GossameR

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av M J - 15 juni 2009 19:41


*haha*


jaa lor..kanske har du rätt ;)

jag ger då upp det där nu


----


igår var det status kråka heeeela dagen

alltså fyyyy vad jag inte kände mig bra

inte ens idag känns det hundra..

antingen fick jag mer än öl i glaset

eller så var det min kropp som tyckte jag behövde hejdas

isåf gjorde den ett eminent jobb!

Jag är härmed helnykterist

(ja så fort jag druckit upp Samuel Adams som står i kylen)


Alkohol = satans påfund

om ni frågar mig...


-----


har funnit glädje i jobbet igen

vete tusan hur..för det e liksom som vanligt

men på nått vis känns det som jag flyter ovanpå

allt e bara "ok då" och en axelryckning

Har funnit något nytt vackert

Seniorita Rosalita

eller Paradisblomster på ren svenska

en mycket vacker lila blomma

som ska blomma heeeela sommarn..

precis vad jag behöver för att lösa världsproblem

eller nått =)


Behov är verkligen en tolkningsfråga

jag menar...hur mycket behöver man egentligen?


----


tänk om man var en daggmask

som kröp runt där i sin lilla gång i marken

så börjar det regna...

allternativen blir då

A - stanna i gången och drunkna

B - krypa upp och bli uppäten av en trast


ser mörkt ut liksom..


*****


vi sökte i det stora efter svar

så många ilusioner som har rasat

så långa vägar kvar


alltså jag e fan lite kär i winnerbäck

take it or leave it

---


underlig fundering nr 2367


hur rättfärdigar man att C ska utalas som K?

Det används bara (vad jag kan komma på) i namn

Catarina, Carina, Cristina, Carl an so on

varför ska man då inte uttala cykel som "kykel"

Kitron, Kement, eller varför inte Kekilia eller Kesam?

jag bara undrar...det kanske finns nån liten språklag här

som jag inte känner till...jag skulle inte vilja försöka lära mig svenska

som ickesvensk..det finns ju ingen rim och reson..

Eller är det bara högfärdigt snobberi..

Tror jag ska börja stava mitt namn Hia

men man ska uttala det Mia..


stoppa mig juni


tack å hej!




Kesam kyklade så fort han kunde på kementen




Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards