GossameR

Alla inlägg den 16 april 2009

Av M J - 16 april 2009 21:48


släntrade fram längs en sandig cykelbana

lunchpromenad med vännen

av det kortare slaget

Av någon anledning lyckades jag sänka blicken

precis där någon skrivit "AS" i sanden..

Jaa, tänkte jag...så är det kanske

Men vem fan är perfekt?


Idag har vi torsdag, men det känns som tisdag

be mig inte precisera, det bara är så

Min deadline är förbi för ungefär hundra år sedan

men ni vet..varför skjuta upp till morgondagen

det man kan skjuta upp idag?


Jag är ett asocialt monster ibland

som trycker "ljud av" så fort mobilen ringer

om jag ens är nära nog att höra den

men vet ni, jag blir så trött


vad var det för fel på den gamla goda tiden?

Då man skrev brev å sen red 25 mil för att överlämna det

eller ja..man skickade någon ridandes..

så väntade man kanske 2 månader på svar

om det alls kom ett svar

ibland dog budbäraren på vägen

eller så kom han helt enkelt på bättre tankar..

Nä..romantiken dog med mobiltelefonerna, sms

och trådlöst internet..

and it blows


jag nöjde mig nog med ett sketet kuvert

i oblekt papper som färdats i gula plåthästar

det vore nog..ett papper..med några ord

enkelt, men så välmenat..


-unreasonable-


annars...jaa..katten fick napp på sin kontaktannons

en lya på landet, med egen jycke

det var vad hon önskade

eventuellt några fåglar att mörda

men sånt löser sig alltid har jag förklarat

så på lördag tar hon sitt pick och pack och drar

hon kommer vara saknad, men jag vet att hon får det så mycket bättre

så jag får ju glädjas med henne..annat kan man inte göra..

jag har inte vågat säga nått till vännen..han gillar inte

att vara ensam..franska nerver skyller han på

men jag tror han e en stor grabb nu, jag tror han reder sig

annars har jag hotat med en pudel

det tror jag inte han skulle uppskatta..


Heldag imorn..pengar bra, jobb dåligt

jag behöver vara ute å snusa på jorden

krama träd och klappa grästuvor som tinar fram

jag behöver åka ut till lilla huset och berätta att snart är det sommar

för snart är det sommar..det fattar ni väl?


Annars är det mest näsblod, tilltäppta andningsvägar

och lite irritation i halsen..allergisk? nej..

inte jag inte..kommer aldrig bli..algerisk? nej..inte det heller..

förkyld? Aldrig..


det är bara perfekt..allt är prima!


Kram =)



Av M J - 16 april 2009 13:55


skrev ett lååångt inlägg igår..

typ en halv roman

det var om kräftor

vänner

den svart/vita

flygplanspojken

idioter

å lite annat sånt..

sen hängde sig datorn


*poff*


allt var borta...blev sur

å gick å la mig

får se om jag gör ett nytt försök i afton


kanske


den som väntar...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards