GossameR

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av M J - 25 januari 2009 23:36


kväll...

packat det jag kan inför hemresan imorn

kluvet kluvet...längtar hem till kak och alla

men visst hade det vart underbart få stanna lite till

se lite mer..men de kommer kanske fler tillfällen i livet

jag hoppas det..


dagen har varit lugn..vi tog oss in mot city vid två

solen sken på förmiddan men bara för att lämna över åt molnen

då vi väl kommit oss ut..lite trist men å andra sidan ska jag inte klaga

känns som jag haft oförskämt bra dagar här..

Tog en sväng förbi turistbyrån som ligger i en fd kyrka

lite underligt..men maffigt..

Då regnet sen började strila letade vi oss mot Temple Bar området

och sladdade in på The Quay Bar där det var live musik

2 urmysiga irländska snubbar som lirade gitarr och fiol

och skämtade så skratten rullade konstant..urmysigt =)

Tog varsin pint och halkade vidare över till legenden

The Temple Bar

Varsin pint till i väntan på livemusiken som skulle bli

och aldrig blev..så vi  letade reda på lite käk

vart fish n chips på ett snabbmatställe innan vi travade tillbaka

10 min svarade bartendern då vi undrade när tusan nån skulle börja spela

och typ..30 min senare..

ja då dök det upp några med gitarr, dragspel och fiol..

Det bjöds på traditionell irländsk musik, härligt men inte lika glatt som det vi lyssnat på tidigare så efter en stund tröttnade vi, gjorde ett nytt försökk på The Quay men nu hade musiken bytts ut till en ensam ttrubadur som sjöng cover efter cover..kändes som att man får nog av det i landet falukorv så vi tackade för oss och LUASerade oss hem igen.

Film och godis vart det..mys =)


Nu har jag då precis packat allt jag kaan och ska göra mig redo för sängen.

Elementet i min lilla glaskupa har gett upp så det är väl en sådär..ja..

12-13 grader här inne..så det blir full påklädnad inatt och 3 filtar!

Nu finns det vissa...ja..hönsliknande figúrer som läser detta och tänker

"men herregud, kan du inte sova någon annan stans då?"

Å jo..visst kunde jag ju det, men då blir det vardagsrummet där nere

och det är inte många grader varmare plus att jag blir väckt före fan då dom andra drar till jobbet..så nej, jag sover fint här

Med vantar å allt..


Ska bli skönt återse min lilla mjuknos och fotvärmare

har saknat honom så, var eviga stund..


Sist vill jag nämna inlägget från moster

Tack =) vart så glad då jag läste det..

jag tänkte att "ja, rätt modig är jag nog"

hihi =)


idag ger jag er Tempel Bar


Natt och på återseende på Arlanda!


Av M J - 25 januari 2009 01:15


skulle ju lägga ut sötbilden på kaksmulan

Loreena som  fotat

han e ju bara vackrast =)


*sakna*



Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards