GossameR

Alla inlägg den 28 december 2008

Av M J - 28 december 2008 21:32


fått fina presenter ju


  • En fruktsallad = Söt som bara den
  • 3 cd med blandmusik, vi kan kalla dom Kjellare                                       Stig-Inger och Britt-Åke  = Mycket trevlig present
  • Ett presentkort på Vidars = Mycket behövlig present
  • En bok "Gå dit hjärtat leder dig" = Verkar som jag har nått fram
  • Ett biobesök "Australia" = Efterlängtat
  • Underlakan = Praktiskt som bara den


och så en go middag på Panelen

så en bra dag i det stora hela

vart ut en sväng med den svartvita, Ia och Våfflan

vännen hängde på å lubbade runt som ett freak

mycket nöjd vän, nu har jag mutat i honom lite

middag med hjälp av glöggmarinerad kalv

finsmakare som han är :)


Önskar jag kunde förmå mig att berätta allt för Ia

vill inte att vi går skilda vägar

vill att hon ska få förstå varför jag är som jag är

svår..som vissa vill kalla det

det är inte meningen, det bara blir så liksom

hmm..men kanske tunghäftan kan släppa

kanske får jag skriva, livet är så mycket enklare när jag får skriva

tänk om jag kunde göra nått åt det..


livet är allt bra lustigt..


Lyssna på Kent, Mannen i den vita hatten

Vi kan kalla det för dagens låt...


Av M J - 28 december 2008 18:39


jaha, idag har man nått den aktningsvärda åldern 24

ett år närmare döden

eller ännu ett år av överlevnad

beror kanske på vem man frågar


bokslut var tanken

vad bjöd 2008 på?


avlutandet av älvsbystudierna

möbelrenovering för att vara exakt

ett kul år med många nya bekantskaper

troligtvis inget jag kommer viga mitt liv åt

men en rolig hobby som säkerligen kommer hänga med

genom livet, om inte annat bör jag väl börja

planera för det där möbelberget i källaren


Lisan flyttade in och är än idag min "kombo"

det är bra skit

en vän att dela måltider, skvaller å fritid med

men som skiter fullständigt i vart jag hamnar en lördagkväll

hihi vi gillar lisan :)


klätterkurs, oxå bra skit

nya bekantskaper

några bra

några sämmre


jobb i Norge, Djupvasshytta, Geiranger

RIKTIGT bra skit

underbar plats underbara människor

lugn och ro

sinnesfrid

en dröm


nya ögon för vännen

nya ögon för den svartvita

facit på vem som är min vän

och vem som inte är det


en massa tråkig skit i slutet

den värsta tiden i mitt liv

det började med glädje och lugn

slutade med sorg och tunga beslut

 fortfarande skakigt men det går


kanske vi kan prata

kanske kan det hjälpa mig läka

jag kommer alltid minnas

jag kommer alltid ångra

och sakna


ännu lite klokare

vem jag är

vad jag vill


en viss panik över att allt runt mig ständigt tycks byta skepnad

förändras, förvridas och ta stigar jag inte vill vandra

men jag vill vandra

min egen väg


antar att björnen inom mig börjar vakna till liv igen

jag kan inte riktigt stanna här

jag kan inte stå och se på medan allt ändras

lite konservativ

det var bättre förr

i don't like changes

jag vill fly

fly undan allt

och bevara det som var som ett vackert minne

ett vackert minne blott

----------

känner mig på gränsen till konsumerad

 ----------

Dublin resan är bokad

det är duktigt

det är en dröm som blir sann

Tatueringarna är planlagda

bara when som saknas


jaa...faan vad jag låter bitter ibland

fast det är jag ju oxå

just nu finns ingen ork

vill bara ha lugn och ro

inget annat


men summa sumarum


2008 har varit ett bra år

vi kan kalla det stärkande för karaktären


och hoppas att 2009 blir lika bra

då är jag nöjd och tacksam

så är det



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards