GossameR

Alla inlägg under juni 2009

Av M J - 8 juni 2009 21:36


Such is the way of the world you can never know

Just where to put all your faith and how will it grow


Gonna rise up, burning black holes in dark memories

Gonna rise up, turning mistakes into gold


Such is the passage of time, too fast to fold

Suddenly swallowed by signs, low and behold


Gonna rise up find my direction magnetically

Gonna rise up throw down my ace in the hole


-----

Vad är det idag?

hmm...tisdag va? nej! måndag

sorry..


ehm...jaa...förvirring

jag är så jä-la trött

toktrött kunde man kalla det

sovit för mycke..mmm


idag hittade jag min etymologiska ordlista som var på vift

den låg i högra lådan..hur skulle jag kunnat veta det?

Äntligen! tänkte jag

Maskros..nu kommer svaret...

men näääe..

det hela spårade liksom ut i nått om hur maskros på norska

heter nått jag inte minns

men som precis som på franska betyder "lejontand"

 sen drog det vidare om hur ordet "maskrosbarn" kom till..

(nej jag ids inte förklara om ni inte vet vad det är)

Men inte ett halvt pip om vart F-N fulnamnet kommer från..


SUCK


Så jag drar mina egna slutsatser...

Vem som än satte namnet må vara fylld av hat mot det gula underverket

dom är otroligt vackra små liv...lejontänderna..

Jag ska starta ett korståg

jag ska peka glatt varje vår och högt konstatera

"titta! nu blommar lejontanden igen!"


Who's with me?


Jaaa...jag kanske lider av någon sorts åkomma som nog inte har nått namn

Nej, vi kan inte kalla den masksjukan

Månne det vara Lejonsjukan som angripti mig?


---


Idag fick jag beviset på trastbäbisars intelligens..

eller snarare bristen på den

Hade knytit fast vännen utanför stallet när jag plötsligt ser

hur han blir mer och mer eh..jaa..exalterad...blodtörstig

it's a thin line..

kikar ut och får se en liten brun dunboll stuttselistuttsa

närmre och närmre dom stora tandsingarna...

Som tur var hade jag reaktionsförmåga att kliva emellan

innan den lille rackarn blev lunch, men vad gör han då?!

Jo...

han stuttselistuttsar (det här med flyga e inte riktigt hans grej än)

vidare in i stallet och sätter sig mitt i kattskålen..

Och Nej..jag hittar inte på...där satt han..

som ett nyserverat chickenmeal...

dumsnut sa jag å bar ut honom till en buske..

Blir han stor nog att flyga är det ett mirakel..


men vem vet..mirakel sker varje dag..


eller hur? ;)




Av M J - 7 juni 2009 23:30


Did you think that your feet had been bound

By what gravity brings to the ground?

Did you feel you were tricked

By the future you picked?

Well, come on down

-----

Första spadtaget är i marken

så att säga

jag å mor har vart vid slåttet å grejjat lite

plocka ur allt bråte, sopat och rensat lite närmast runt

det som är prio just nu är att få upp den stackars stugan lite

så den får lite luft under vingarna, sånt är viktigt för självförtroendet

sen behövs nya fönster och gångjärn till dörren

bara för att stoppa förfallet...

puh

det är mycke arbete framför mig

men det känns kul

så otroligt kul

för även om alla andra ser ett fallfärdigt ruckel

så ser mina ögon något helt helt annat

framför mig står 10 års drömmar

som till sist blivit verklighet

skam den som ger sig :) 

---


jobbet igår gick som en dans

det är härligt när man väntar sig ett helvete

och får en trevlig kväll bland trevligt folk

vissa saker förgyller

som len honung i en kryddig tekopp

andra saker passerar som ett löv i vinden

precis som livet alltid serveras

man får välja och vraka

med omsorg och nyfikenhet

låta sig bjudas men inte bländas


nonsens?


kanske..

men idag är jag lycklig

trött men lycklig

eller iaf nöjd :)


sängen mina vänner!


(lor & J...tänker på er!)


Av M J - 6 juni 2009 11:50


det ska bli ordning på torpet

både med blooggandet

och ja..torpet..slåttet

(nej jag stavar inte fel slåtterstuga you know)

the shire

Privat O

ja ni vet :)


Ikväll e de jobbilajnen

the farm

jag vet inte

på ett sätt längtar jag bara tills kvällen e över


annars är det rätt lugnt

harmoniskt kan man säga

livet är ironiskt


en film som gått i 3 dagar

i en helt annan stad

med 200 platser

fullbokat

och ändå ändå så sätter sig NN i stolen utmed

fuckin' life i'll tell you


nu ska jag dricka mer kaffe B)


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards