GossameR

Alla inlägg under januari 2009

Av M J - 15 januari 2009 20:46


då sitter man i soffan med datorn i knäet

eller på kontoret

med datorn på det (mycket) mobila skrivbordet

det känns bra

för er som är dying to know så är det en Eee från Asus

9 tum å allt...

jag tror ta mej faan att det är det här som är kärlek ;)

Nä men på riktigt, det är najs som tusan

nu kanske skrivandet äntligen kan ta fart

med andra ord

jag kanske får nått gjort

Men jag får väl erkänna att vi inte riktigt är i fas än

tangentbordet ser liite annorlunda ut

plus att det ju e lite mindre så det blir lite halkande å så

men det är nog snart övervunnet =)


-----------


har precis knaprat i mig godiset som var kvar från johnkans besök igår

illamående oh ja!

Vart i grannstaden på morgon

först för ett otrevligt återbesök

och sen för klippning

så nu e de kort å fint inför resan =)

så grymt härlig morgon, kallt men vackert

Solen letar sig precis upp nu och även om den inte

värmer så mycket än så tycks den leta sig in i varje liten cell

som en mjuk och varm röst som bjuder en att vakna

till frukost på sängen

ungefär så känns det..

man väcks till liv.


Hade lite tid över där innan frisören

så tog en sväng och hälsade på hos rolf

tände ett ljus och tänkte tillbaka

om du var här skulle du bli förvånad

den där lilla 11 åriga flickan som nyfiket

for bakom hästar och folk, idag 13 år senare

sitter vid din grav och känner sorg

men du betydde ju mer för oss än vad jag tror

du någonsin anade...du kommer alltid finnas kvar


bestämde mig idag för att ta tag i den dära

inspelningsmakapären (diktafon lärde vi oss då)

vet ni vad den kostade????


800KR!!!!!!!!!!!


det är ju sjukt

"ja å så kan du koppla den direkt till datorn"

Jaha...men om jag inte vill det då?

varför ska allt va så dyrt och high tec?

bästa var när han sa att "jag har bara två kvar, sen

kan dom bli svåra få tag på"

Jaha...men jag tror inte det är någon strykande åtgång

och nää..det var det inte heller =)


direkt hon satte sig i bilen så sträckte hon sig

mot volymknappen "jag sänker lite"

Alltså..jaa..jaha?

jag blir så mållös...det är ju musik?

det är livet...jag fattar ingenting

vadå sänker? musik höjer man...inget annat..


nu blir det färg i håret =)


Av M J - 15 januari 2009 13:46



jaha..det blev inget skrivet igår

lite dåligt samvete för det

oh well


nu sitter jag iaf här vid köksbordet

med min alldeles egna dator!!

lycka =)

men nu MÅSTE jag till jobbet

brottom brottom

as always

men det blir mer i afton


adieu!

Av M J - 13 januari 2009 20:03


Antingen så lägger jag mig ner och ger upp

eller så tar jag fighten å ser till att leva

å vi vet ju mitt nyårslöfte

vivere militare est

så på med hjäm och gevär på axeln

putsa kängorna och march iväg!

---- 

jag borde nog kanske studera

och bli något

på rikigt

visst

jag klarar mig

det rullar på

men det behövs nya utmaningar


"Men vad vill du bli då?"


vet inte, men jag vill vara utomhus å ifred



Behöver jag säga att det är småsvårt att hitta en utbildning

som lever upp till kriterierna?

MEN...trädgård..kanske de lutar åt iaf..vi får se

fick vildmarksguide som förslag

det e ju halv bra, massa utomhus

tyvärr med en massa kottar som knappt sett ett blåbär

ja annat än på framsidan av yoghurtpaketen då...

å jag vet inte om det är min grej...kansek iofs

men sen ska det finnas lönsamhet å framtid i yrket

hej å hå jag e gammal å grå

-jävla vardag-


oOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoO


annars....johnkan flyttar till norge ett slag

det tycker jag e grymt duktigt av han

även om han så klart kommer vara saknad

jag å fröken sambo får ta bilen å hälsa på

har ändå alltid velat se nordnorge =D


Vart ute å sparkat med vännen

vännen e inte..ja vän..med sparken

Jaa, jag erkänner att det kan vara så att

jag vid ett (ehm flera) opedagogiskt ögonblick

kan ha kört på honom...liiite grann

förlåt vännen =/


dublin på söndag

borde packa

å en hel massa annat

men vet ni vad

jag tror jag går å lägger mig!


P.S har ni tur skaffar jag dator innan jag åker

då blir det författande vaaaaaarje dag, lyckliga er! ;)

Av M J - 12 januari 2009 12:21


om att växa upp

om att gå vidare

klippa band

och stå på egna ben

Om att låta sorg förvandlas till glädje

om att sluta ta livet så förbannat allvarligt

Och om att inte döma ut en händelse

innan man sett slutet

"It aint over until the fat lady sings"

Jag tror inte att allt händer av en anledning

men jag tror att det mesta får konsekvenser

som vi inte vet något om än på ett tag

Ont kan mycket väl föda gott...och tvärtom


lusten och viljan att komma härifrån

växer sig starkare och starkare

börjar smått likna något paniskt

just nu ser jag bara en möjlig utgång

en enda väg att vandra

en stig som jag egentligen inte är så sugen på

Så vad gör man?

Känslan av att ha målat in sig i ett hörn

Hur tusan tar jag mig upp och iväg?

Med näbbar och klor

armbågar vässade till spjut

kanske...

men det kunde så lätt bli

en sådan ful och vidrig scen..


-----------


tillsammans med ljuset kommer ändå hoppet

sakta tinar något innuti

är det kanske livsglädjen

som slumrat sin vinter?

men oxå på något vis den här kraften

en vilja jag inte rår på

som drar åt alla håll samtidigt

och hotar att slita mig samman


-I dropped my gun to hug a grizzly-


men jag kom undan med rivmärken

...so no more hiking in that forest then...


det kan gott vara ännu ett av mina nyårslöften

---

dom spelade Gärdestad på radion idag

sol vind och vatten tror jag visst det var


"För jag tror, jag tror att livet

får ett lyckligt slut"


sen slutar det med att mannen hoppar framför ett tåg

ironi...eller?


Av M J - 11 januari 2009 11:07


Vet ni?

solen värmer lite nu

liiiiiite liiiiiite

men den värmer..

det går mot vår

å kanske även innuti


=)


Fruktansvärt vackert ute

det är så man får dagg på ögonfransen (iiah)

nä men på riktigt

lite så sol ute sol inne

sol i hjärta sol i sinne

 nää..jag har inte tappat förståndet

not yet


..men än finns det tid..


Av M J - 10 januari 2009 17:49


"Maybe some women aren’t meant to be tamed.

Maybe they just need to run free

til they find someone just as wild to run with them"


Är det kanske det som är mitt problem?

ja, det kan nog vara så

livrädd för att bli någons husdjur

som en tamhund

kanske är det mitt problem oxå

att jag ser det på just det sättet?

Å jaaaaa...jag vet...

"hehe, citera SatC å ha sig..cooolt"

nej, men det kändes rätt..


Såg film igår

en ganska underlig film egentligen

och jag vet fortfarande inte

om jag hatar eller älskar den

men den var vacker

på ett fult vis..

hänger ni med?


"I suppose I do have one

unembarrassed passion

I want to know what it feels like

to care about something passionately"


Av M J - 9 januari 2009 12:37


and I don't intend to..

Av M J - 8 januari 2009 21:00


jaha...vad säger vi då?


att vi är på rätt spår

att blicken är flyttad från avgrunden

och åter på repet

en bit fram skymtar fast mark

det gäller bara att hålla balansen

att inte ta blicken från målet

jag vet jag vet

"det är inte målet, det är resan"

bla bla bla bla bla bla

men just nu är det målet som är viktigt

för mig är det så

för jag måste hitta tillbaka till lugnet

måste må bra igen måste få ork

annars kommer jag ingenstans så är det


sugen på Norge igen..

det har växt fram mer och mer

men ja...om det går så far jag nog

-I think I need it-


Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards