GossameR

Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Zendagi migzara

Av M J - 17 juli 2009 01:14


ligger och stirrar i taket oavnför min säng

eller jag gjorde det nyss

nu stirrar jag på min lilla datorskärm

där bokstäver matas in och stilla bildar ord

som förhoppningsvis bildar meningar

och kanske även en mening..


Drack kaffe på tok för sent

förbannar min dumhet

tittar på klockan och inser att jag ska upp om knappt 6 timmar

inser att jag kommer vara trött imorn..

försöker förstå att jag bara har ett jobb i helgen

kan inte slappna av...

Läst ut Flyga Drake som visade sig underbar

fantastiskt välskriven, mycket läsvärd

funderar på att börja om med wounded knee

tänker att jag vill läsa den om och om och om igen

vill suga in meningarna, förstå varje litet ord

om jag bara fick läsa  en bok resten av mitt liv..


försöker förtränga allt om den svart/vita

stoppa huvudet i sanden

händerna  för öronen och envist gnola

tänker att jag tar tag i känslor sen..senare

som alltid..skjuter upp

vet att den kommer

den sedvanliga ångesten

den jag aldrig slipper undan

den som plockar mig samman bit för bit

undrar om jag var sådan även som liten?

tänker att det finns så mycket att glömma..


tänker på mannen som gick där över betongen

med sitt ogräsmedel

inget får leva i en värld av betong

inte ens det som kämpat sig fram i den karga sprickan

sådant mod ska bestraffas och förintas

med en orange sprayflaska

och all glöd slocknar


tänker på den lilla runda paddan vi hjälpte över vägen

hur graciöst han rörde sig i vattnet

tänker att han var vacker på sitt egna lilla vis

tänker på allt jag inte vill tänka på

tänker på tiden framför mig

söker flyktvägar

för jag tror inte jag håller samman

önskar att vakna

ur denna dröm

denna mara



drömmer om friheten


Livet går vidare..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 24 november 2016 14:48

Även om den varit motvillig stundvis Så verkar de som vintern är här Äntligen :-) Jag å lillebror har varit ute å rastat själen 1 dryg timme på skidor genom skog å mark Ja jag alltså...lillebror har mest sprungit! Fick vända när vi kom til...

Av M J - 10 november 2016 23:18

Snön är här...Antagligen inte för att stanna ännuMen den är härSom en sorts förrätt Jag gillar snöDen lägger sig som en vit lugnande filtSuddar ut alla vassa kanterDämpar ljudGör allt vackertIgår fick vi hem T igenI en liten liten lådaSå väldigt jobb...

Av M J - 8 november 2016 16:31

En hel vecka har snart gått. Känns som en evighet. Och ändå igår. De är tomt här hemma utan någon som kommer smygandes i trappen 4.30 på morgon när jag ska till stallet och resten av huset sover...ingen som står där i trappen å viftar försiktigt...

Av M J - 5 november 2016 19:16

Tre dagar har gått utan dig här.Har inte kunnat förmå mig att skriva.För att det gör för ont.Tiden läker sår.Så är det.Men precis det kommer det att ta.Tid.Saknar dig så sjukt mycket.Mer än jag någonsin saknat något.Någon.Ingen gul varg som stort vif...

Av M J - 2 november 2016 10:14

Så var den här. Dagen jag fruktat i 11 år. Dagen då du måste lämna oss. Och jag vara kvar. Det gör fan bara ont. I varje liten cell. Du är för fin för det här. Inifrån och ut. ..Jag Älskar Dig.. För alltid ...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards