GossameR

Alla inlägg den 21 juli 2009

Av M J - 21 juli 2009 07:26


frukostdax!


vännen är matad, smått bortklemad

det positiva är att klassen verkar vara det godaste han någonsin sett

det negativa är att jag bör i fortsättningen utfodra mig själv först

kväljningar AB


men om han e nöjd så ska jag bita ihop :)


Det är en fantastisk himmel som sträcker sig runt och över oss

mörkt grå-blå moln som hänger som stora draperier

dramatiskt fast på ett lugnande vis..ehm..ja

just nu hoppas jag på ett rejält regn (helst efter jag hunnit till jobbet)

och ev. oxå ett rejält åskoväder!

det hade varit nått..


ähe, nu blir det bovetegröt å städ


frukostrecept för den hungrige


1 dl helt bovete

1 msk Solrosfrön

½ msk Linfrö

1 Äpple

½ dl russin (eller annan torkad frukt)

Kanel

Mjölk


Skölj boveten i hett vatten

blanda med frön, russin och ett rivet äpple

tillsätt 2 dl vatten

koka tills vattnet är nästan borta

tillsätt lagom mängd kanel

och koka samman (tills vattnet är väck)

Servera med mjölk!


Gott, nyttigt och man står sig halva dagen :)


Varsego!


----


"I'm happy, but I know it ain't for real

all this joy and all this freedom that I suddenly feel"






Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards