GossameR

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av M J - 9 juni 2009 20:27


vill varna känsliga läsare

detta lär knappast bli ett inlägg av tyngd

knappast ens av värde..

men jag skriver ett iaf

mest för att jag är för trött för att flytta mig från datorn

å de vore hemskt trist att bara sitta här och stirra på skärmen

here we gooo


---


är lite så taurin/koffein hög

fast på ett ruskigt trött vis

stenad mer eller mindre

tanken var att plocka stygnen innan jag går å sover

ja dom jag har i fotleden

efter en fotbollsmatch med trasig vinflaska

orkar inte riktigt berätta

men som ni förstår så gick det inte helt bra

man kan säga 1-0 till flaskan kanske

any ho..

stygnen ska bort, ikväll eller imorn, vi får se

men jag gör det själv, kan själv

gillar inte när andra ska mixtra med min kropp

hade jag bara haft nål å tråd hade jag säkert sytt själv oxå

det är lite min natur..

---


var med vännen till slåttet på morgon

inte mycke gjort

hjärt och lungräddning på två stackars astilbe

(rosa blommor för den okunnige)

fick mig en björkstam att lägga över diket

so no more wet shoes..så länge man håller balansen

å sen..ja..inte mycke mer

några spikar i fönsterramen så rutan inte ska trilla ur

Visst hör ni vilket lyxplace jag skaffat mig..

but I Love it!


mer imorn tror jag

jag ska ta mig tusan gå å sova

typ nu..för en 20 minuter sen 

Av M J - 9 juni 2009 09:41


jag vet!

I'm obsessed


men hur som helst...

de har spridits ett visst ljus över namnvalet

det är även så att undertecknad har funnit stöd för sina tankar

drygt 400 år gamla stöd

och vet ni..här kan man använda den goa klyschan

"det var bättre förr"


följande står att läsa på den virtuella floran..


Etymologi.

Namnet Taraxacum (latin mina vänner, latin) kommer av

arabiskans Tarakh shaqun,

ett medeltida namn på en bitter korgblommig ört.

Det svenska namnet maskros är tämligen modernt och användes första

gången år 1802 i Svensk botanik,

namnet syftar på de små svarta insekter,

"Tripsar" (Thysanoptera) som alltid brukar finnas i blommorna.

Under 1600-talet kallades den bland annat lejontand (AHA!)


MEN

Tripsar (Thysanoptera), som även kallas blåsfotingar, är små långsmala

insekter som ofta har fjäderlika vingar.


Alltså

INTE några maskar...å inte heller kanske en ros..

I don't know...låt oss återgå till 1600-talets namn

snälla...då kan jag sova lugnt om natten igen..


herregud..jag måste försöka ta mig ut!


låt mig avsluta med några ord av en viss Carl Anton


"Jag lät alla mina maskrosor finnas,

fast jag vet att dom kallas ogräs och bör rotas ut.

Men det är så skönt att sitta och minnas,

små solar i gräset när sommarn är slut..."


over and out



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards