GossameR

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av M J - 4 januari 2009 21:40


jag har bestämt mig

det blir en "ja-vecka"

kan väl inte skada någon?

På måndag är det Rock 'n Roll!


jag ska börja glädjas mer med andra

det känns ju bra för fan

å försöka hjälpa

det vill jag göra

hjälpa

för att jag är självisk

och det får mig att må bra


G'natt!

Av M J - 4 januari 2009 19:56


Om stjärnorna hörde mig

skulle dom då blinka tillbaka?


Det handlar om att se sånt som inte finns

om att höra den öronbedövande tystnaden

och alla små röster och ljud den rymmer

Om att ta ett steg bakåt för att kunna kliva fram

Om att aldrig sänka blicken

om att behålla modet

och gå dit man vill

utan att trampa på andra


"Det är så det går till, det krävs generositet i livet.

Att hålla på och odla sin egen lilla personlighet

utan att se allt som finns runt omkring innebär

att man är död fast man fortfarande andas"


Är det så?


Då var det pratat

det känns bättre

även om du är chockerande naiv och hjärtlös

en sån snevriden samhällsbild

men det känns bättre

och njae

det gör nog varken till eller från

att du snart försvinner

sista sidan i denna sorgliga historia är skriven

så känns det  just nu

å de känns ju då bra..

lets leave it at that


film!


Av M J - 4 januari 2009 13:32


det går inte att skicka sms

till ett hemnummer

Man kan få nog av Baileys

Allt kanske blir bra iaf

-----


Satt å stirrade på ett kort på morgonen

(ja jag erkänner, morgonen var en bit seg)

En bild från en midsommar för länge sedan

rader av glada männsikor i armkrok

linedance tror jag det skulle föreställa

mitt i allt står du och stirrar ut i horrisonten

där men inte där, en sådan sorgsen blick

skulle vilja kliva in i fotot, i ögonblicket

och ta tag i dig och fråga hur du egentligen mår

på vilken plats du befinner dig...

Det är ett besynnerligt foto

samtidigt som det målar dig så precist

Det är så jag känner dig, alltid annorstädes

Varför är det egentligen så?


Trött på att aldrig vara nöjd

det bådar illa för shoppingturen imorn

ska iaf bli kul å komma iväg med Loreena

det var år och dar sen sist..


idag ska vi prata

om vad?

kan man undra

vet inte hur jag ska börja

vet inte hur det ska sluta

men jag tror det är nödvändigt

för att finna ett svar

detta eviga svar

människans antagonist

undra om man får konvertera?


reinkarnation

det kan ju få en att fundera

för det första

om man är född till..jaa..

säg bladlus?

hur lever man ett gott liv

för att så att säga

uppgraderas i version 2?

å för det andra

är födelse till människa

ett straff eller belöning?


Imorn tycker jag vi alla slutar köpa plastpåsar på affärn

ta med en tygpåse ist

å tänk en stund på vår jord :)


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards