GossameR

Alla inlägg den 28 april 2009

Av M J - 28 april 2009 22:36


för bara 2 månader sen så satt jag all min lediga tid framför datorn

eller framför en film..det vart 30 min långa turer till den svart/vita

fort skotta fixa och åka..å vännen..älskade vännen..

ja han fick inte riktigt den tid en vän förtjänar

Men nu är allt på annat vis..det är två besök om dagen hos den svart/vita

det är lååånga promenader med bus och stojj....vi har så roligt ihop

och ni ska veta att det är skillnad..ENORM skillnad..nu komunicerar vi

det har vi aldrig gjort förr..å lilla vännen får spendera mer tid i skog och mark, jag tror dom båda är ganska lyckliga och det gör mig lycklig!


Vart lite ruskväder igår så dom fick sova inne hästvännerna

INTE populärt!

Det var en mindre glad herr islandshäst som mötte mig på förmiddagen

- Inne...jag fick sova INNE!

- ja men vädret, försökte jag lite klent

- Och!? sa han lite trottsigt å blängde under luggen

- ja men vädret..försökte jag igen, det blir kallt å blött..du blir sjuk

- Gullet, jag må vara söt men någon sockerbit är jag inte!

- ja men leran..

- torkar

-ja men vart ska du ligga å sova?

- står

- ja men du skulle varit själv!

- där! (pekar upp mot grannhagen där det går 10 hästar, dygnet runt)

jag är besviken..besviken! fortsatte han..


Så ja...jag gav med mig, inatt är han ute igen

jag gissar att det är en lycklig lerig liten islandshäst som är där i hagen :)



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards