

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards