GossameR

Alla inlägg den 22 september 2008

Av M J - 22 september 2008 23:15

mycke å säga idag tydligen

mycke i tanken


"månen är tecknad ikväll"


visst är den det vännen, vansinigt overkligt vacker

som bara månen kan vara

och ibland tror jag att vi två är dom enda som har förmågan att se

eller kanske viljan..


ute å vandrat kvällspromen med vännen min

gått mot kyrkan som alltid lockar mig närmre i mörkret

det är synd att den ska stå för det den gör

för ljug och hitte på, något politiken kan gömma sig bakom

för det är en vacker byggnad, den känns trevlig

ibland vill man nästan gå in..eller bara sitta utanför på trappen och känna

känna den ro som vilar över kyrkogården

kom inte med nått snack om gud, gud finns inte

människan står alena...men döden är ju verklig

och jag tror verkligen det är en sista vila, evig sömn, evig ro

jag menar inte å låta mörk..men döden skrämmer mig föga..

det är lidandet jag fruktar. 


har läst igenom mina alster idag

and it just don't make sense..

gillar gillar inte

känner känner inte

glad eller inte

det är en sån jävla röra..

 så den slår mig igen

tanken

tanken på mitt liv som kameleont

denna eviga lust att känna något riktigt

vad som helst..för vem som helst

allt som hittas på, allt som skapas 

romantikern som så hett önskar att kärleken faktiskt existerade

botanikern vars högsta önskan är något som överlevde frosten

människan vars sista hopp är just hoppet

med andra ord det som kallas jag.


finns jag ens? 

eller är allt en djup drömfylld sömn? 


Av M J - 22 september 2008 21:28

det här är helt fel ställe

det är egentligen alldeles för "in public" men jag bryr mig inte

har jag tur är det rent av så att du läser den här jävla skiten

och kanske förstår å kanske det skulle kännas bättre

och kanske skulle det bittra sura försvinna

och kanske skulle det kännas bra och ok igen..

å andra sidan får jag aldrig veta att du vet

aldrig veta om du förstår

aldrig veta om du ens bryr dig

men det måste ut

det kan inte bo i mig mer

a last trip down memory lane

det är dags för begravning

för det är som glas i skorna

och skräp i ögonen

ibland vill jag bara publicera allt

å se er alla kräla i skiten

skiten vi kokade ihop tillsammans


here we go


först klargöra att det inte är så att jag vill ha dig tillbaka

inte så att jag saknar våra år av...onda cirklar

det är inte så att jag önskar dig ont

du var min vän

du..ja..är..min vän..eller bekant..eller nått

MEN

det var inte såhär det var sagt

det var inte så att ni skulle bo där

det var inte så att du skulle bo där

det var inte så att jag skulle förlora halva mitt liv

det var inte så att jag skulle fördrivas

det var inte så att du skulle ta allt

jag är bitter, jag är arg, jag är rent ut sagt förbannad

i mina ögon ljög du, i mina ögon ljög han

i mina ögon var jag den enda som straffades


i mina ögon släppte du taget som om du brännt dig

i mina ögon var jag aldrig skäl nog

i mina ögon gav du allt till någon annan

i mina ögon brydde du dig aldrig

i mina ögon var allt ditt fel


Det här är enda sättet jag kan skriva det på

säga det på

för så är det

jag ser allt genom mina ögon

det kanske är skevt men så ser jag det

du gör mig arg

ni gör mig arg

och så otroligt sårad och besviken

för det ni har var mitt.



Av M J - 22 september 2008 20:36


Spider Pig

Spider Pig

Does whatever a Spider Pig does

Can he swing, from a web

No he can't, he's a Pig

Look ouuuuuttt

he is a Spider Pigg


 *lol*


ledsen men den sitter i mitt huvud

som berget


såååå..till verkligheten då..

hörde dom pratade spökens vara och icke vara på radion idag.

spöken finns INTE...för alla er som funderat på det.

Så! nu kan ni tänka på annat och sluta se er över axeln

och skulle de nu vara så att det omöjliga inträffar,

dvs att jag skulle ha fel så är dom hur som helst jävligt ofarliga..

..så sov lugnt..


börjat plöja genom boken, för er som undrar och för er som inte undrar så handlar den om lättpackning vid vandring. Planen är att göra lite turer till våren och någn längre mot sensommaren så nu är det bara insupa kunskap som gäller. So far går det fiiint, den är svår att lägga ner =)


Längtar som fan efter att få ge mig ut, bara jag å vännen.

Ut i naturen ut i verkligheten ut i sanningen.


..tillbaka till rötterna, tillbaka till den rytm

som egentligen är människans

en rytm som känns i både kropp och själ

när hjärtats slag är i fas med fötternas steg..


månen är grym ikväll..sådär lagomt mystisk

vild och vacker och så långt bort

ute å vandrade i en vägtrumma igår

det var trevligt..kunde stannat länge


Kvällsprom igår med gula prassellöv

och skuggor som dansade över hela vägen

varma höst vindar å söt höstdoft

liv underbara liv


funderat en hel massa på du

som alltid..det underliga är

att allt är ok, jag tror inte jag bryr mig

är mitt hjärta så dött

att inte ens du kan väcka det längre

fast det var du som stack ihjäl det...


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards