GossameR

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Play it for the bears Sam

Av M J - 23 juni 2009 12:51


japp


just nu lyssnar björnarna i de buddbyska skogarna på U2

närmare bestämt Still haven't found what I'm looking for

Passande i sammanhanget eftersom

Ja, jag ser mig ständigt över axeln efter björnar

men Nej, jag har inte sett någon (och tack gode gud för det).

Förra veckan lyssnade dom mest på Jason Mraz - I'm yours

nu kanske ni sitter där i stugorna och funderar

Har flickebarnet tappat förståndet?


På den frågan vill jag svara ja, det kanske hon inte har.

Men det känns som bättre att få ha lite musik igång på mobilen

samtidigt som man färdas genom björnland..gärna lite halvhögt sådär.


Och anledningen till att jag nu bytt låt är

A jag vill inte att dom små (hrm) liven ska vänja sig vid ljudet

B det skulle kunna vara så att någon björnrackare faktiskt fattar tycke för min musik och börjar hänga runt slåttet i hopp om lite ljuva toner.

C man blir rätt trött, rätt fort


Nästa vecka blir det nog Sebastian Telliér - Divine

det om nått borde väl hålla dom borta?



Björnbugg




Går rätt sakta därute, även om det går frammåt (tror jag)

Jag och vännen har vart där idag och rensat lite mer sly

det är underligt hur man någonstans längtar till det vilda,

det verkliga, och sen när man står mitt i det så vill man gärna

ansa lite, så det ska se lite prydligt ut.

Just nu står jag mest och stampar och väntar på att kunna få det

lilla huset på prärien på rätt köl, nu lutar det en liten bit.

Och eftersom jag inte riktigt vet hur detta ansikts lyft kommer sluta

så vågar jag inte lägga så mycke energi på att jobba inne i stugan.

Det känns liksom meningslöst att stå och skura nått som skulle kunna vara en brädhög om några veckor..men jaa..nu ska jag inte måla fan på väggen.

Jag tror jag i ett kort ögonblick lät mig färgas av någon i min omgivning.

Skämmas borde jag!

För e det nått jag lovat mig själv så är det att aldrig bli som dom andra.

och att aldrig ge upp..det ligger inte för mig..


----


Utöver detta e jag luspank men rätt glad..

på torsdag e de lön..då ska jag köpa jord för hela slanten

eller ja...kanske inte hela...men för en del...

å sen ska jag få ihop mina rabatter vid slåttet


over and out


Peace!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 24 november 2016 14:48

Även om den varit motvillig stundvis Så verkar de som vintern är här Äntligen :-) Jag å lillebror har varit ute å rastat själen 1 dryg timme på skidor genom skog å mark Ja jag alltså...lillebror har mest sprungit! Fick vända när vi kom til...

Av M J - 10 november 2016 23:18

Snön är här...Antagligen inte för att stanna ännuMen den är härSom en sorts förrätt Jag gillar snöDen lägger sig som en vit lugnande filtSuddar ut alla vassa kanterDämpar ljudGör allt vackertIgår fick vi hem T igenI en liten liten lådaSå väldigt jobb...

Av M J - 8 november 2016 16:31

En hel vecka har snart gått. Känns som en evighet. Och ändå igår. De är tomt här hemma utan någon som kommer smygandes i trappen 4.30 på morgon när jag ska till stallet och resten av huset sover...ingen som står där i trappen å viftar försiktigt...

Av M J - 5 november 2016 19:16

Tre dagar har gått utan dig här.Har inte kunnat förmå mig att skriva.För att det gör för ont.Tiden läker sår.Så är det.Men precis det kommer det att ta.Tid.Saknar dig så sjukt mycket.Mer än jag någonsin saknat något.Någon.Ingen gul varg som stort vif...

Av M J - 2 november 2016 10:14

Så var den här. Dagen jag fruktat i 11 år. Dagen då du måste lämna oss. Och jag vara kvar. Det gör fan bara ont. I varje liten cell. Du är för fin för det här. Inifrån och ut. ..Jag Älskar Dig.. För alltid ...

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards