GossameR

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av M J - 24 januari 2009 11:26

 ...i'm in looove...

 ---------------------------------------

tjohopp!

Även idag strålade solen, fantastiskt..

jag menar..Ireand you impress me!

här hade man väntat regn dagarna i ände

men icket! sol sol sol...

det kommer antagligen vara STORM då jag ska hem

men men,..det tar vi då det kommer.


Så...


Idag har vi vart på utflykt..tog oss inte riktigt iväg som tänkt

men ialla fall i någorlunda tid..

Började med att LUASera oss in mot city

och där bytte vi till DART tåget och for söder ut längs med kusten

Uuuuunderbar utsikt..sol, stränder, havet,fåglar...you name it

Skuttade av i den lilla orten Blackrock för ett besök på dess loppmarknad

markanden var väl..ja..sådär..lite tunn...

men passade även på att snurra nått varv i centrum å kika lite

söt kyrka hade dom...som alla andra irländska orter =)

Any ho..satte oss på DARTen igen och tuffade vidare mot Bray

ännu en söt liten ort längs kusten

Yrade runt ett tag i jakt på turistbyrån

tog en fika, såg några kyrkor

ett underligt McDonalds

och till sist så hittade vi den

Tourist office i Bray


Visade sig att det gömde sig i ett litet gult hus

och vi var ett tag oviss om hurvida vi skulle

hamna i ett turistkontor eller någons vardagsrum

Turligt nog vart det de första alternativet

och en söt liten trevlig kvinna förklarade hur vi skulle ta oss till

Enniskerry och Powerscourt Estate

Såå...vi bussade iväg vidare mot det som hela tiden varit vårt mål..


Stället består av ett stort gods samt en stor trädgård.

Huset ritades på 1730 talet men renoverades kring 1970

efter att det eldhärjats.

Det var en så sjuuukt vacker plats och hit MÅSTE jag tillbaka

Trädgården rymmer en japansk del, en italiensk, flera små dammar

fontäner, stora grönområden, djurkyrkogård, rododendron odling

majestätiska träd (största tallarna jag sett)

och underbar utsikt över dalen och Wicklw Mountains..

Inne i godset huserar flera butiker med allt från inredning till mat

och man finner även café och restaurant.

När klockan började närma sig stängning så traskade vi iväg

ner mot byn, dvs Enneskerry..alltså KÄRLEK

Sötaste lilla byn ever!

Vi släntrade in på ett litet matställe som hette Poppys

och tog varsin varm choklad i väntan på bussen tillbaka.

Solen övergav oss strax efter vi anlände till parken

så man kan väl säga att det var..ja..

mindre varmt då vi traskat runt i det gröna.


Väl hemma i staden igen så bestämde vi oss

due to total nedkylning för att stanna hemma ikväll

klockan han dessutom bli så pass att vi antagligen

hade missat all livemusik what so ever.

Men imorn..då jävlar =)


nu ska jag leta jobb å hus i Enneskerry ;)

sen blir det sängen..


Kram och natt!


lite bilder från dagen...


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards