GossameR

Alla inlägg under september 2008

Av M J - 22 september 2008 20:36


Spider Pig

Spider Pig

Does whatever a Spider Pig does

Can he swing, from a web

No he can't, he's a Pig

Look ouuuuuttt

he is a Spider Pigg


 *lol*


ledsen men den sitter i mitt huvud

som berget


såååå..till verkligheten då..

hörde dom pratade spökens vara och icke vara på radion idag.

spöken finns INTE...för alla er som funderat på det.

Så! nu kan ni tänka på annat och sluta se er över axeln

och skulle de nu vara så att det omöjliga inträffar,

dvs att jag skulle ha fel så är dom hur som helst jävligt ofarliga..

..så sov lugnt..


börjat plöja genom boken, för er som undrar och för er som inte undrar så handlar den om lättpackning vid vandring. Planen är att göra lite turer till våren och någn längre mot sensommaren så nu är det bara insupa kunskap som gäller. So far går det fiiint, den är svår att lägga ner =)


Längtar som fan efter att få ge mig ut, bara jag å vännen.

Ut i naturen ut i verkligheten ut i sanningen.


..tillbaka till rötterna, tillbaka till den rytm

som egentligen är människans

en rytm som känns i både kropp och själ

när hjärtats slag är i fas med fötternas steg..


månen är grym ikväll..sådär lagomt mystisk

vild och vacker och så långt bort

ute å vandrade i en vägtrumma igår

det var trevligt..kunde stannat länge


Kvällsprom igår med gula prassellöv

och skuggor som dansade över hela vägen

varma höst vindar å söt höstdoft

liv underbara liv


funderat en hel massa på du

som alltid..det underliga är

att allt är ok, jag tror inte jag bryr mig

är mitt hjärta så dött

att inte ens du kan väcka det längre

fast det var du som stack ihjäl det...


Av M J - 21 september 2008 18:18


..störtskön låt..


"you're singing the song

thinking this is the life

and you wake up in the morning

and your head feels twice the size

where you gonna go, where you gonna go

where you gonna sleep tonight" 


ooh...då var man på banan igen...

tänk vad lite friskluft och färgglada löv kan göra för ens välmående

utomhus faller allt på plats..allt är så tydligt, så enkelt

underbart.

Vännen har sprungit runt som galen och badat å jagat sork.

Det var en nöjd vän som satt i baksätet på vägen hem.

planen nu var en eld..eller någon som klappar mig på huvudet..

hade vart trevligt. Fick hem nytilskottet i literatursamlingen idag

så kan tro det blir en kväll med bok i slutänden. 

Annars har jag just avslutat en middag bestående av renskav,

hemgjort potatismos och kantarell stuvning..fatta norrländskt..


jag trivs här, det är oxå sant

och egentligen mår jag bra,

bara jag inte släpper in dig mer

så nu är det avgjort,

du ska bort.


"and I don't want the world to see me

cause i don't think that they'd understand

when everything's made to be broken

I just want you to know who I am"

Av M J - 21 september 2008 11:53

Söndag dårå..vart inget författande inatt..

sanningen är att jag somnade med mössa å vantar

halvt påväg ut med hunden...


Vad säger vi om kvällen,,,idioti

as always, men denna gång kanske lite mer än förr

det hände väl egentligen en hel del,

om man bara kom ihåg hälften,,,

du skär rakt igenom

du skar rakt igenom

du gör mig till en dålig människa

du får mig att glöma dom enda jag borde minnas

du är skräp och allt som var förr

skrik och panik tårar och död


..så ta dina minnen och försvinn från mitt liv, älskade älskade du..


jag vill faktiskt inte ha dig där mer..det är sant


Av M J - 20 september 2008 19:22

några flaskor guinness hägrar

så det här blir bara en liten parentes i livet

men det kommer mera..kanske efter hemkomst


over and out

Av M J - 19 september 2008 21:45

 Jösses jag måste vara ruskigt fri

svävandes i universum

på gränsen till bortkommen

--------------------oOo--------------------


Att vara fri från begär av ett svar

är en förutsättning för att förstå ett problem


[Jiddu Krishnaumurti] 


problem..vad betyder problem...

du betyder problem

jag betyder problem

och det är ingen idé jag söker svar


..när ljuset dör ut finns bara mina hjärtslag..


det här med att vara konstig har upptagit min tankeverksamhet ett tag nu

att vara konstig klingar lätt lite negavtivt i människoöron

men är det verkligen dåligt?

konstig...konst..något som är konstaktigt..

nää..jag vill aldrig vara annat


så du då..vart har vi dig idag

vet inte..om du bara kunde sluta

sluta värma den här isklumpen jag äger


känner mig som en maskros som motvilligt

vaknar till liv av solens värmade strålar

fast den vet att det bara är februari

och snön kommer falla tung igen


jag har sökt och jag har letat

jag har funderat och jag har tänkt

fast jag inte vill

fast jag vet att jag inte borde


på nått annat då..

vännen gör framsteg

vännen lär sig

och vännen har blivit ny i min blick

det känns roligt

och det känns bra


Jobbat igår..nog aldrig kännt mig så vacker

nog aldrig kännt mig så billig...







Av M J - 19 september 2008 19:07


här skriver man jordens lääängsta inlägg å vad händer?

ingenting...så nu får det bli författning senare..suck


Av M J - 17 september 2008 19:40


Någon som ska med hem på en Holger?

Av M J - 16 september 2008 20:43

shit pommes...kom inte på en rubrik idag

inget som lockade mig..inte ens datumet..weird

så så..tisdag är snart avklarad...å jag...är tom som en uräten heinz burk

en vitabönorburk

varför det är viktigt får ni räkna ut själv


jävla söndertrasande människostampare

det är vad du är å jag tänker inte va trasig

inte på grund av dig

å inte på grund av sånna banala saker

skräp!


peta in lite ny musik to the soundtrack of my life

å gorma en hel del dynga med stackare som

"don't know what hit them"

ska gå å bli vettig

haha...

hur nu de skulle gå till



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards