GossameR

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av M J - 21 januari 2009 23:31


Såg film halva natten igår ju

vilket slutade med att jag inte vaknade förän efter tio

och insåg att jag sovit halva filmen

så morgonen fick börja med att se klart Spanglish

Jag AVSKYR verkligen Adam Sandler

Vad är det för fel på karln?

njae..


Any ho..


Masade mig ner till dushen

här funkar det så att man måste vrida igång en timer

ca 30 mnin före man tänkt duscha

energismart..svårplanerat

var hur som haver alldeles för otålig

så det vart en..mja...halvvarm...dusch

sen lunkade jag iväg mot Guinness huset

till min stora glädje var det både nära och lätthittat

fattar verkligen inte min felnavigering första dagen

jag som alltid brukar hitta runt...weird...


Byggnaden är iaf 7 våningar hög och innuti

är den designad som en gigantisk pint,

14,3 milj pints skulle gå i om man fyllde den

impresive

Utställningen består av tillverkningsprocessen

hur flaskorna sett ut genom åren,

reklamen, hur man har fraktat mellan länder

hur man tillverkade trätunnor..ja..allt om guinness historia


Reklamen var lätt roligast...

älskar deras posters där det står

"GUINNESS, IT'S GOOD FOR YOU"

haha...försök den i Sverige säger jag ;)


Sist och högst upp nådde jag Gravity Bar

på topp på många sätt och vis

Med en full pint i näven och panoramautsikt över Dublin.

Någon form av Eufori var det allt..

kanske var det rent av frihetskänslan som smög sig på,

lite som att vara uppe i sin glaskupa, bara lite mer sällskap

just fantastic som irländarna nog skulle säga

Vart iaf kvar rätt länge med min bok och musiken

tog mig till slut ner till souvenirshoppen =D

bidde en mössa (har lika slarvat bort the old one) och en magnet (så klart)

riktigt turistig kände jag mig...

försöker förresten ta mig lite i kragen på den fronten

jag e så otroligt löjlig..tänker hela tiden


"jag kan ju inte fråga om vägen, då tror dom ju ja e turist"

jag kan ju inte hålla på å fota, då tror dom ju jag e turist"

"jag kan ju inte irra runt med kartan, då tror dom ju..."


ja ni fattar

arbetar som bäst på att släppa den fronten

eftersom HALLÅ!!!

Jag ÄR turist..å de e faktiskt trevligt med minnen

å det går så mycke snabbare använda kartan eller fråga

an att låssas hitta...för det går sådär kan jag erkänna

nåja..det tar sig iaf =)

Har gått lite bättre idag på please å thank you fronten

tror fortfarande jag retar gallfeber på dom när dom kör med

I'm sorry...och jag..istället för att be om ursäkt tillbaka

istället kontrar med "thats ok"

ouppfostrad var ordet...men jaa..även solen har fläckar =)


Nu ska jag sova, imorn blir det nog en kyrkrunda

eller park...beroende på väder...


God afton!

Av M J - 21 januari 2009 02:06


SUCK


alltså jag skrev ett toklångt inlägg som redogjorde

dagens eskapader..men ja...ett feltryck

and it all went away..

nun orkar jag inte skriva om allt..

för det börjar vara sovdags i dublinland

eller ja..det var det nog för ett tag sen iofs..


följde iaf min plan med att åka in mot stan

tyvärr lät den stora  solen sig enkelt motas undan

av stora lurviga regnmoln så det har varit en blöt dag

och en ganska blåsig dag..

Tog först en sväng till national museum of ireland

sedan vandrade jag vidare längs liffey men på grund av vädret

så bestämde jag mig rätt fort för att leta mig till dom olika shoppingcentrumen..större delen av dagen har tillbringats på café

läsandes bok, skrivandes och smygtittandes på folk.

Precis som planerat =)


Konstaterade rätt snabbt att precis som jag kan tycka att engelsmännen och irländarna kan vara fanatiskt övertrevliga så finner dom nog mig fantastiskt O-trevlig..

Jag fööörsöööker verkligen hiva in en massa "please" och

"thank you verry much" men det faller sig liksom inte naturligt.

det blir mer någon form av;

"I'll have a regular...eh...oh...please thank you?"

Och även om det skulle vara JAG som hoppar ut mitt i deras väg

så är det fortfarande DOM som kommer överösa mig med ursäkter..

vet inte om det är vi svenskar som är otrevliga, eller britterna som ägnar

allt för mycke tid på onödiga småfraser?


Kvällen blev två filmer, uppföljaren till den vi såg igår

samt SATC the movie...ingen bjöd på någon skräll

men trevlig underhållning :)


Imorn blir det guinness =D


Nu ska jag sova

Ni får St Stephen's Green shopping centre samt Gonatt i glaskupan!


Cheers!

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards