GossameR

Alla inlägg den 10 april 2009

Av M J - 10 april 2009 17:31


det snöar kamrater

typ snöar..på gränsen till regn

nu kunde den bittre tappa hoppet om sommaren direkt

men inte jag serru, våren hänger i luften, I'm telling you..


har själv vart ute å rekogniserat här på em

det vart en lång vandring i skog och mark

i sällskap av det lurviga lilla halvblodet, över stock och sten

med en avstickare mot en myrstack för att se om dom små liven

sträckt på sig och klivit upp ur sängen..svaret på den frågan är..Nej

det hade dom då inte..Nu ska ni inte misströsta och ta detta som ett tecken på vårens frånvaro..

Nej, dagens småkryp, slöa och förslappade må jag säga

på farfars tid var myrorna uppe ur stacken i slutet av januari

dom hade lappmössa, lovikkavantar å jävligt små stövlar i ekorrskinn.

Å inte må ni tro dom klagade, nej nej, dom skottade små stigar med sina

bara antenner och värmde sig över eldar av finaste tallbarr.

Oansvarigt att elda mitt i en myrstack kan tyckas men då vill jag att ni

ska veta att dom var mycket väl utbildade i brandförsvarets konst.



Brandförsvar förresten..jag vet inte...försvarar vi oss mot branden?

som att den vore ett monster som smyger i perferin? eller är det egentligen pyromani som borde kallas brandförsvar?

jag vet inte..det är helt enkelt en tolkningsfråga..


vidare vandrade vi iaf..upptäckte att det saknades en jävla massa tallar

utomjordingar kanske? vi är inte helt säkra..kunde också ha nått med stora timmerbilar att göra..men jag tycker nog den första idén var lite mer målande så jag hänger kvar vid den ett tag..

kanske är det innevånarna på någon avlägsen planet som skulle måla om men upptäckte att dom saknade en viktig ingrediens i terpentin eller så har hela flocken (ja tallarna) helt enkelt flugit hem till träplaneten..

any ho..vi kom hem (eller ja, inte bor vi ju i stallet) efter ungefär en timmes vandring (oooooh långpromenad) vi polerade graalen, käkade upp hälften av någons gelehallon, for hem (ja riktiga hemmet) städade bilen eftersom någon (inga namn nämda vännen) har lite svårt

att hålla reda på all päls.

Sen höll vi (läs människan i denna duo) på att frysa ihjäl, gick in, kokade te och fastnade här..så nu är tevattnet antagligen kallt igen..aah..livet

Vatten går att koka flera gånger kommer nu någon messerschmitt att säga..


JAG VET


såå...jag går och kokar mitt tevatten igen

och tar mig en funderare på om jag inte borde dra ner på kaffekonsumtionen trots allt..


Adieu!




Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards