GossameR

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av M J - 22 januari 2009 23:32


Sammanfattande av dagen dårå


solen sken som sagt då jag slog upp ögonen

och otroligt men sant så fortsatte den ostört med det

ända fram till till eftermiddagen någon gång

due to the weather så beslöt jag mig för att styra mot Phoenix Park

som för övrigt är största stadsparken i Europa

såååå underbar oas =)

Jag var helt vild av lycka då jag vandrade fram å solen sken

passerade till och med nån form av blomande buske

att åka hem till vintern känns avlägset..jag vill inte alls

vill oxå ha gräs å blommor å värme å ja...VÅR

med våra mått mätt

Det var hur som helst medicin för själen

och vore det inte för allt folk

så hade jag antagligen kramat ett träd eller två..


Parken är på mer än 1750 tunnland

och innehåller allt från cricket och polo banor

till Dublin Zoo och Ashton Castle.

Man hittar bland annat Wellington Monumentet

som är Europas största Obelisk

Påvekorset, ett 27 meter högt kors i rostfritt stål

på den platsen höll påven mässa 1979

En tredjedel av öns befolkning var där och såg honom

och det är nog inte många länder som kan skryta med det =)

Ganska i mitten av parken finner man Phoenix Monumenten

överallt står det att läsa  att parkens namn

inte har något samband med fågel Fenix

ändå finner jag mig  själv nedanför ett

monument som i toppen pryds av...just de

Fågel Fenix

Irländarna förblir ett mysterium ;)


När jag kände mig färdig parkad så travade jag iväg mot city

tog mig till Christ Church Cathedral

År 1038 stog här en kyrka av trä som vikingarna lät bygga

Den förstördes dock 1172 och istället byggdes en i sten

Rätt över det gammla...så om man grävde skulle man nog finna

men det är ju lite svårt nu..

Stegade vidare mot St Stephen's Green

och tog  en liten runda där

mysig park men inte så stor

å inte så..ja nyskapande

om det nu är det man kräver av en park?

Tog mig slutligen till mataffären och kom hem rätt tidigt

Kvällen har varit film och prat =)


Får se vad jag ska hitta på imorn

St Patrick's Cathedral kanske..

Måste iaf in å ta ut pengar för på lördag blir det utflykt =)


Den här resan är visserligen en resa till en Europeisk huvudstad

men det är oxå på nått vis en resa till mig själv..för å bli lite djup :)

Älskar all tid jag har med mig själv, det hinns med mycke funderande

och det kommer upp en hel del till ytan..

samtidigt känner jag att jag bara hinner skrapa på ytan

det behövs mer..jag har egentligen bara väckt mer frågor

fast frågor jag inte visste fanns..och som jag hoppas kunna svara

någon gång...


Mot min uppblåsbara säng =)

Av M J - 22 januari 2009 10:51


SOOOOOL

fast ja..vi vet ju alla hur det blev med det sist

så vi ska nog inte ropa hej innan vi e över ån

I'm doing it again..jag-vi..shit the same

men det e ju skönt att jag inte känner mig ensam  ;P


Det här lilla landet har verrkligen INGET miljötänk

sopsorteringen består bland annat av en behållare för kartong/plast

det är ju praktiskt...och ALLT är packat hundra gånger.

Vill man ha en hederlig chipspåse så upptäcker man snabbt att

innuti den så finns det 6-8  bäbis påsar, allt e liksom packat

i en förpacknig som kommer i något sorts hölje..

En tub med tomatpure ligger i kartong

och brödet är i en plastpåse och sen i en plastlåda

Någon behöver  ta tag i det här!

På tal om chips så går det knappt hitta lättsaltade här

däremot är dom otroligt glada i salt and vinegar 

Tänkte att jamen vad tusan, det kanske inte är så dumt

och köpte mig en tiny bag (man e ju inte dum)

Det jag lärde mig av det var att det är precis så äckligt som det låter

jag äter hellre en skål ärtsoppa med arsenik

så det blir nog lite lugnt på chipsfronten till hemkomst..


Nu ska jag ut


Hej!

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards