GossameR

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av M J - 20 januari 2009 10:25


Väcktes av en stor snäll sol som försiktigt klappade mig på kinden

och liksom viskade åt mig

"stig upp kära du, de är en vacker morgon"

Så ja..jag halvlöd och sitter nu upp i min säng med datorn i knäet.

Studerat kartorna noooga noooga och dagens tripp blir

som tidigare nämnt att ta LUAS till Heuston och sedan promenera

över River Liffey för att göra södra sidan av staden.

Får se vad jag hittar på, finns en hel del kyrkor att kolla in

samt några museum och parker.

Mitt huvudmål med dagen blir att lokalisera en Euroflorist butik

å jaaa...att hitta affären där jag ska träffa Emma då..


Hoppas ni har det bra hemma i landet lagomt ;)


Kramar till alla som vill ha en!

Av M J - 20 januari 2009 01:04


Kväll igen och tryggt ihopkrupen i min lilla glaskupa

hihi, jag e lite som en guldfisk..eller kanske ett bi

eller rent av färdinand


"jag trivs bäst häär, där jag har det luugnt och sköönt

och kan..eh..lyssna på vinden"


Så...dagen bjöd på en vandring i den närmsta omgivningen

egentligen var det väl  så här:

Jag tänkte gå in till city centre...men jaa...

jag vart väl lite disorienterad när jag kom ner från elfte våning

så jag gick åt HELT fel håll..och låt mig tillägga

att det här med vägskyltar verkar INTE vara någon

större favorit hos irländarna.

Efter en stunds vandrande insåg jag dock mitt misstag

men just då kom jag fram till Grand Canal

(som inte är så grand som den kanske låter)

och eftersom den var rätt söt å fridfull så vart det som så

att min promenad istället fick följa den,

det är så härligt å se grönt gräs, gröna buskar,

primula som blommar å svanar, gräsänder och vitfågel..

massa starar är det oxå..det e lite som vår.

Dessutom förärade solen mig med att hänga med på min promenad.

Efter kanske en och en halv timmes traskande bland

typiska små sten hus och affärer så bestämde jag mig dock

 för att leta mig tillbaka och ta LUAS (spårvagn) in till city.

Fast på väg mot den så passerade jag ju vårt hus igen

och värmen och en bok blev allt för lockande (å ja, tryggheten)

så jag bestämde mig för att mitt äventyr light var klart för idag.

 Skönt! =)


Emma kom hem runt 18, vi käkade pasta, surade några kilon och såg film


The sisterhood of the traveling pants


Egentligen en ganska tramsig film men ändå trevlig och rätt perfekt för en lite halvtrött publik som kanske inte hade fokus på topp..3 getingar..eller två och en tagg.


Det är ändå härligt att vara här,

lugnt å skönt och samtidigt spännande,

jag gillar det faktum att jag är själv dagtid,

det ställer lite krav på mig och det är en härlig känsla

att uppleva allt helt på egen hand.

Jag är redan nu rätt säker på att jag kommer återvända till Irland,

det finns otroligt mycke jag skulle vilja se på resten av ön,

skulle vilja vandra i Wicklow mountains, besöka Galway,

Kilkenny och Cork bland andra..kanske bila runt lite.

Har dock ägnat  mig åt en del trafikstudier idag

och snabbt insett att nä, jag kommer inte försöka köra bil

i någon större stad hära..Irland har europas högsta statistik

då det gäller trafikolyckor och det är allmänt känt

att här följs inte reglerna.

 Att bilarna har rött och man själv grönt betyder INTE att

man inte kommer bli överkörd.

Så först tittar man till väääänster och sedan hööööger.

så är det med det


Nä..nu ska jag försöka sova, det är tomt utan vännen må ni tro

tror dock att  jag fick med mig halva  hans pyjamas :)

Imorn blir det LUAS till Heuston å så en prom in till City Centre,

Guinness tänkte jag spara till onsdag tror jag..

har bestämt träff med Emman inne i stan

på Tesco (mataffär) då hon slutar, så det blir lite nya

kartarbeten kan jag tro...


over and out

sleep tight


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards