GossameR

Alla inlägg under februari 2009

Av M J - 13 februari 2009 19:29



jag, winnerbäck, några ljus, vännerna och nudlar.

voilá!

Fredagkväll...


Slirade in på coop på väg hem från jobbet

trampade rakt in i exet med nya tjejen (nya gravida tjejen)

och i näven höll jag ett paket kattmat

som fånge i en dålig författares våta drömmar

*skratt*

Men jaa...jag är ju nöjd å glad

så det vart ett Hej! å så sladdade jag vidare

hem till katten som väntade på sin mat

jag = ubersingeln


 imorn är det jobb

lördagar har liksom förlorat sin charm

aint the same these days

Alla <3 dag imorn, så affären lär väl krylla

av alla dom som bara besöker blombutiken en gång per år.

Tror jag ska spänna ögonen i någon av dom

å lite försynt fråga vart herrn köper sina blommor resten av året ;)

men efter lördag kommer söndag

och det mina vänner är en fin dag

jag tror det blir en underbar helg :)



du gör mig förvirrat korkad

det är sjukt irriterande

Av M J - 12 februari 2009 22:46


det här är egentligen inte ens värta att läsa

jag är trött, som ett as

och borde sovit för länge sen

igår lät jag mig övertalas till att vara med på

reklambilden till Alla <3 dag

hur nu det gick till

vart en hemsk bild

munnen ler..inte ögonen

håret..ja..efter en dag på jobbet  liksom...

Pricken över i är ändå texten

"Kom ihåg hur glad hon blir"


Haha..irroni är att jag inte ser glad ut

och att jag aldrig fått blommor just den 14 feb

men hur som helst så är bilden i tidningen imorn

lucky me..


mental note:

ord som "det blir mer personligt"

ska vi icket falla för igen


Robinsson Björn var in i vår butik idag

jag råkade just då påpeka att

"oj vad du städar idag" åt min kollega

- Kvinnor ska städa säger herr robinsson

Kunde inte låta bli att fnysa till svar

på nått vis har jag tidigare funnit honom intressant

full av kunskap om livet i vildmarken

ergo: Intressant

Men nu sjönk han i min blick

vi kan kalla honom fullständigt Ointressant


Tappade mobilen ute i snön på vår ridtur

hittade den igen

idag borde jag nog ha köpt en lott

men jag är för trött

nu ska jag sova!


ställ mig inte i ett led

du får mig aldrig att stå still

jag fungerar inte då

jag är ingen soldat

jag tänker inte så




Av M J - 10 februari 2009 22:31


Måste ju börja dagens inlägg med att säga

Grattis Pappa!

Idag fyller han år, hur mycke spelar mindre roll

ålder är väl trots allt bara siffror,

det är hur det känns inombords som räknas

å då hoppas jag och tror att han är runt 35 ;)

-----


 Utanför mitt fönster har jag den norrbottniska vintern

när den är i sitt essé..kall, gnistrande underbar

som pricken över i (rätt bokstavligt faktiskt)

så står månen i full blom ovan oss

rund, magisk och vansinnigt vacker

dess ljus reflekteras mot snöklädda ängar

jag blir så lycklig att jag knappt kan behärska mig

vännen plöjer genom snödjupet och med månens hjälp

så kastas blåa skuggor i hans spår...

jag vill bara falla i allt det vita

blicka mot polstjärnan och bli ett med allt

Jag är fast jag är kär

i månen, i kylan, i mig själv, i vännen, i ensamheten

framförallt är jag kär i lyckan

lyckan som äntligen har hittat till min dörr

och jag hoppas så innerligt att den vill stanna ett slag

sitta här med mig i soffan och dricka te

promenera med mig längs snöbeströdda vägar

jag tror på det här året och jag tror på mig

det är huvudsaken, det är det allt handlar om

in the end...


oOoOoOoOoOoOoOoOoO


Ni får ursäkta om jag skapar förvirring

när jag ena stunden kallar kärlek för något falskt

något overkligt något dåligt.

Men ni får förstå att jag gör skillnad på kärlek och kärlek.

Det finns kärlek som man kopplar samman med passionen

och det finns kärlek sammanlänkat med vänskap

Det är den senare jag tror på

det är den som strålar från allt levande runt oss.

Och ni får ursäkta när jag säger, att jag tror mer på den kärlek

som inte har sitt ursprung i människan.

-------


Kom till stallet runt 21 ikväll

eftersom far firade födelsedag så ville jag inte stressa ut

dessutom blir hästisarna bara glada om dom får vara ute länge

speciellt om man heter Graal, är islandshäst

och mycket luden..

Alla andra hästar var inne, bara Graal å hanses kamrat Våfflan kvar

tro nu inte att det skulle få lilla herr islandshäst att vilja komma in

Nej nej...våfflan kom...snäll som han är..

den andra, ja han fick jag leta...

Nu är det iofs inget större problem, jag vet ju vart höet står

så de var ju bara styra ditåt..väl där följde en märklig konversation


-hej grabben, ska inte du komma in?

-In?! näää..jag bor ju ute..jag är islandshäst

-förvisso, men nog bor du inne trots allt, du har inge vatten, kom nu

-Nej, jag bor ju här..ISLANDShäst..snö vettu..det blir vatten i munnen

- Sluta nu..islandshäst schmislandshäst, det betyder bara att någon anfäder föddes där. Inte att du ska bo på is.

- Klart det gör! varför skulle det annars heta så? om jag inte kommer från ett land av is?

- Jamen island är faktiskt ganska grönt ibland

-Varför heter det då IS-land?

-Jaaa...därför att...jaa..inte vet jag...kom nu våfflan väntar!

- Suck, kolla här då, kolla all päls! ser de ut som nått som en inomhushäst skulle ha på sig? va? vaa? vaaa? gör det de?

- Nej det gör det såklart inte..men lagen säger att du ska sova inne, du har inget vindskydd å inget vatten..

-Vindskydd? Ha! vad kallar du det här då (pälsrefferenser igen) inbyggt vindskydd!...det ni kallar vindskydd är hur som helst mer som en hundkoja, som gjort för bergslejon å sabeltandade tigrar (varpå han fnyser lite åt mig)

- snälla älskade du, snart snaart är det vår, då får du va ute tills du storknar, kom igen..det finns betfor å morötter inne..

-Morötter? Varför sa du inte det på en gång? kom så går vi!


å jaa...tillslut gick vi...


I maj ska vi på kurs för Sven Forsström

natural horsemanship..de kanske vi båda behöver

så vi lär oss hur hästar tänker

för nog har jag visst för mig

att jag hört nått om att hästar är flockdjur?



Nu blir det sängen, god afton!

Av M J - 9 februari 2009 22:11


jag förstår inte

hur det någonsin

skulle kunna kännas rätt

eller ens verkligt

---


jag förstår inte varför det alltid är så bråttom.

Hur ska vi hinna se allt det vackra vid våra fötter

om vi envist fäster blicken i horrisonten?

Där ligga människor under rader av stenar.

så varför skynda?


Ladda ner "arn de gothia"

det är sånt där

som får själen flyga fritt

frihet..evig längtan efter frihet

----

Älskade lilla vännen

han som samlar mina saker på hög

runt sin bädd då jag är borta

han blev anfallen idag

av en cymbidium orkidé

den gjorde ett flyganfall från bordet

å vännen sprang så fort små tassar förmår

franska nerver kallas det visst?

han är så söt mitt lilla ludna hjärta

HAN är kärlek!


..precis som den svart/vita

kärlek...och frihet

tänk att jag får ta del av allt

jag är sannerligen lyckligt lottad


Av M J - 9 februari 2009 12:21


Om jag vill lyckas med att föra en människa mot ett bestämt mål,

måste jag först finna henne där hon är och börja just där.

Den som inte kan det lurar sig själv när hon tror att hon kan

hjälpa andra.


För att hjälpa någon måste jag visserligen förstå mer än vad han gör,

men först och främst förstå vad han förstår.

Om jag inte kan det, så hjälper det inte att jag kan och vet mera.


Vill jag ändå visa hur mycket jag kan,

så beror det på att jag är fåfäng och högmodig

och egentligen vill bli beundrad av den andre

i stället för att hjälpa honom.


All äkta hjälpsamhet börjar med ödmjukhet inför den jag vill hjälpa

och därmed måste jag förstå att detta med att hjälpa

inte är att vilja härska, utan att vilja tjäna.


Kan jag inte detta så kan jag inte heller hjälpa någon.


[Sören Kierkegaard]


Av M J - 8 februari 2009 22:21


If it can be broke then it can be fixed

if it can be fused then it can be split

It's all under control

If it can be lost then it can be won

if it can be touched then it can be turned

All you need is time

-----


Ditt liv handlar bara om dig

det är det enda du har kontroll över

dina tankar, dina handlingar

så använd dom klokt

stanna upp och fundera, var är du egentligen påväg?

och var det verkligen dit du skulle, dit  du ville?

det händer nu det händer här

-ditt liv-


det växer blommor på min fönsterruta

blommor av is och frost

som en vinteräng

vackra men ack så sköra


------

för vinden i mitt hår

den är som plåstret på ett sår

den lindrar milt

den torkar tår

den föser tankarna mot vår

-----


trivs här

hör hemma här

i maj blir det kurs

vad behöver jag mera lära?


ledig imorn

det blir rensning

det blir fika

det blir ridtur

det blir promenader

det blir bra

det är jag fullständigt övertygad om


Nu ska jag dricka glögg ;)


Av M J - 6 februari 2009 23:39


då sitter man vid altaret igen

redo att offra

försöka iaf


egentligen är jag trött som en tokig

men här sitter jag ändå..bara för er ;)


varit ute på...ehm..ja...ett ärende med bror min

det gick fint det, örnen har landat eller nått sånt

men det är kallt ute, kallt och gnistrande vackert

kan inte låta bli att mysa då man står där mitt mellan

knarrande snö och strålande stjärnor

jag gillar ju vintern

vintern är bra!


har vi vunnit någon ny kunskap i afton dårå?

mja..

Bob Hansson har ett gig i luleå den 24, surt om jag missar de

killen är gryyyyyym...gillade spec hans "Bush brev"

googla om ni bryr er, det är trevlig läsning!

är förvånad över min enkelhet

min stillhet, det är så lugnt inombords

antar man kan säga att björnen gått till vila

den björn som annars har en tendens att riva runt

som ett vildjur fånge i en bur

som det vildjur en björn faktiskt är

I strävan efter sin frihet

kanske la den sig ner i harmoni

då den såg dörren öppnas

då den såg möjligheten

och kände att än finns det tid

kanske var det så..

men jag låter den sova ett tag iaf

det är lugnare så

----


sanningen är att det är ganska befriande vara utan pengar

så länge det inte händer nått oförutsett

så är det faktiskt så

man slappnar av

man slutar jaga efter ett ideal

man kliver åt sidan för konsumtionståget

och jag ville ju aldrig ens stå på dess perong

så jag är nöjd, in i min själ så är jag nöjd


 Ååååh!

idag på jobbet

(alla ni som tror er läsa en text skriven av en vuxen kan sluta läsa nu)

så fick vi varor, å dom kom i en sån JÄTTE kartong

alltså...jag blev 7 år igen...på sekunden

det var en sån där kartong som var så stor

att jag utan större problem kunnat rulla ihop mig i den och somnat,

den var som en mindre friggebod och jag ville ha den!

barnet inom mig ville ha den

å uteliggaren inom mig ville ha den

men jag är vuxen

jag borde inte tänka så

och jag kunde för mitt liv inte komma på en lämplig ursäkt

till varför jag skulle behöva en kartong av den kalibern..

så vi gick skillda vägar jag och kartongen

en sån kartong som jag alltid drömde om som barn...

----


visst är det lite så att man går runt och låssas

låssas va vuxen

låssas vara sån som man tror andra vill att man ska vara

jag är rätt trött...och jag tror äkta underliga jag skiner igenom

lite mer för varje dag

mmm...


*pust*


jobb i morn equals sängen nu


jag är kanske som ett juläpple trots allt..


Av M J - 6 februari 2009 13:10


förmiddag...påväg över till eftermiddag

klev upp för tidigt för min egen hälsa

för tidigt då man vart uppe för länge

men är huvudet dumt..


varit en sväng till den svart/vita

vart en liten tur i skogen

alltså han ÄR så rolig

jag blir så varm i hjärtat =)

å hästar ska vara små

det är praktiskt

man kommer upp och ner lätt som en plätt

och dom går in i sadelkammaren om man glömt nått

sen e dom trevliga att titta på

sådär laaaaagoma


hm..jobb nu då


idag har vi fredag, ikväll ska vi skaffa lite pinnar till söndag

och så ska det slipas och släpas i köket

å imorn, imorn är det jobb..tänka sig...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards