GossameR

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av M J - 5 juli 2009 17:17


jobbade 17 timmar igår

träffade massa folk

tycker de är jobbigt med alla blickar

orkar egentligen inte prata


trött idag

varit på loppisar med mor å moster

hittade 3 böcker

två Lundell

en Marianne Fredriksson

kan bli bra

det kan det


plockade en blomma med rot och allt

tyckte synd om blomman

föga visste den att dess stund var kommen

otur, en bland alla och så, vips!

slut


varit till slåttet

rensat mer gräs och sly

fått upp skrotet från golvet

fikat


vännen snodde en bakelse

vännen mördade en näbbmus


såg en jorduggla


undrar varifrån egentligen den vita människan kom

vart föddes dess misstro till livet och naturen

undrar varifrån vi fick vårt hat, all vår rädsla

tänker att vi är underliga


tror att slåttet kan bli nått fantastiskt

tänker att jag inte vet alls hur det känns

väntar på ett staket

ska åka ut till den svart/vita



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards